Ga naar pagina Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 251  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3751 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2015 1:18 pm 

Ja en leuke mensen,je voelt er je eigen gewoon thuis,was
Weer een mooi dagje uit.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2015 4:57 pm 

Leuk dat je kart bevalt Joop.
De snelheid komt vanzelf wel.
Ik heb het erg druk momenteel, deze week ook weer 7dagen aan het werk :shock:
Zodra ik tijd heb om richting Driebergen te gaan hoor je me wel even.
Groeten aan Tom.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2015 10:30 am 

Donderdag en/of zaterdag naar Genk!
Als het weer wat meezit [-o<

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 07, 2015 8:29 am 

Zondag a.s. naar Genk.

19 á 20 graden en zon.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2015 4:27 pm 

Las net op omroep Brabant dat op de landsard een
Meisje vandaag zwaar gewond is geraakt,dit zijn
Weer de minder leuke dingen,was van de baan
Geraakt en toen ze baan weer op kwam,niet goed
Gekeken en aangereden.

Volgens omroep Brabant maakte ze deel uit van
Een groep huurkarters,hopelijk loopt het goed af

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2015 6:30 pm 

ben t even gaan opzoeken joop.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/229207832/Meisje+zwaargewond+door+botsing+tussen+twee+karts+op+circuit+De+Landsard+in+Eindhoven.aspx
haar moeder reageert vervolgens:
Citaat:
Dit is mijn dochter. Ze is niet de macht over het stuur verloren.
Een jongen vloog uit de bocht en die ...... reed zonder te kijken de baan weer op waardoor mijn dochter en bovenop knalde. Ze vloog over de kop en heeft door de klap het stuur verbogen met haar ribben. Rib en sleutelbeen gebroken en ingeklapt long. Bedankt daarvoor. Ieder klein kind weet dat je niet zomaar de baan op rijdt maar deze...... Deed het zonder te kijken.
Verder walg ik van die sensatiefotograaf.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2015 7:02 pm 

Beetje jammer van die reactie van de moeder. Ik snap goed dat het vervelend is maar het blijft racen op hoge snelheid...
Wel sneu

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2015 7:16 pm 

Idd max

Heel sneu,maar volgens mij was het een groepje
Huurkarters,dit maken we ook om de week
Mee,het verschil in snelheid is veel te hoog,mijn
Idee huurkarters op de baan blijf ff in de pit
Minder schade,en meer plezier,en hopen dat
Dat het weer met het meisje goed komt

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2015 8:17 pm 

Dus als ik het goed begrijp heeft het meisje ( prive kart ) een ongeluk gehad met een huurkart.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2015 8:54 pm 

Ik kan niks vinden wat huur of eigen karts betreft.
Als ik dit zo lees lijkt het er op dat de eerste kart gespint is en vervolgens via de afzetting terug de baan op gestuiterd.
Het meisje is er vervolgens bovenop geklapt :(
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/meisje ... -1.4909877

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 09, 2015 7:35 am 

Ik kan de reactie van de moeder best begrijpen.
Daarbij weet ik hoe ontzettend lomp sommige persmensen doen voor een plaatje of een stukje film, gelukkig zijn er ook heel andere voorbeelden bekend.
Toch ben ik wel heel benieuwd of er de juiste mate van protectie gedragen werd.
Zeker in het geval van de hier aangedragen huurkarts heb ik me erover verbaasd hoe slecht dat vaak geregeld is bij diverse banen. Een overall (vaak niet meer dan een veredeld monteursoverall en soms handschoenen zit er nog wel in maar rib en nekprotectie en meer dan een zgn rental (non CMR keur, wel een haarnetje natuurlijk) helm kom je itt tot de reguliere regelgeving en gelukkig steeds meer gevolgde trend bij recreanten maar zelden tegen. Het is zeker geen garantie dat je met de juiste protectie niets zou kunnen oplopen maar het helpt wel enorm om gevolgen in te dammen.
Ook is de instructie vaak te summier en maar net hoe de vlag hangt, zeker in het geval van echte newbies. Dan heb je een huurkarter (en de overigen in de baan!) omgetoverd tot een zgn crashtest dummy en dat kan nooit de bedoeling zijn, vind dat een ieder maar zeker een uitbater daar uiterst professioneel mee om zou moeten gaan.
Gelukkig rijdt onze dochter haar rondje op een baan waar een huurkarts te vinden zijn, er altijd toezicht is, aparte tijd en vrijblijvend verstrekte instructie en hulp geboden wordt, op trainingsdagen en via een voor iedere minirijder haalbare en voor de ouders betaalbare erkende cursus.
Als wij al eens ergens anders heengaan dan wordt onze dochter steevast van de baan gehaald als er huurkarts (ook wel botswagens genoemd) of beukers in de baan zijn, al te vaak dingen mis zien gaan op die manier en materiaal maar bovenal kind niet waard.
Als iedereen een beetje goed beslagen ten ijs komt en redelijk rijdt zal je zien dat de gevaren op de baan best meevallen, hier hebben baanbeheerders, ouders en verzorgers en de rijders zelf een duidelijk eigen taak en verantwoordelijkheid in.
Voor nu hoop ik dat het herstel van de jongedame in kwestie voorspoedig verloopt en dat zij ondanks dit nog veel plezier in deze leuke sport mag beleven in de toekomst.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 09, 2015 12:23 pm 

@petrolhead het sneue bedankje van die moeder snap ik dan weer niet....je bent niet aan het dammen en een verhoogd risico is het al minimaal.
Wel ben ik het helemaal met je eens dat er betere bescherming moet zijn en zeker op de buitenbanen.
Als je ziet hoe ze sommige wegsturen met een helm die 3 maten te groot is....als je maar wel idd een haarnetje op doet.
Het verhaal is niet echt duidelijk over huur of privekart imo, dat het sneu is lijkt me normaal.
Ik heb nog nooit mogen rijden met mijn prive tussen huurkarts.
Goed dat jullie wel nadenken om je dochter niet tussen de "beukers" laat rijden, vaak mensen die alleen weten dat gas rechts zit en soms (met drank op) de gekste dingen doen, dit weet (zie ik) daar ik gewerkt heb op een kartbaan.
Meerdere malen sloeg ik mensen op hun helm als ze na zoveel waarschuwingen nog bleven botsen oid.
Sterkte aan het meisie toegewenst.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2015 7:50 am 

Ik heb ook enkele jaren op een kartbaan gewerkt, en vaak is het zo dat je door de tijdsdruk vaak niet de kans krijgt om de mensen juist toe te lichten. Je moet 4 sessie's van 12 minuten in een uur krijgen, anders brengt het niet genoeg op. Hierdoor heb je 3 minuten per sessie om een groep af te vlaggen en een nieuwe groep de baan op te sturen. Ondertussen moet je tijdens de sessie al zorgen dat de volgende sessie zich kan omkleden, de kleedkamer netjes blijft, etc..

Dan heb je nog eens de groepen die gewoon komen om de boel af te breken (voetbalclubs, vrijgezellen feest, jeugdbewegingen, ...) Daar heb je ogen op je rug nodig en haal je er zo goed als altijd een paar tussenuit, tot groot ongenoegen van de groep en persoon in kwestie. Discussie en ruzie, de marchal is een idioot en je bent zo een wandelend doelwit.

Verder vind ik het idee van huurkarts samen met privé karts totaal geschift! 90 procent van de huurkarters kent en begrijpt er niet van. Hoeft ook niet als je 1 keer per 5 jaar op een kartbaan komt om met je vrienden een leuke dag te hebben. Laat ze in een trage kart met elkaar op een technische huurpiste rijden, en het grootste probleem is dat ze zich vastrijden in de kant uit onkunde. De snelheid laag houden, traag genoeg dat het ergste wat kan gebeuren een gebroken pols is.

Je moet kiezen wat je wil als kartbaan. Laat je privé karts rijden of ga je huurkarten? Allebei het circuit op om het onderste uit de kan te halen, werkt niet en leidt tot ongevallen.

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 9:32 am 

@dididex ...true all about the money.
Ze worden nog boos ook als ze zelf iets fout doen onder het mom ik heb toch betaald...en de marshall zit altijd fout....doorrijden als je ze iets wilt vertellen.
Nou meerdere beren die nauwelijks in de kart paste uit de bandenstapel moeten halen omdat ze niet weten wat een rem is.
En uiteraard genoeg met drank op.....

Ont.
Was zondag een heerlijke en vrij rustige dag op Berghem echt een topdag gehad.....alleen die vrouw in die schakel crg maakte van de mannen weer kleine jongetjes wat ging die hard zeg.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 10:22 am 

Blonde vrouw, samen met man/vriend ( ook in een CRG ) toevallig ? Zo ja, die kom je ook regelmatig tegen op Veldhoven en rijd best redelijk ja.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3751 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 251  Volgende