Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 11, 2014 9:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Op internet ergens een getal gevonden van 15 voor en 25 achter, is een ratio van 1:1,66.
Nu heb ik de volgende tandwielen er op zitten: 18 voor en 26 achter, wat een ratio is van 1:1,44.

Dit betekend dus dat ik snelheid te kort kom op de rechte stukken.
Nu heb ik nog liggen: 16 voor, en 27 achter. Daarmee kan ik de volgende ratio's maken:
27/16 = 1,6875
26/16 = 1,625
27/18 = 1,5
26/18 = 1,44

Nou denk ik dat ik beter een 27/16 verhouding kan doen, kan best dat ik dan nog een halve versnelling over heb, maar dan heb ik in ieder geval het lange jankende stuk goed opgevangen.

Is er toevallig iemand die weet wat de gangbare verhouding is? Op de website van Genk wordt een KZ niet vermeld. =D)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 11, 2014 9:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Bad Bentheim
17-25 wordt hier aangegeven.
Ik weet echt niet meer welke vertanding wij erop hadden met de kz.

viewtopic.php?f=3&t=7583&p=130413&hilit=tandwielverhouding+genk#p130413

_________________
MS Kart 08 ft. TM K9bspecial

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 11, 2014 9:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Zou een verhouding zijn van 1:1,47. Dat zou betekenen dat ik er ver naast zit :lol:
Ik denk dat ik maar de testpiloot ben voor deze keer, ik probeer gewoon wat uit zaterdag :LL

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 11, 2014 10:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 20, 2012 9:35 pm
Berichten: 135
17/24 is de verhouding voor Genk. 17/25 wordt op berghem veel mee gereden. Maar ik rij ook wel 17/26 op berghem.

_________________
Formula K chassis (2012)
TM K9C (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 12, 2014 8:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Afgelopen zaterdag op Genk gereden met 17-25 en dat kwam goed uit.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 12, 2014 3:42 pm 

Geregistreerd: vr aug 12, 2011 3:47 pm
Berichten: 180
@max als je sneller wilt zou ik de 18/26 laten zitten als je met 16/27 gaat rijden kom je nog meer te kort.18/26 is bijna hetzelfde als 17/25.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 7:09 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
17/24 is de goede , 18/25 werkt ook mooi als je motor/chassis erop werkend krijgt

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 7:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
18/26 was op Genk perfect. Op Berghem toch een tandje groter gegaan, 18/27 was prima, rechte stuk loopt mooi uit en acceleratie is goed te benutten uit de bochten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 10:54 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
het ligt nogal aan wat je rijd qua gewicht en banden vandaar dat je hier verschillende antwoorden krijgt over het algemeen is het zo hoe snellere rondetijd je kunt rijden hoe langer je verhouding moet zijn


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2014 9:40 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Joris, ik begrijp je niet helemaal. Eigenlijk kan het áltijd harder, dus de meest lange verhouding is het beste? Hoe moet ik dit zien?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2014 10:26 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Je mag niet over-revven op het snelste stuk van de baan. Daarmee rekening houdend (en afgezien van evt aanpassen van de verhouding aan beter uitkomen in de powerband van een bepaalde versnelling op bepaalde plekken op de baan); om zo snel mogelijk een bocht uit te komen moet de overbrenging zo kort zijn als mogelijk.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2014 11:36 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
over revven word op sommige banen toch wel gedaan als het ten goede komt van de rest van de bochten

maar wat ik bedoel is voor genk is bijvoorbeeld 17/24 een goede gearing voor de kz2 maar wij rijden de zware klasse en dan is 17/25 beter de ene rijd ongeveer 52 rond en de ander 53,5 bijde klassen rijden de zelfde motoren en chassis alleen ander gewicht en banden

dus hoe harder je door bochten kunt hoe zwaardere verhouding je kunt rijden. Ben je lichter kun je ook zwaarder. Is de baan slecht dan moet je in de basis korter

het is zelfs zo dat we ooit voor quali een andere gearing rijden dan in de race wanneer je niet altijd op je goedde lijn kunt rijden


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2014 11:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Ik bekijk het eigenlijk zelf ook vanuit het punt dat je geen overtoeren moet maken als je al in z'n 6 doorknalt over een recht stuk. Mijn ervaring is inderdaad wel dat je hier en daar rekening moet houden met een hogere versnelling als je een tandje groter pakt, wat weer nadelig zou kunnen zijn. Maar lijkt me ook een kwestie van zoeken en aanpassen. :LL

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David