Auteur |
Bericht |
GT racing
|
Geplaatst: ma maart 02, 2015 6:57 am |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
Collega's,
Gisteren in Genk: Bij het uitkomen van de bochten, voornamelijk de laatste bocht voor het rechte stuk, houdt de motor in... Hij pruttelt als het ware. Dus bij het optrekken. Ik reed met sproeier 160 bougie iw27, gasnaald stand 3. Iemand een idee hoe dit komt?
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: ma maart 02, 2015 8:00 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Lijkt een mengselkwestie. Vlotterniveau al gemeten? Jammer dat je nu niet meer op de baan bent, dat maakt het uitproberen van sommige zaken makkelijker. Daar ook rondgevraagd en zelf nog iets geprobeerd?
|
|
Omhoog |
|
|
ovide
|
Geplaatst: ma maart 02, 2015 9:42 am |
|
Geregistreerd: ma mei 06, 2013 9:14 am Berichten: 49 Woonplaats: Nijmegen
|
Temperatuur | Bougie Denso | Bougie NGK | Sproeier 5 | IW24 | BR9EG / 170 10 | IW24 | BR9EG / 168 15 | IW27 | BR10EG / 165 of 168 20 | IW29 | BR10EG / 165 25 | IW31 | BR11EG / 162 30 | IW34 | BR11EG / 158 25 | IW31 | BR11EG 30 | IW34 | BR11EG
Je mengverhouding klopt inderdaad niet, bovenstaand een indicatie
_________________ CRG Road rebel - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: ma maart 02, 2015 9:46 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Maatje van me had dezelfde kwalen. Bleek een verstopt filtertje in de carburateur te zijn
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma maart 02, 2015 9:47 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
Of slangetje in de tank hard ?
|
|
Omhoog |
|
|
Maxime
|
Geplaatst: ma maart 02, 2015 4:47 pm |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm Berichten: 280 Woonplaats: Noorderwijk
|
carbu eens uitkuisen .. ploft hij ?
_________________ FA kart DD2 2015 + rotax max dd2 BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports
|
|
Omhoog |
|
|
GT racing
|
Geplaatst: ma maart 02, 2015 6:31 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
Ploffen doet hij niet. Ik zal de carbu eens uitkuisen.
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
|
GT racing
|
Geplaatst: ma maart 02, 2015 8:20 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
Nog iets vreemd vastgesteld gisteren: Toen ik de radiator dop los maakte: Schuimvorming.
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
|
ovide
|
Geplaatst: di maart 03, 2015 8:37 am |
|
Geregistreerd: ma mei 06, 2013 9:14 am Berichten: 49 Woonplaats: Nijmegen
|
Schuimvorming ?? zou het hele systeem even leeghalen en opnieuw afvullen met water en dan in de gaten houden.
_________________ CRG Road rebel - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: di maart 03, 2015 9:02 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Schuimvorming, betekend dat niet dat er olie/benzine in het watercircuit zit?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: di maart 03, 2015 10:20 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Schoon water kan niet schuimen, hoogstens imploderende gasbellen hebben bij drukverschillen in bedrijf. Luchtbellen in bedrijf kan ook voorkomen door een scheurtje tusssen de verbrandingsruimte en het koelcircuit, meestal en dan hopelijk de koppakking. Er zou ook nog mayovorming in het koelcircuit kunnen zitten maar daar is wel olie voor nodig, gebeurt zelden bij een 2takt. Het opzuigen van koelvloeistof naar de verbrandingsruimte laat natuurlijk ook sporen na en geeft vreemde verschijnselen. Idd koelcircuit aflaten en zonodig reinigen en vullen met nwe schone vloeistof. Daarna goed in de gaten houden en indien nodig actie ondernemen.
Carb goed schoonmaken en zorgen voor een schone toevoer van brandstof en lucht is natuurlijk nooit weg. Wel altijd zorgen dat de afstellingen kloppen met de (voortdurend veranderende) omstandigheden en zo nodig bougie, sproeier en naaldafstellingen tussentijds aanpassen.
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: di maart 03, 2015 10:25 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Ik weet wel dat als er koelwater in de cilinder komt, dat meestal snel desastreuze gevolgen heeft. Benzinemengsel of olie in het koelwater is schuim in de radiator.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
GT racing
|
Geplaatst: di maart 03, 2015 5:22 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
klinkt allemaal niet zo goed. In de winter heb ik wel koelvloeistof in de radiator gedaan. Maar daarna alles goed uitgespoeld... Ik zal nogmaals het water aflaten, opnieuw vullen en de motor eens aanleggen op de kartkar (voorzichtig niet hoog in de toeren gaan)
Als er nog schuim is zal ik er eens een foto van nemen. Dan zien jullie beter wat ik bedoel.
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: di maart 03, 2015 5:30 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Dit heb ik ook gehad, toen de motor even had gedraaid en ik deed de radiateurkap open was er ook wat schuimvorming. Heb koelwater afgelaten en opnieuw gevuld na de winter en het blijkt weg te zijn. Ik hou overigens het niveau constant in de gaten voor moest er intern een lek zijn.
Kan dat schuim niet komen door wat oxidatie?
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
DidiDex
|
Geplaatst: wo maart 04, 2015 9:51 am |
|
Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm Berichten: 157
|
EDIT
_________________ -- Zanardi Rotax DD2 --
Laatst bijgewerkt door DidiDex op wo maart 04, 2015 10:06 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|