Beste Allen,
Lange tijd door omstandigheden niet actief geweest, maar we gaan aankomende maand weer de baan op
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sommige kennen mij misschien nog wel en weten dat ik zelf een CRG YZ125 heb. Enkel mijn vriendin vind karten inmiddels ook erg leuk worden
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Dus ik heb een schakel chassis van Birel 2013 gekocht, waar ik voor mijn vriendin om te beginnen en ervaring op te kunnen doen een GX390 blokje gemonteerd heb. Met het zicht op de toekomst dat ze met iets meer ervaring naar een schakel blokje kan gaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wat voor mij onduidelijk is, dat sommige het hebben over een snelheid van om en nabij 100 kmp uur, met een verhouding tussen de 3.1 / 3.6.
Dit is bij 5000 rpm --> 3.1 = +/- 83 kmp en 3.6 = +/- 71 kmp
Dit is bij 5500 rpm --> 3.1 = +/- 92 kmp en 3.6 = +/- 79 kmp
Dan is de 100 kmp enkel te halen met een verhouding van 2.6 of bij de verhouding(en) 3.1 minimaal 6000 rpm en 3.6 minimaal 7000 rpm.
Met een wiel omtrek van +/- 86 cm
Bewerkt iedereen het blokje meteen zodanig dat ze zo'n blokje die toeren tallen laten draaien? Met de begrenzing eruit dacht ik dat het max rpm rond de 5000/5500 is waarbij het blokje heel blijft
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
toch ?
Daarnaast gaat de originele tank eraf, carburateur en uitlaat, dit wordt vervangen door een 32mm carburateur en een uitlaat met wat bochten werk erin.
Ik vraag mij af of iedereen dan rond rijdt met opgefokte 390 blokjes om de 100 kmp te halen en voor mijn eigen voorbereiding welke tandwielen ik moet bestellen, monteren en/of meenemen om te voorkomen dat het blokje teveel toeren gaat draaien einde rechte stuk.
Groetjes Boy en Kyra
_________________
Boy Gijzen, CRG YAMAHA YZ 125
![Afbeelding](http://94.100.120.70/1039450001-1039500000/1039491701-1039491800/1039491730_5_otxr.jpeg)