Ga naar pagina Vorige  1 ... 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 ... 251  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3751 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: zo apr 13, 2014 7:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Als het weer zo blijft wij morgen ook driebergen,Mvg joop


Was het weer toch niet goed genoeg :?:
Heb jullie niet gezien vandaag :(

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 10:14 am 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
door omstandigheden verhinderd,schoonvader niet goed geworden en opgenomen,stuur wel een berichtje,als we de volgende keer gaan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 11:45 am 

Geregistreerd: zo mei 26, 2013 4:49 pm
Berichten: 37
Afgelopen zondag weer op Lelystad gereden was wel gezellig druk :P veel kinderen die kartles hadden gehad en ook aardig wat 2 takten op de baan.
Waren er zondag nog mensen van hier ook op de baan? er waren genoeg mensen dus vast wel;)
Rondetijd met de Honda GX270 tot nu toe 38,79 sec. daar kan nog wel wat vanaf denk ik 8) (ik rij nu met een 20 tands koppeling en 85 achtertandwiel eind rechte stuk ongeveer 6000 toeren)
Met de Yamaha FK250 van mijn vader kwam ik helaas niet verder dan 38,15 sec. dit doordat de rem even afgesteld moet worden en de kart gaat stuiteren aan de achterkant in de bochten..
we hebben wat geprobeerd te spelen met de camber aan de voorkant en met de bandenspanning maar het hielp niet echt mijn inziens..
Heeft iemand hier een oplossing voor of een idee in welke richting we het moeten zoeken?

alvast bedankt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 12:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Ik heb er ook niet heel veel ervaring mee maar bij stuiteren lijkt het me dat je achter teveel grip hebt of wat meer lift moet creëren.
Het meest voor de hand liggend lijkt het me om je achteras wat smaller te zetten voor minder grip of je middelste lager los te zetten voor meer lift. (als je achter een stabi gemonteerd hebt zou je die ook kunnen verwijderen voor meer lift)
Maar nogmaals ik heb er niet zoveel ervaring mee dus ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 12:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Het meest voor de hand liggend lijkt het me om je achteras wat smaller te zetten voor minder grip

Vaak werkt het andersom.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 12:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Citaat:
Citaat:
Het meest voor de hand liggend lijkt het me om je achteras wat smaller te zetten voor minder grip

Vaak werkt het andersom.


Ah weer wat geleerd, juist breder dus voor minder grip, klopt mijn redenatie verder wel?

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 12:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Wat ik heb geleerd is dat je hem juist breder maakt voor meer grip in korte bochten, en smaller voor lange doordraaiende bochten. Althans een NK KZ rijder... Altijd een beetje afwegen lijkt me welke layout je hebt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 1:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Oude discussie weer.... smaller achter is meer grip ( kijk maar hoe de regen setup is bij een kart ) en breder is grip afbouwen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 1:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Uit het kartboek Van der Spoel:

Meer grip voor en minder grip achter:
Grotere spoorbreedte achter (ook smaller proberen!)

Minder grip voor en meer grip achter:
kleinere spoorbreedte voor

Hangt dus echt wel beetje af van situatie en de kart / rijder.

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 1:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Nodroz,

Het gaat om de verhouding tussen breedte voor-achter. Dus als je meer grip vóór en minder achter wilt hebben kun je achter breder zetten => daardoor krijg je vóór meer grip omdat achter grip afbouwt. Van der Spoel wil hiermee aangeven dat wanneer je een grip-probleem hebt, je het probleem niet altijd aan hoeft te pakken aan de kant waar je het ervaart ( dus te weinig grip achter kun je ook corrigeren met een aanpassing aan de voorkat ipv aan de achterkant ! ).

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 1:47 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Duidelijk verwoord!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 1:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Bedankt Wilfred, dat is ook weer duidelijk geworden voor mij!

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 2:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
door omstandigheden verhinderd,schoonvader niet goed geworden en opgenomen,stuur wel een berichtje,als we de volgende keer gaan.


Ah zo :shock: , dat gaat voor alles uiteraard.
Sterkte en we treffen elkaar later wel een keer.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 3:40 pm 

Geregistreerd: za feb 02, 2013 8:38 am
Berichten: 253
Het hangt ook af van chassis tot chassis (merk) of ben ik verkeerd ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 6:07 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Bedankt,hadden er voor zondag echt zin in zaterdag nog alles nagekeken,en zondagochtend een telefoontje valt achteraf gelukkig mee lichte tia mag vrijdag weer naar huis,hoop er wel met Pasen of anders de week erop te zijn.mvg joop


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3751 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 ... 251  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David