Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 16, 2014 11:00 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Mijn Pavesi icc blok is technisch weer fris gemaakt :mrgreen: en ook de 30 mm Dellorto is weer als nw.
Ik zoek nog een passende motormount van deze motor voor een Mach1 chassis (onderlinge buisafstand groter dan bij bijv een Birel die ik nu heb liggen), anders maak ik er zelf 1.
Een goede uitlaat lijk ik gevonden te hebben al kan je natuurlijk altijd wat aanbieden.

Er zitten 2 verschillende reedvalves (1 carbon en 1 kunststof) uit 1 ongedeeld stuk aan beide zijden in het valveblok waarvan er 1 niet lekker sluit.
Kant en klaar schijnt pittig duur te zijn. Nu kan je mede door de 2 wielerfreaks tegenwoordig ook het reedvalve materiaal in vellen kopen van divers materiaal en in diverse diktes.
Er zijn plaatjes/vellen die je zelf kan knippen/snijden/bewerken van oa de merken Polini en Malossi.
Regulier kunststof, carboniet en onvervals carbon is te koop met alle kennelijke voor en nadelen.
Het is de duurste keuze maar ik voel veel voor carbon omdat het stijf en licht is, weinig valvedender kent en bij breuk weinig schade aan schijnt te richten.
Heeft iemand hier een onderbouwde mening bij en/of nog meer voor of nadelen op te sommen?
Lijkt me leuk om te experimenteren; Worden ze ook gesorteerd verhandeld want ik zie nu alleen maar aanbiedingen per diktemaat.
Welke dikte kan ik bij dit gebruik qua flow en het te verwachten max toerental het best nemen?
Iemand nog een aan te bevelen merk of leverancier of ervaringen bij het zelf maken van de reedvalves?...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 8:14 pm 

Geregistreerd: vr aug 12, 2011 3:47 pm
Berichten: 180
Ik knip ze ook altijd zelf. Ik gebruik de polini vellen. Dikte 0.35.ik zou de huidige ff opmeten en die dikte gebruiken. Let bij het knippen op de bolling van de vellen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 9:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 19, 2009 9:58 pm
Berichten: 33
Zelf maken is goed te doen!Ik heb ze ook zelf gemaakt voor de VM. De vellen heb ik USA besteld.
http://www.treatland.tv/SearchResults.a ... reed+sheet
Hier betaal je al gauw €25 tot €30 voor een plaatje van 11 x 11 cm tegen $19 tot $23
Snijden met een scalpelmes en bewerken met de Dremel vind ik beter dan knippen.
grt
Jappie

_________________
Ik heb een hekel aan bumperklevers, ik had er laatst weer eentje voor me zitten..........


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 11:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 06, 2013 9:14 am
Berichten: 49
Woonplaats: Nijmegen
Ik heb hier nog wel een mount liggen welke van een Mach1 chassis af komt.
Deze is inderdaad breder dan normaa gesproken.
Als je wilt kan ik je wel een paar foto's sturen ervan.

Grt Ivo

_________________
CRG Road rebel - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 18, 2014 12:33 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ik heb nog een expansie pijp liggen voor een icc.
ook een oud type demper, welke niet meer op eindhoven mag gebruikt worden (exact dezelfde afmetingen maar mist het eu millieu logo).

Ik ben benieuwd of het lukt met de reed valves, ik heb hier een oude pavesi en die is toe aan een nieuw setje. Bij de pavesi is het 3 laags reed valve van verschillende grotes.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 18, 2014 7:27 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Kijk, stuk voor stuk prima reacties waar ik wat mee kan, thx!

Bolling? Zijn de vellen niet vlak dan?
Idd schijnt knippen prima te voldoen maar gevoelsmatig heb ik ook meer met snijden en Dremelen (vezelt splinters de rand niet bij knippen?).
Afijn, ken het materiaal alleen in dikkere vorm dus een kwestie van vastpakken, doen, zien en voelen.
Idd verschilt de prijs nogal en is er over de plas veelal winst te halen en da's goed voor onze kleine beurs. Als het verschil te klein is of ik kan eea combineren met andere dingen dan gun ik het de NL ondernemer. Dank voor de link iig, die had ik nog niet. Én de dollar is natuurlijk nog spotgoedkoop, de pond is ook niet meer wat ie was.
De juiste dikte schijnt wel belangrijk te zijn.
Ben benieuwd hoe lang ze mee gaan, of men ze voortdurend controleert en of mensen ze ook preventief vervangen. Schade bij carbonplaatjes die breken schijnt vaak mee te vallen , is dat zo?
De hoofdplaatjes lijken mij daar het meest gevoelig voor en voor vervanging in aanmerking te komen, de dragers ook ?


De andere spullen kom ik graag op terug.
Nu nog een goedkoop adres vinden voor een flink aantal originele Dellorto sproeiers, vooral in 6mm maar ook de 5mm uitvoering (of heeft iemand ervaring met de verstelbare versie voor 6mm vervanging?)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 18, 2014 9:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Mijn ervaring met carbon, knippen. Slijpen versplinterd.
De hoekjes gaan bij mij het snelst kapot, zodra deze eraf zijn vervang ik ze direct. (op aanraden van TM Dealer/Motorcross/NK specialist)
Omdat anders de kans bestaat dat het huis inslijt en je nooit meer een mooie aansluiting krijgt.

Kapot gaan van reedvalves kan ook liggen aan mengsel, detonatie of foutieve ontsteking timing. (maar dat is redelijk logisch, aangegeven door monteur).

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 7:42 pm 

Geregistreerd: vr aug 12, 2011 3:47 pm
Berichten: 180
Die carbonvellen zijn idd niet vlak. Dit is dat ze beter aandrukken op het membraanhuis. De dunner de plaatjes zijn des te eerder zullen ze kapot gaan. Echter te dikke plaatjes zal hij minder op lopen. Als er hoekjes af zijn of scheuren in zitten zal de motor ook slechter lopen. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David