Auteur |
Bericht |
Basjuh
|
Geplaatst: ma okt 26, 2015 8:30 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ook al een naar de uitlijning gekeken?
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di okt 27, 2015 8:26 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Even voor de zekerheid : hoe oud zijn je banden en in wat voor staat ? Als je op oude banden rijdt dan is de kans aanwezig dat je ook erg weinig grip hebt. Just to be sure !
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: di okt 27, 2015 9:48 am |
|
Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am Berichten: 498
|
Had je fb foto nog niet gezien, maar je zit duidelijk ver naar voren en te hoog je benen raken bijna het stuur.
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di okt 27, 2015 1:51 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Even voor de zekerheid : hoe oud zijn je banden en in wat voor staat ? Als je op oude banden rijdt dan is de kans aanwezig dat je ook erg weinig grip hebt. Just to be sure ! Goed dat Wilfred dit aanhaalt. Vorige week in Genk een situatie meegemaakt> banden (vega groen FH) zagen er nog prima uit, liepen mooi af, etc. Weinig grip/balans in de kart. Van alles geprobeerd om grip/balans te vinden, uiteindelijk bleek het in de banden te zitten.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di okt 27, 2015 2:49 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Haha Basjuh, ik had afgelopen vrijdag hetzelfde op Veldhoven met Bridgestones YLM. Banden leken inderdaad nog niet geheel op te zijn, maar grip was wel een drama bocht in/uit. Wat spelen met de afstelling hielp wel iets, maar goede tijden rijden was er niet meer bij. Daarna relatief nieuwe Vega Nordam eronder en gelijk grip/balans terug en rondetijd met bijna 2 seconde naar beneden ! Maar het grootste verschil was dat de kart weer "normaal" reageerde op gas- en stuurinput !
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
ninethree
|
Geplaatst: di okt 27, 2015 10:26 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm Berichten: 50
|
banden waren niet oud, is alleen de wedstrijd dag tijdens een chrono mee gereden. en waren van paar week geleden, dus daar lag het niet aan. en had voor ook meer dan voldoende grip
en uitlijning is ook goed, staat gewoon op half blokje toespoor en 0 camber op de sniper
_________________ Being second is to be the first of the one who lose
________________________________ Praga Dragon Evo - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
ninethree
|
Geplaatst: zo nov 29, 2015 9:38 am |
|
Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm Berichten: 50
|
Ondertussen stoel naar achteren gezet, op berghem al stukken beter, echter toch nog gevoel dat ik achter weinig grip had, maar voor ook niet over. Ander setje d2 gemonteerd bracht niet heel veel verbetering.
Gisteren eindhoven gereden, kort samengevat, drama. Niks geen gevoel met aanremmen en geen tractie bocht uit. Heel erg nerveus op rem en geen gevoel wanneer ie zou blokeren. Lange klossen gestoken en stoelsteunen los en voelde weer vertrouwd en de secondes vlogen eraf.
Nu is mijn conclusie dat ik in de basis afstelling zijdelings grip tekort kom en dat ie daardoor zo nerveus is. Aangezien je met stoelsteunen los meer zijdelings genereerd. En kwa verschil met andere tony die meerijdt is het op mij na alleen de velgen. Hij rijdt met de magnesium otk velgen en ik met de origineel meegeleverde. Zou hier dan grote verschil inzitten?
_________________ Being second is to be the first of the one who lose
________________________________ Praga Dragon Evo - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: di dec 01, 2015 3:59 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Nee daar zit het verschil niet in hoor, was zaterdag ook in veldhoven aanwezig. En kon prima mee komen met andere Tony/Chrono rijders. Ik heb geen originele achteras (medium), geen Tillet, geen OTK velgen erop zitten. En 2 stoelsteunen links, en 1tje rechts. 1 dikke ring voor, en achter 139,5 cm. Wat waren je tijden? Succes!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
ninethree
|
Geplaatst: di dec 01, 2015 8:40 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm Berichten: 50
|
Hmm dan zit het toch in het chassis, blijkbaar werkt een kz chassis dan niet zo goed met een rotax, opzich ook wel logisch dan.
Dus dan de tony maar in de verkoop want een kz kopen is me te duur. En opzoek naar een andere chassis
_________________ Being second is to be the first of the one who lose
________________________________ Praga Dragon Evo - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do dec 03, 2015 11:03 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Ik dacht het KZ chassis van Tony bijna het zelfde is als een Kf chassis, correct me if i'm wrong. Dus denk eerlijk gezegd dat je het daarin ook niet moet zoeken. Ik reed zaterdag met een Exprit met Kosmic kappenset overigens.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
FloR41
|
Geplaatst: zo dec 06, 2015 7:00 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 12, 2015 2:34 pm Berichten: 138
|
Mijn KF chassis met X30, is zelfde chassis als een KZ. Dus dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn.
_________________ Work hard, play hard!
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma dec 07, 2015 3:14 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Mijn KF chassis met X30, is zelfde chassis als een KZ. Dus dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn. Een automaat op een schakelchassis hoeft niet per definitie een probleem te zijn. Echter is het doorgaans zo dat kz chassis stijver zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
ninethree
|
Geplaatst: do dec 10, 2015 3:13 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm Berichten: 50
|
voor zover ik weet is inderdaad kz stijver aangezijn een kz met meer gewicht / vermogen rijdt en zachtere banden dan bijvoorbeeld een rotax. hierdoor wordt het chassis met minder grip geconstrueerd , aangezien je anders teveel grip met een schakel krijgt. maar staat ondertussen een praga dragon naast de tony, nu nog tijd vinden om alles om te bouwen. de tony staat ondertussen te koop
_________________ Being second is to be the first of the one who lose
________________________________ Praga Dragon Evo - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
KurtVdV
|
Geplaatst: vr dec 11, 2015 9:02 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am Berichten: 473 Woonplaats: Tielt-Winge
|
Ik rijd ook met een KZ2 chassis. Geen idee of het stijver is of niet dan een 'gewoon' chassis, maar de uitleg van ninethree kan wel eens kloppen.
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: za dec 12, 2015 9:00 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Vaak hebben chassis voor verschillende inzet dezelfde layout en verschilt bijv slechts in de stoelsteun bij de motormount. Als de buisdikte overeen komt dan kan men nog buis met een andere hardheid/treksterkte gebruiken. Ook kan het chassis ipv een 32 buis een 30mm buis hebben en daardoor "zachter" zijn, iets wat bijv voor junior chassis toegepast wordt.
|
|
Omhoog |
|
|