Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: tt junior circuit assen
BerichtGeplaatst: wo maart 02, 2016 10:33 pm 

Hallo karters,

Via een ander topic was ik al op de hoogte gebracht dat het in Drenthe wat moeizaam ging tussen de verschillende banen erg jammer maar ik dacht daar komen ze vast wel uit en komen er vast wel een paar opties dat alle banen in Drenthe bezocht kunnen worden in 2016.
Helaas heb ik net begrepen van de Knmv dat zij op het TT junior circuit geen gecombineerde (mini, midibikes en karts) dagen meer neerzetten.
Ik dacht, misschien eens kijken via het forum of er genoeg interesse is om ergens in het jaar gewoon het Junior circuit eens met z'n alle af te huren!? Helemaal geen concurrentie voor de andere banen in Nederland en de knetterskelters kunnen iig 1 dagje recreatief rondjes rijden op deze prachtige baan.

Wie weet voelen jullie er iets voor, wie weet is het een compleet niet haalbaar voorstel van mij, ik wil(de) graag dit seizoen een paar rondjes op het junior circuit rijden.. niets meer .. niets minder.

grt, mike d.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 04, 2016 9:27 pm 

voor 2016 is jouw voorstel helaas niet haalbaar.
Wat concurentie betreft is er toch 1 iemand die daar anders over denkt van een in de buurt liggende kartbaan :( , maar natuurlijk zijn ze van het tt-circuit hard mee bezig om een vergunning (een beroepsprocedure) rond te krijgen voor hopelijk 2017. hoe het er dan uit gaat zien wat baanhuur betreft is onbekend maar in ieder geval niet meer samen gaan met de knmv.
Zodra er weer positieve berichten zijn zal het ongetwijfeld weer gepost worden en tot die tijd moeten we maar naar andere banen gaan (Vledderveen e.d.) of het verder naar het zuiden zoeken waar uiteraard de mooiste banen liggen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 04, 2016 11:48 pm 

Spijtig... Van alle banen die we in 2015 hebben gereden voelde ik me daar het meest op me plek en was het de 6 uur reistijd (heen/terug) meer dan waard.
Jammer, dank voor de info.

Grt, Mike d.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 05, 2016 10:41 am 

erg jammer dat dit soort dingen gedaan worden uit zelfzucht, hoe meer banen er zijn hoe beter het is voor onze sport.
concurrentie is juist goed lijkt mij, dit houdt je scherp!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 06, 2016 10:24 am 

Idd Bas en Mike. Allemaal gelijk en toch pech, baan weg.
Dan ook maar geen Pottendijk totdat die gezonde concurrentie via de juniortrack weer hersteld is, ken er meer die er zo over denken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 06, 2016 6:31 pm 

Pottendijk is anders wel de meest veilige baan ( nu met de laatste aanpassingen ).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 06, 2016 7:57 pm 

Veiligheid staat toch helemaal buiten deze discussie? Als vuiligheid nu een pre was..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 06, 2016 11:20 pm 

sjonge sjonge wat weer een onzin allemaal
Feit is dat Assen helemaal geen vergunning had voor karts.
Hadden ze de boel goed voor elkaar gehad en geen misbruik van het gedoogbeleid gemaakt was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest!!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2016 5:08 pm 

Niet bagatelliseren nu Willie, je draait het verhaal om.
Je zit redelijk dicht bij het vuur dus ik schat in dat je aardig weet waarover het gaat.
De vraag is of men van de juniortrack willens en wetenschappelijke getracht heeft om het gedoogbeleid te omzeilen of met de beste intensies het potentieel van de baan ten volle heeft willen benutten ten gunste van het ontplooien van talent in de gemotoriseerde sport waarbij karten een weinig gebezigde nevenactiviteit is.
Als er een probleem was dan hadden de uitbaters van Pottendijk dit met de juniortrack kunnen bepraten en aan kunnen geven dat eea niet conform regelgeving was waarna men in Assen gepaste maatregelen had kunnen treffen. In plaats daarvan heeft men onhandig genoeg op persoonlijke noot voor persoonlijk gewin een bezwaarprocedure gestart die de kartsport geen dienst bewijst.
Het gaat dan ook wat ver om eea om te draaien en een pleidooi voor een baan te houden, hoe lief die baan je ook is, dit gaat over simpele principes, normen en waarden die veel mensen gelukkig nog of weer koesteren.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2016 6:55 pm 

Jaja mooie volzinnen maak je maar waar het om gaat is dat de 1e baanbeheerder voorzichtig heeft getracht om de kartsport (en dan bedoel ik de jeugd dus talent waar jij het over hebt) er naar toe te halen . Niks mis mee dus zeker omdat het ook gedoogt werd.Toen deze baanbeheerder weg was, was het hek van het dam. Er werd `bijna` elk weekend gereden en als klap op de vuurpijl werden er ook ineens wedstrijden gereden die vervolgens niet meer naar pottendijk gingen!!! dat zijn de feiten. Elke baan moet aan regels voldoen dus ook Assen anders zou het niet eerlijk zijn toch???
En om even een een misverstand uit de wereld te helpen ja ik vind pottendijk een gezellige baan maar dat vind ik van Stadskanaal ook. Ik ben gewoon realistisch en laat me niet leiden door sentimenten en das iets waar velen in mee gaan en dat stoort me nogal.
Voor de rest (en das mij persoonlijke mening) vind ik de hele kartsport (en vooral organisatie`s) vol zitten met haantjes die er meer voor persoonlijk gewin zitten dan voor de kartsport en das heel erg jammer. De sport zou zo veel mooier zijn als iedereen hetzelfde belang had, namelijk om onze mooie kartsport gezellig en betaalbaar te kunnen houden op verschillende banen in Nederland want een KZ NK met maar 2 wedstrijden in Nederland en de rest in het buitenland is echt een schande.

Zo dat was er weer uit :) zoals ik al zei is geen pleidooi voor iemand of zo maar gewoon een persoonlijke mening

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2016 7:52 pm 

Mooi gezegd Willie 8)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2016 9:15 pm 

Helemaal mee eens, zeker met die laatste alinea, als jij dat al niet gedaan had, die zou ik ook zelf geschreven kunnen hebben met de toevoeging dat dit de afgelopen 25 jaar in de kartsport niet anders is geweest wel erger geworden. Dat is waar zovelen zich terecht aan storen en afhaken. Dat heeft ook niets te maken met sentiment maar met feiten en sfeer. Principes kon ik in je relaas even niet vinden, juist sentiment en da s zo anders als ik je ken.
Ik ben het er volledig mee eens dat een baan beheerder een zeer belangrijke taak moet vervullen en als daarin iets misgegaan is dan valt de toezichthouder zeker wat te verwijten. Dan nog is het de toon die de muziek maakt, in een bezwaarprocedure zit nooit muziek, die kent slechts verliezers en nodigt uit tot het vormen van kampen als de bezwaarmaker financieel belanghebbende is.
Overigens is de insteek bij de juniortrack vanaf de idee en ontwerp en realisatie fase altijd geweest dat er ook gekart kon worden. Ik heb er geen weet van gehad dat de frequentie uiteindelijk ook zo hoog was als je nu zegt, wil niet aan je verhaal twijfelen maar of het ook zo erg was. Ook Saterland heeft er natuurlijk een eigen verhaal bij.
Feit is dat de kartsport veel leuker en groter -en dus financieel aantrekkelijker-had kunnen zijn als men er elkaar het licht in de ogen gegund had. En dan is het verhaaltje weer rond.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2016 11:56 pm 

Ben met je eens dat dit hele gedoe alleen maar verliezers kent en dit misschien ook anders opgelost had kunnen worden.
Ook ik vind het erg jammer dat er steeds minder banen zijn , onze sport zou zo veel mooier zijn met meer keuze en ook meer beoefend worden denk ik.
Wat ik nu zo jammer vind (en dat valt in deze topic nog wel mee) dat er steeds van alles geroepen wordt en mensen willens en wetens erg slecht gemaakt worden zonder de echte feiten te kennen,
Voor de rest zitten we denk ik wel redelijk op dezelfde golflengte :)

Oftopic Jij kent mij? help me ff op weg want ik kan jou ff niet plaatsen? :oops:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 08, 2016 11:01 am 

Dat was mijn inschatting ook, we zitten aardig op 1 lijn. Ik ken je van Pottendijk, oa van de eigen wedstrijden daar, je steekt -anders dan anderen- qua bevlogenheid en nog steeds actief en bovenal in fysiek overal bovenuit.
Idd is het vervelend als mensen zomaar wat roepen, ik denk dat in dit topic idd iedereen z'n sporen aardig verdiend heeft en z'n veldwerk gedaan heeft. Wat ik zelf storend vind is dat mensen de andere kant op lijken te kijken en dan over totaal iets anders beginnen om te sussen. Het gaat niet om opruien maar aangeven dat men met een dergelijke gang van zaken de wanorde in het karten levend houdt. Want terecht stel je dat dit niet een op zichzelf staand probleem is. Vroeger voor alle dopingschadalen vond ik wielrennen ook leuk om te volgen. Ik zeg er nu wat van en dan klaar al weer maar steeds meer principiele mensen handelen in stilte en de gevolgen daarvan zijn veel groter, zeker omdat het draagvlak ondanks de meewind die het momenteel zou moeten ondervinden veel te klein is. Ik denk dat er op Pottendijk teveel monden uit een te kleine pot moeten eten en dat dit een verkeerd uitgepakte wanhoopsdaad was, dat terwijl er ook zo veel goeds was en is maar dan gaan mensen toch wegen en strepen. En dat geldt echt alleen niet voor Pottendijk want helaas is het op veel meer plekken mis. Om kartland nog een kans te geven denk ik dat het goed zou zijn dat mensen hun fouten zouden toegeven en een andere koers gaan varen. Handen ineen slaan en samen werken en oogsten. Anders zal de bezem erdoor gaan of alles verdwijnen en moeten de goede banen, verkopers en rijders onder de kwade lijden. Zo is het niks, veel te veel haantjes, financiële belangen, versnippering en te weinig lol en competitie, de sleutel ligt bij de mensen zelf.
Volkomen terecht geef je aan dat het een schande is dat de koningsklasse van het karten in NL overigens net als diverse andere klassen moeten uitkijken buiten de landsgrenzen. Het lijkt in de kartgenen te zitten, de rol van de Knaf en de commercie en een mentaliteit, wie doorbreekt wat al lang niet blijkt te werken en gaat het tij keren?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 08, 2016 11:16 pm 

We zullen zien wat de toekomst gaat brengen.
Ik zou zeggen gesteund door KNAF:
Eredivisie: Chrono
Eerste divisie: GK4
Hobbywedstrijden op diverse banen : NAB
Mooi om te beginnen en door te groeien naar topniveau in de kartsport
Nu alle organisatie`s nog op 1 lijn maar aangezien ik niet meer in sprookjes geloof zal het wel nooit gebeuren. :cry:

Maar goed ik kan je helaas nog steeds niet plaatsen?
Komen elkaar misschien nog wel eens tegen op de baan waar dan ook :?

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende