Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2015 11:09 pm 

Geregistreerd: za sep 01, 2012 3:55 pm
Berichten: 177
Verslag GK4 en BEKC race 1 Genk

Afbeelding

Wow, wat heeft u de openingsraces GK4 en BEKC in Genk van een bijzondere glans voorzien. In de aankondiging hadden we de hoop uitgesproken dat we met u een kartfeestje zouden gaan bouwen, met gezelligheid en aansprekende sportieve prestaties. Vanaf het eerste moment dat de deelnemers arriveerden, totdat we het licht op zondag uitdeden werd dit volledig waargemaakt. Wedstrijden in een geweldige door u gecreëerde ambiance waren hetgeen waarop wij en de toeschouwers werden getrakteerd. Wat een genoegen ook voor de wedstrijdleiding en Marshals die al net zo glunderend acteerden in deze sportief gereden eerste races.

Afbeelding

Toen ik naar Genk reed zag ik - mijmerend over de eerste race en luisterend naar de nieuwe CD van DJ Hardwell, met de mooie titel “United we Are” - langs de snelweg een groot billboard met daarop de tekst “Begint het al te kriebelen?” net op het moment dat de opzwepende songtekst “do it, let’s go, go harder, turn it up” door de speakers denderde. “Wat denk je?” vroeg ik me stilletjes af, ja “United we are en het begint te kriebelen”, en het gas ging in. Op naar Genk, naar een heerlijk weekeinde.

Afbeelding

En dan kom je aan en zie je al die camions en tenten staan in dat overweldigende Genkse vloedlicht. Het bekende GK4 gevoel bekruipt je dan. De begroetingen waren zoals altijd weer hartelijk, eigenlijk kon het weekeinde toen al niet meer stuk, je weet dan gewoon dat het goed komt en gaat er nog enthousiaster tegenaan.

Afbeelding

We mochten veel nieuwe rijders verwelkomen, de startvelden waren strak gevuld. In zo’n eerste wedstrijd is het dan vaak aftasten, even goed naar je tegenstanders kijken en uitvinden waar je staat. Dat geeft de eerste wedstrijd altijd een extra lading mee.
Net als al die nieuwe kleurstellingen, opmaak van de karts, dat ook bij het begin van een seizoen hoort. Kijk eens naar de fotografie op de site en zie bijvoorbeeld de Bumble Bee van
Summer Webb en de Chevrolet Camaro van Ryan Kavazadeh om eens twee te noemen.

Afbeelding

Een aantal veranderingen waren doorgevoerd, zo is de Iame X30 naast de Rotax Max aan de BEKC toegevoegd en reden de Wankels voor een BEKC proefrace mee, waardoor de Endurance race een bijzondere uitstraling kreeg. Twintig teams zouden elkaar in de Avondrace het vuur aan de schenen leggen.

Afbeelding

In de Automaatklassen 2-takt stond een prachtig startveld van Iame X30’s en Rotax Maxen naast elkaar in een enkele wedstrijd. Het zou mega spannend worden, de merken en rijders zijn aan elkaar gewaagd.
Een memorabel moment; de eerste wedstrijd voor de GK4 Iame X30 Kart Challenge werd een feit met nu al veel rijders aan de start.

Afbeelding

De klasse VT250 continueert met een mooi startveld, terwijl de VT250 Mondial booming wordt.

De klasse Honda Cadet kende een mooi startveld met veel nieuwe “Rookie” rijders. Van de jeugd moeten we het tenslotte hebben.

Afbeelding

De nieuwe klasse Formula Honda 9 PK kende een mooie start. Het is even wennen, maar de klasse zal zeker aanslaan. Racen op een enkele dag, tegen de laagste budgetten spreekt aan.

GK4 Honda Cadet

Afbeelding

De klasse heeft een mooi startveld weten te behouden, ondanks dat veel rijders een overstap richting Juniorenklassen hadden gemaakt. Veel nieuwe rijdertjes maakten hun opwachting. De klasse beet het spits af in 2015. Er wordt gestreden in twee klassementen, het Totaalklassement met daar extra aan toegevoegd een Rookie Klassement.

De eerste pole van 2015 was voor Jordi de Lange, die dan ook trots het veld aanvoerde op de startgrid. Het was werkelijk een schitterend gezicht hoe de youngsters in een lang kleurig lint de eerste ronde ingingen.

Afbeelding

Rob Lucassen stelde zijn kandidatuur door drie heats te winnen en en passant ook de snelste raceronde voor zijn rekening te nemen. Hij is snel die kleine rakker. De te kloppen man. Achter hem waren het vooral de snelle lady Georgina Driessen - Rookie kampioene 2014 -, Berend van de Burg en Jordi de Lange die de dienst uitmaakten, met daar weer achter de rest van het compacte veld met acht Rookies in hun midden.

Dat een Pole geen garantie is voor een podiumplaats bleek vandaag weer. Al zat Jordi de Lange er heel dicht bij. De winst ging naar Rob Lucassen, met op twee Georgina Driessen en op drie Berend van de Burg.

Afbeelding
Gelukkig…..Frankie mag nu 100 km/uur

De Rookies - wil ik toch even noemen (met drie snelle meiskes in hun midden); Valentijn Smulders, Senna Ekkers, Jefferey Fikse, Sita Vanmeert, Summer Webb, Dani Prins, Mart Bult en Gabriel Bektas – gingen als een speer hoor. Ze zetten zogezegd hun beste beentje voor. En dat was vaak het beentje waar gas mee werd gegeven. Super gedaan allemaal.
Twee rijdertjes eindigden met evenveel punten; Valentijn Smulders en Senna Ekkers, waardoor hun beste tijd beslissend werd. En die viel in het voordeel van Valentijn uit met 6 honderdste seconde verschil! De derde podiumplaats ging naar Jefferey Fikse, die zijn eerste beker in ontvangst mocht nemen tijdens de prijsuitreiking.
Wat is het toch heerlijk om dit te mogen organiseren. (Gewoon even een gedachte die bij me opkomt.)

Afbeelding

15 PK

Afbeelding

Wat heeft deze klasse voor wat betreft de VT250 Mondial in een enkel seizoen een ontwikkeling meegemaakt zeg. Gewoon een startveld in 2015 van 15 rijders, waarvan er nu 13 aan de start stonden, met onder hen verschillende nieuwe instappers en rijders die over kwamen van de Honda Cadet. Dat gaat helemaal goed komen.

Afbeelding

De rijders maakten er een geweldige strijd van. Door de restricties zijn de motoren akelig aan elkaar gewaagd, wat zich vertaalt in een mooie strijd waarin je niet kunt voorspellen wie na de drie heats als winnaar uit de bus zal komen.

Het waren vandaag Sam Balota, Mike de Zwart en Stefano van Es die i n de heats de eerste drie plaatsen voor hun rekening namen, met vlak achter hen een lange rij van rijders die helemaal niets voor elkaar onder deden. Het was een waar genoegen dit te zien, jullie maakten onze filosofie van strijd en competitie door verzegeling helemaal waar.
Sam, een paar maanden geleden nog op een Honda Cadet maakte het door velen voor mogelijk gehoudene waar. De winst in zijn debuut in de 15 PK klasse. Ik geef het je te doen.
Dat gaat wat worden dit seizoen!

Afbeelding

De einduitslag vertaald in punten was Sam 5 (3-1-1), Mike 6 (1-3-2), Stefano 7 (2-2-3), een nagenoeg te verwaarlozen verschil dat de strijd op de baan in cijfers weergeeft.
Veelzeggend is ook dat de pole werd gerealiseerd door de rijder die uiteindelijk achtste werd, Tristan van Duijn. Tristan was voor het eerst bij ons en streed meteen voorin mee. Wat heet, lange tijd zag het er uit dat hij op het podium zou komen. Een race-incident gooide roet in het eten voor hem. Maar Tristan, je kunt terugkijken op een debuut dat weinigen gegeven is. Dat gaat goed komen.

125 cc 2-takt Automaat Junior

Afbeelding

De klasse wordt voor het eerst gereden als afzonderlijke race, nadat ze vorig seizoen nog samengevoegd was met de Seniorklasse. Dat hebben we niet voor niets gedaan, de klasse maakt een snelle ontwikkeling door. Twee motormerken, Iame X30 en Rotax Max zijn vertegenwoordigd. Dat alleen al maakt het extra interessant. En het moet gezegd, de keuze van samen racen was de juiste. Veel nieuwe gezichten, waardoor je toch ook benieuwd bent hoe de verhoudingen liggen.

Afbeelding

Het veld was erg aan elkaar gewaagd. Je won niet zomaar even. Om iedere plaats werd volop gestreden. Uiteindelijk werd het een Belgisch feestje, met van een tot drie op het podium Nygel Verhaeren, Loran Reynaerts en Gilles Vandevoorde. De mannen gingen hard en vooral steady. En dat laatste gaf toch wel de doorslag. Om aan te geven hoe dicht de rijders bij elkaar lagen; de pole was voor Rubens Bouchabke met de Iame die uiteindelijk tiende werd en de snelste ronde werd gereden door een Rotax Max rijder, Benjamin Kukic.
Ook hier een aantal rijders die vanuit de Honda Cadet komen. Larissa Tabak en Thom Derksen hielden zich knap staande in het veld.

Sterk ook dat een Rookie naar P4 reed; Stijn van der Hof. Knap hoor jongen.

Een bijzondere vermelding ook voor onze Russische vriend Dmitry Fik. Onze taal niet machten, aandoenlijk verlegen, snel sturend, sloot hij de rij deelnemers. Dmitry, Это хорошо.

Afbeelding

VT250 Junior

De klasse VT250 Junior is aan de Automaat Junior toegevoegd. Twee rijders complementeerden het veld en deden het gewoon knap; Broer en zus Jordy en Britney Verboon reden strak, fair en snel. De onderlinge strijd werd beslist in het voordeel van Britney. Weer zo’n snelle lady.

De eindstand in de twee extra motorklassementen:
Iame X30: 1. Nygel Verhaeren; 2. Loran Reynaerts; 3. Geilles Vandevoorde.
Rotax Max: 1. Tim Ver Elst; 2. Benjamin Kukic; 3. Thom Derksen.

125 cc 2-takt Automaat Senior

Afbeelding

Even denken hoe ik deze wedstrijd nu in enkele woorden kan samenvatten……..OK een poging: anders dan velen dachten; gelijke strijd tussen de twee motormerken; een geweldig veld van 25 deelnemers broederlijk verdeeld over Iame X30 en Rotax Max; superfair (ok dan een straf); gelijkwaardigheid; veel nieuwkomers die het waarmaakten; enorme strijd om iedere plaats; de fotografen kwamen ogen – euh lenzen? - te kort; topraces in een door de deelnemers gecreëerde topambiance; GENIETEN VOOR DE NEUTRALE TOESCHOUWER.

We liepen twee dagen lang met een big smile op ons gezicht. En met ons bedoel ik de meeste aanwezigen, rijders, technici, overige begeleiders, organisatie, wedstrijdleiding. Gewoon omdat de sfeer zo enorm relaxed was. Ervaringen werden uitgewisseld, de hulpvaardigheid onderling was groot. Vriendschappen lagen op de loer.

Afbeelding

Onder andere deze klasse is de oorzaak van zo’n positief gevoel. Natuurlijk hoorden we veel geroep toen we een groot deelnemersveld in de Iame X30-Rotax Max klasse presenteerden. Zoals altijd was angst een slechte raadgever. Vergeten werd wel eens dat die rijders en teams het gezamenlijk doen. Dat je niet zomaar even wint, niet met een Iame en niet met een Rotax. Het was gewoon megaspannend, de rijders bewezen onbedoeld onze filosofie in deze.

Drie Rotax Maxen en twee Iame’s bij de eerste vijf was het resultaat, of zoals u wilt vier Iame’s bij de eerste tien en 6 Rotax Maxen.
Met ook hier de snelste ronde voor een Rotax Max en de pole voor een Iame. Hoe kun je de strijd nog duidelijker verwoord willen zien!

Afbeelding

Kijk die van Splunteren was super vandaag. Wat een rijder, wat een stijl, wat een snelheid. Hij ging met de Iame met overwinning naar huis. Maar Joey kreeg het niet cadeau, moest wel even werken en alles uit zijn Iame krachtbron halen. Ook al omdat Mike Bartels met de Iame en Milo Ligtelijn en Ryan Aukes met de Rotaxen hem op de hielen zaten. Waarbij opgetekend dat Milo en Ryan met evenveel punten eindigden en de snelste ronde de doorslag gaf. Milo was degene die naar het podium ging.

In de heats gebeurde van alles. Vooral waren schitterende inhaalacties te bewonderen. Waarbij mogelijk de prestatie van de snelle dame Stephane Kox representatief was voor veel rijders; van tien naar zes, naar vier. Dat was een knappe prestatie. Maar eerlijk is eerlijk, dit beeld zag je veel. Alleen niet met de vierde plaats als eindresultaat.

De eindstand in de twee extra motorklassementen:
Iame X30: 1. Joey van Splunteren; 2. Mike Bartels; 3. Stephane Kox.
Rotax Max: 1. Ryan Aukes; 2. Filip Wojtowicz; 3. Milo Ligtelijn.

Afbeelding

GK4 Iame X30 Kart Challenge 2015
Afbeelding

Zoals aangekondigd heeft de GK4 de officiële status van de Iame fabriek gekregen voor het organiseren van een Iame X30 Challenge. Daar zal telkens een kort verslag van worden gemaakt.

We zijn er megatrots op, dat we dit soort kampioenschappen dankzij u mogen verwezenlijken. Zeg maar “a dream come true”. We hebben gedurende vijf jaar samen met u aan de conservatieve, starre kartboom geschud en initiatieven genomen. Initiatieven die door onze conculega´s graag worden overgenomen, dat bewijst de praktijk. Zie onder andere de VT250 Junior, VT250 Mondial, 15PK klasse, Multi brand, verzegelde motoren, drie heats op een dag, lagere inschrijfbedragen (scheelt al gauw een kleine honderd Euro op een dag als je alles doorberekent), samenvoegen van twee- en viertakt in een enkele competitie. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nu dan de introductie van de GK4 Iame X30 Kart Challenge in ons deel van Europa. We waren benieuwd naar het animo. Wel dat is groot. Maar liefst twaalf GK4 zegelpunten gaan er voor. Zie voor de lijst; http://www.gk4kartseries.com/gk4/partners
Eerste resultaat; al een kleine 30 Iame’s aan de start van de eerste race.

Afbeelding
In de klasse Iame X30 Senior waren het Joey van Splunteren (NL), Mike Bartels (NL) en Stephane Kox (NL) die het podium mochten beklimmen na een strak gereden race.

Afbeelding
In de klasse Iame X30 Junior was de eerste seizoenswinst voor Nygel Verhaeren (B) met op twee Loran Reynaerts (B) en op drie Stijn van der Hof (NL).

Afbeelding
In de klasse Iame X30 Shifter was het ook een gemengd Belgisch-Nederlands podium, met als winnaar Jentsen Adriaenssens (B), gevolgd door Jesse Smeets (NL) en Darragh Adriaenssens (B).

VT250 Senior

Afbeelding

In de klasse VT250 Senior beleefden de Swissauto injectiemotoren hun debuut. En wel zodanig dat het hele SA veld met injectie reed. Het moet gezegd, de motoren liepen als een zonnetje. Wat een vermogen ontwikkelt zo’n motor toch!
Ook moet gezegd dat de enige Carburateur motor, de GM, het goed deed vandaag.

Jorrit Rolvers had er na zijn overwinning vorig jaar op Genk kennelijk nog geen genoeg van. Hongerig als een wolf stortte hij zich in het strijdgewoel en kwam er als overwinnaar uit. Kort gezegd, de wedstrijd was voor hem.

Afbeelding

Jorrit kreeg het niet zomaar cadeau. Zijn teammaten Ricardo Doornbosch en Mickey Slotman en vooral ook Jordi Verhagen legden hem in de eerste twee heats het vuur na aan de schenen. Uiteindelijk moest de derde heat de beslissing brengen. Jorrit pakte het veld in, Ruben Wynia eindigde knap achter hem en voor Ricardo, waardoor de strijd gestreden was.
Ricardo werd knap tweede, Mickey met de GM idem dito derde in de eindstand.

En de kampioen 2014, Jeroen van As, zag het met lede ogen aan. Hij behaalde de pole, reed de snelste raceronde. Twee keer moest hij echter de pits in met een probleem. Kwam er ook wel weer uit, maar dan wel met een onoverbrugbare achterstand.

Emmen belooft dan ook veel spektakel. De VT250 Junior rijders maken de overstap en komen de Senioren versterken. Dat wordt spannend.

Afbeelding

125 cc –takt Schakel

Afbeelding

Drie motormerken, Iame, VM en Vortex aan de start. Vortex voor het eerst met de Shifter versie. Drie sterke motoren, snelle rijders, een geweldige strijd met veel verrassingen in totaal vijf klassementen, zie daar de Schakelklasse in een notendop.

De veertien rijders stalen de show. Wat een spektakel, wat een adrenaline verhogende strijd met die mega snelle Schakels legden de deelnemers op de mat. Met een bijzondere vermelding voor die snelle frêle dappere youngster “monstergirl” Shirley Schomaker. Je hebt er een fan bij!

We waren benieuwd naar de onderlinge motorverhoudingen. Wel dat zat goed. Aan elkaar gewaagd tot en met. Bij de eerste zes twee keer Iame, twee keer Vortex, twee keer VM door elkaar.

Zes rijders bemoeiden zich constant met de kop: Jentsen Adriaenssens en Jesse Smeets met de Iame, Bastian Hummel en Joey Veenstra met de Vortex en (Masterrijder) Dylan Mevis en Stephen van Ginneken met de VM. Eigenlijk hoort daar ook Stephen van Ginneken bij. Kwam moeizaam op gang, maar scoorde super in de tweede en derde heat.

Afbeelding

Jentsen pakte met de Iame drie keer de winst. Hij is snel, slim, steady. Hij had daar wel de snelste ronde voor nodig en reed die in race drie. Hij kreeg vooral de tegenstand van Joey Veenstra. Joey reed als herboren, wat een rust en inzet. Echter na een weergaloze inhaalactie van Jesse in race drie kwamen ze elkaar aan het eind van de kerbs – waarover Joey reed – tegen. Race-incident, Joey eruit, terug naar dertien. Jammer, want dat kostte hem zijn podiumplek.
Die derde plek was nu voor Jesse. Hij had het lastig, bleef echter vechten met dit mooie eindresultaat als gevolg.
Bastian Hummel is slim, rijd strak en vooral bloedsnel. Drie keer drie resulteerde in de mooie tweede plaats achter Jentsen.
Een prachtig podium!

Afbeelding

De Gentlemen Klasse is op verzoek van de rijders omgedoopt tot Masters. Een naam die bij hen past. Dylan Mevis was ontketend. Troefde de kampioen 2014 Eric Hellemans en Gert van den Brink gewoon af in de eerste twee races. Gert kwam in race drie nog sterk terug via de winst, maar het gat was net te groot: een minimaal verschil van 1 punt maakte Dylan dagwinnaar. Met Gert op twee en Eric op drie.

De subklassementen:
Iame: 1. Jentsen Adriaenssens; 2. Jesse Smeets; 3. Darragh Adriaenssens.
VM: 1. Stephen van Ginneken; 2. Dylan Mevis; 3. Eric Hellemans.
Vortex: 1. Bastian Hummel; 2. Joey Veenstra; 3. Gert van den Brink.
Masters: 1. Dylan Mevis; 2. Gert van den Brink; 3. Eric Hellemans.

Afbeelding

Formula Honda 9 PK

Afbeelding

Voor het eerst in de GK4 competitie opgenomen. De Formula Honda 9 PK. Een klasse voor Junior en Senior met ieder een eigen klassement. Een formule die garant staat voor strak en budgettair verantwoord racen.
De rijders reden in Genk onder het prachtige vloedlicht hun eerste wedstrijd. De race belooft veel voor de toekomst.

Afbeelding

Bij de Junioren reden Dylan Visser en Axel Verlinde een mooie sterke wedstrijd. Het hele wedstrijduur bleven ze volop strijden met de Senioren Tomas de Backer, Peter Wuyts en Jentsen Adriaenssens. In de regen nota bene, waar een enkeling nog niet mee te maken had gehad.
De winst bij de Junioren was voor Dylan Visser, bij de Senioren voor Tomas de Backer.
Jongens, complimenten voor de mooie race die jullie ons voorschotelden. Het was lastig fotograferen in het donker en de regen. Dat maak ik in Emmen goed.

Afbeelding

BEKC Endurance Race

Afbeelding

Niet normaal wat er door de rijders werd gepresenteerd in deze eerste wedstrijd 2015. We zijn veel gewend, maar wat de teams presteerden in dit Endurance racen is kartsport van de bovenste plank.

Drie motormerken waren vertegenwoordigd; de Iame X30 is naast de Rotax Max vast toegevoegd aan de klasse, terwijl de Aixro Wankel Junior een proefrace meereed. De evaluatie met de importeur zal uitwijzen of dit wederkerend zal zijn.

De twee PDB teams 1 en 2 stonden na de kwalificatie gebroederlijk op de eerste startrij. Met een toptijd voor PDB 1; 57,004 sec.
Het Iame team IKM Racing troffen we op plaats acht, terwijl de Wankels hun eigen startplaatsen in het veld innamen.

Afbeelding

De race verliep supersportief, ook hier slechts een enkele waarschuwing. Mannen wat was het een genot om deze openingsrace mee te maken. Wat hebben we respect voor jullie. Kijk bijvoorbeeld eens naar Junior Berghmans die in zijn eentje rijdt en weer een podiumplaats pakt. Respect!

Kijk, een aantal teams willen revanche nemen op de kampioenen seizoen 2014 VeersedamAuto. MD Racing en Sloebs Auto Special zijn daar goede voorbeelden van. Beiden sterk en slim. Beiden titelkandidaten. Na de kwalificatie kwamen daar nog een paar teams bij: PDB Racing 1 en 2, De Jeankes, Berghmans Racing. De verwachtingen met betrekking tot Veersedam waren hoog na hun titel, maar de achtste plaats was niet datgene waarop ze hadden gehoopt.

Nu speelde het weer ook wel parten op de zaterdag avond. Droog, regen, droog, regen,dr…….. Een bijzondere omstandigheid die een extra dimensie aan de race gaf.

Gedurende de wedstrijd werd wel duidelijk dat PDB Racing 1 niet te houden was, ze vlogen werkelijk naar de overwinning. Berghmans Racing en MD Racing wisten knap in de buurt te blijven. Berghmans Racing kreeg een penalty toebedeeld wat een plaats in de eindstand kostte. MD Racing schoof door naar twee. Voor beiden een sterk begin van het seizoen.

Het nieuwe team de Jeankes presteerde gewoon super met plaats vier. Top mannen, vasthouden zo.
De Wankels pasten goed in het geheel. Bjorn Bourgonjon reed ermee naar de vijfde plaats en pakte daarmee de overwinning voor Jurgen de Block die helaas de finishvlag niet haalde.

Afbeelding

Bij de Gentlemen maakte VSRREMM Racing het onverwachte waar. Vanaf de laatste plaats denderde het team door het veld om uiteindelijk als zevende in het totaalklassement te eindigen. Maar belangrijker; ze verzekerden zich met deze prestatie van de overwinning in het Gentlemen Klassement. Een ongekende prestatie.
De plaatsen twee en drie waren voor Rocli Racing en Van der Pol Racing met de oudste deelnemer in hun midden. Hoe populair Jos is bleek tijdens de prijsuitreiking waar een ovatie zijn verdiende deel werd.


GK4 KIDs Club
De KIDs Club blijft gratis meedraaien tijdens de pauzes van de race op zondag. En dat levert vertederende plaatjes op. Kijkt ‘m gaan; aangemoedigd door paps en hop naar het podium voor zijn eerste bekertje; Damien!!

Afbeelding

Afbeelding

Na zo’n enerverende weekeinde is het niet vreemd dat we al weer uitzien naar de twee wedstrijd die in het weekeinde van 11 en 12 april zal worden gehouden bij de familie Rodenburg op Pottendijk Emmen. Tot dan!


Het GK4 Team
Ben de Feyter
Casper Reinders

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David