Ga naar pagina Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 137  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: za apr 05, 2014 9:14 pm 

Hai mannen het is tijd voor weer eens een update ... we hebben niet stil gezeten de laatste tijd, ik een paar maanden geleden al een keer gepost met foto dat ik een hele mooie schuurvondst had gedaan, (al had ie volgens mij eerder op warm op de slaapkamer gestaan 8) ) en wel een MS rc 20 met tm cross. voor 500 euries

Ik heb lang getwijfeld of ik hem origineel zou laten met de vierkante bakken wat allemaal in nieuwstaat was en ook wel wat heeft, maar ik heb toch besloten hem een nieuw jasje te geven en dat is iets meer geworden dan alleen andere bakken maar het frame ook gelijk maar professioneel gewijzigd, Heb er nieuwe zijbakken steunen aangelast van naadloze cro25 buis en de oude heel netjes verwijderd de vaste voorbumper heb ik verwijderd en een demonteerbare weer teruggeplaatst ook de pedaalsteunen heb ik zelf gemaakt in de vorm alla CRG..en achter heb ik de vaste remklauwsteun verwijderd en heb een demontabele steun gemaakt makkelijker met as eruit halen etc en voor de looks.
Ook voor de uitlaatdemper heb ik nwe bevestigings-lips gemaakt alla MS Rfz 29 ook als er straks ooit een keer iets kapot gaat is het makkelijk uit te wisselen en ik kan nu ooit ook makkelijk overstappen naar een icc blok zeker nu die lekker fris is.

Tankbevestiging heb ik netjes verwijderd en anderhalve cm hoger geplaatst zodat nwe tank op originele manier bevestigd kan worden, de oude tank kreeg ik niet meer verwijderd van snelsluiting en aangezien er nog oude benzine in zat gekoekt wou ik hem toch graag gedemonteerd hebben, dus heb ik alles geprobeerd en uiteindelijk besloten hem maar kapot te zagen. :(

Het voordeel is wel dat ik het allemaal zelf kan heb zelf ook veel autocrossauto's en frames en al een paar motorfietsframes gebouwd en ik vindt het leuk om zelf alles uitvoerig te bekijken demonteren en opnieuw op te bouwen en hoe mooi ie ook was ik zag toch nog weer een paar slordige montage foutjes wat grote gevolgen had kunnen hebben in het blok ondanks dat ie nog maar 2 uur en 3 min gelopen had na revisie.

als laatste heb ik hem ook uitvoerig zwart gecoat wat passend bij de goud geanodiseerde delen Super past ook de achteras en schakelpook heb ik matzwart gemaakt met gewoon Motip, maar wel de delen aangestraald met met heel fijn schelpenzand uit de vogelkooi :P dan krijg je super hechting zelfs met lagers opschuiven gebeurd er niets.

ik hoor wel wat jullie vinden

greetz jw

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 05, 2014 11:47 pm 

Goed bezig, respect! Ziet er strak en als nieuw uit! =D)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 06, 2014 9:19 am 

Welke bakkenset ga je erop monteren?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 06, 2014 10:08 am 

Dat weet ik nog niet exact ..over aan het dubben ..je kent dat wel :roll: ook design nog niet helemaal heb we een aantal designs opnieuw ingekleurd met coreldraw maar vind het moeilijk misschien wel wrappen in carbonfolie ...ik hoor wel wat jullie mooi vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik persoonlijk vindt de fel groen/ zwarte erg mooi geworden maar ook de eerste in carbon erg fraai die komt uit het bekende grand turismo schijnt

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 06, 2014 11:16 am 

Dat wordt zeker en vast een mooie kart !

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C

Afbeelding
Facebook.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 06, 2014 12:39 pm 

Citaat:
ik hoor wel wat jullie mooi vinden.

Jij moet hem vooral mooi vinden!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 06, 2014 2:40 pm 

Zelf vind ik de grafics minder belangrijk en besteed ik het geld liever aan andere zaken als goed onderhoud, het gaat me niet om de looks maar de beleving van het rijden, dan nog het liefst in de regen en dan zit/staat er toch zga niemand op/langs de baan :mrgreen: .
Ooit half jaren 90 1 keer een nwe kart gekocht en daarvoor samen met de co-rijder een rode spoilerset uitgekozen (zou ik nu nooit meer doen, net als opvallende spoilers aan m'n auto trouwens :P ) en verder versierd met merkdealer- en automotive stickers. M'n Histokart sidepods (in Kerpen kwam je anders de baan niet op) gewrapped met groene vliegtuigmodelbouwkrimpfolie omdat er vroeger niets anders voorhanden was in de gewenste kleur.
Recent nog 2 mooie oude spoilersets (een blauwe en een zilvergrijze) met originele bestickering voor onze schakels gekocht en het reservekartje van m'n dochter met grappige losse stickers van Ebay icm zwart ducttape volgeplakt.

Groen is m'n favoriete kleur maar ik vind die groene wel Kawa green meanie gepikt, idd de eerste lekker basic en die laatste blauwe mooi coolfris (net zoiets als de leuke Topkart van m'n dochter).

Maarruh, idd volkomen terecht door Bas opgemerkt, gaat erom wat je er zelf van vindt.
Je onderscheiden om niet tot de "grijze middenmoot" te horen is altijd goed. Customfit it!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2014 3:16 pm 

Van het weekend pas alles los gehad na de eerste keer rijden. Merk toch dat t schoonmaken meer tijd in beslag neem dat ik in eerste instantie dacht. In ieder geval t blok eraf en alles weer schoon, vooral rond de koppelingsplaten wordt t stoffig en smerig.
Daarnaast een urenteller gemonteerd om het onderhoud een beetje te kunnen inplannen. Niet geheel onbelangrijk. :mrgreen:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2014 8:01 pm 

vandaag was de uitlaat eens aan de beurt een nog zo strakke kart ziet er met een vieze uitlaat niet uit natuurlijk ... dus ik heb mijn creativiteit maar eens aan de gang gezet. :P

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2014 8:05 pm 

Jaa Max in goed onderhoud gaat idd aardig wat werk zitten maar zo hou je wel veel beter overzicht mocht er iets aan de hand zijn en je voorkomt zo ook onnodige slijtage zand stof en smeer zijn killers.

goed bezig!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2014 9:09 pm 

Strak stuk metaal! Heb je dat zelf gedaan??

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 10, 2014 7:43 am 

Thnx Max

Jaa ik doe eigenlijk bijna altijd alles zelf ...dat vindt ik ook leuk en je hebt meer affiniteit met je hobby en als er wat kapot gaat weet je nadien ook sneller de zwakke punten of waar je t probleem zoeken moet.

ik heb de uitlaat zeer fijn gestraalt en toen met een speciale scotchbrite borstel op luchttool bewerkt(geborsteld) en toen gevlamd, nu nog hitte bestendige blanke lak.

nu nog een nieuwe achterremklauw bevestiging tekenen uitmeten maken en frezen

en dan gaan we langzaam eens een body uitzoeken. 8)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 10, 2014 8:11 am 

Respect hoor, ziet er echt pro uit!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 10, 2014 12:16 pm 

=D) Schitterend!
En ik was (en ben) blij met je ombouwplannen en dus de "oude" spoiler/bakkenset :LL, steeds moeilijker te vinden en haast te mooi voor reserve.
Overigens een week daarna nog een mooie automotive bestickerde spoilerset gekocht, nu heb ik voor beide schakels nette tijdeigen "rezwerve" :wink:

Laatst bijgewerkt door petrolhead op do apr 10, 2014 12:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 10, 2014 12:17 pm 

Vandaag begonnen met het tekenen van een nieuwe cilinderkop:
Afbeelding

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 137  Volgende