Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: wo okt 28, 2015 12:33 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Menno van Es hier op het forum rijdt er mee dacht ik, vraag het hem eens ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: wo okt 28, 2015 10:08 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am Berichten: 498
|
Thanx Wilfred ik zal hem eens een pb sturen, mijn motor heeft nu 9 uur gelopen en dacht ipv reviseren meteen voor een nieuwe te gaan inc. een road rebel. Wat ik wel vreemd vind is dat als iemand reageert je een mailtje krijgt maar bij jouw berichten niet.
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: do okt 29, 2015 2:58 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Ik kan met 'oud spul' op zich prima bijhouden. Wanneer het niet nodig is, stap ik voorlopig nog niet over.
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
ninethree
|
Geplaatst: wo nov 04, 2015 2:19 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm Berichten: 50
|
tsja wat moet ik er over zeggen, de nieuwe kabelboom is zo ruk dat er alweer een nieuwe versie in de maak is, deze zal samen met de nieuwe cilinders getest worden tijdens de grand finals. de huidige evo kabelboom is zeer gevoelig voor kabelbreuk en water. denk afgelopen seizoen gemiddeld per rijder 2 a 3 kabelbomen kapot gehad. en bij een klein buitje begon het halve veld te stotteren, dusja dan maar boterham zakjes eromheen doen om droog te houden.
nieuwe drijfstangen zijn idd lichter maar kunnen niet de 15.000 toeren aan die je met de nieuwe evo kit kan draaien. dus wij rijden gewoon nog met oude type drijfstangen. powervalve is beter en sneller, maar zeer gevoelig kwa afstelling en zonder tuner/testbank moeilijk optimaal af te stellen.
denk dat totale evo pakket je 2 a 3 tiende minimaal opleverd tenopzichte van oud type rotax, maar je kan beter tot volgend seizoen wachten tot de evo update uit is, bespaard je veel ellende
_________________ Being second is to be the first of the one who lose
________________________________ Praga Dragon Evo - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo nov 04, 2015 4:04 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Kortom, een EVO heeft de potentie om sneller te zijn, mits deze goed afgesteld is. Zo niet, dan ben je wellicht sneller/beter af met de vorige generatie. Inderdaad kan men het beste op de update wachten.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
thijmennabuurs
|
Geplaatst: wo nov 04, 2015 4:07 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 01, 2013 6:36 pm Berichten: 46
|
Ik zou er ook nog even mee wachten. Er zijn verschrikkelijk veel problemen mee geweest. Heb misschien wel 5 a 6 verschillende kabelbomen gebruik voor 1 seizoen dus dat zegt wel genoeg... Gewoon gas geven met het oude spul haha
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: wo nov 04, 2015 4:56 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Klinkt als een trial and error launch. Volkswagen policy, over de ruggen van anderen gegokt... en verloren.
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: wo nov 04, 2015 5:23 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am Berichten: 498
|
Thx mannen met deze info kunnen we wat....ik wacht dus nog even, hopelijk dat op offenbach de nieuwe release er is en anders nog een jaar door en 2/3 tiende is in mijn geval niet te merken dus. De electrische powervalve is dus ook moeilijk af te stellen, ik dacht dat die maar 2 standen had meen ik gelezen te hebben. Dat met die kabelboom vind ik wel belachelijk, zal wel niet onder de garantie vallen ook. Wel vind ik de motor er prachtig uit zien.
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo nov 04, 2015 7:10 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Hoe is de nieuwe kabelboom van de oude te onderscheiden?
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: do nov 05, 2015 11:52 am |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
De nieuwe kabelboom heeft van die harde (en vooral heel ruwe) omlijsting. Die oude kabelboom zit mooi in een gladde plastieken buis. Als je verstaat wat ik wil zeggen? Is ook de onderscheiden aan de connecties voor de nieuwe ebox
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
PH racing
|
Geplaatst: do nov 05, 2015 9:19 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 11, 2013 8:09 pm Berichten: 44 Woonplaats: Deurne
|
Dit is wel een mooie discussie geworden, Kombikart vermeld met "trots" de evo uitvoering, met diversen maal de opmerking, zo spoedig mogelijk te informeren over nieuwe ontwikkelingen. Nu worden er negatieven ervaringen gedeeld, en Kombikart heeft niets meer te melden.!! Volgens mij is de verkoop belangrijker als de technische ondersteuning/oplossingen.
_________________ ================================================================== PH racing BRM kart + Suter Vampire & Haase kart + RK1
Zolang we de kart hobby niet kunnen mailen, zullen we het circuit samen moeten delen
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: vr nov 06, 2015 2:29 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Je slaat de spijker op de kop Was de RM al een concept met veel te veel variabelen in toleranties die het daardoor voor competitiviteit bedoelde eenheidsconcept onnodig duur maakte en inmiddels na vele jaren trouwe dienst hopeloos verouderd tussen producten als bijv de x30 met een trouwe schare aanhangers nog gedeide, slechts een te snel gelanceerd faceliftje ipv een vast te duur geachte grondige aanpak van onvolkomenheden naar de huidige stand der techniek zal ze zeker niet brengen wat men wil nl groot geld of op zn minst een lucratief concept ipv imagoschade. Gek genoeg is men niet in staat om goede al dan niet prestatie verhogende onderdelen in de nwe omvang volgens dezelfde vertrouwde kwaliteitsstandaard te vervaardigen noch een onbetrouwbaar gebleken of simpelweg niet voldoend onderdeel in een uitgekiend coulance aftersales traject snel om te buigen naar de vertrouwde standaard. Idd had men als progressief ingestelde voor goed onderscheid betalende klant iets anders mogen verwachten lijkt me. Kombi kan zich misschien maar beter weer op het bouwen van bomvrije chassis storten en dromen dat de kartbooming mid nineties of the voor rm glorydays in the early nillies weer terugkomen.
|
|
Omhoog |
|
|