Mijn Pavesi icc blok is technisch weer fris gemaakt
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
en ook de 30 mm Dellorto is weer als nw.
Ik zoek nog een passende motormount van deze motor voor een Mach1 chassis (onderlinge buisafstand groter dan bij bijv een Birel die ik nu heb liggen), anders maak ik er zelf 1.
Een goede uitlaat lijk ik gevonden te hebben al kan je natuurlijk altijd wat aanbieden.
Er zitten 2 verschillende reedvalves (1 carbon en 1 kunststof) uit 1 ongedeeld stuk aan beide zijden in het valveblok waarvan er 1 niet lekker sluit.
Kant en klaar schijnt pittig duur te zijn. Nu kan je mede door de 2 wielerfreaks tegenwoordig ook het reedvalve materiaal in vellen kopen van divers materiaal en in diverse diktes.
Er zijn plaatjes/vellen die je zelf kan knippen/snijden/bewerken van oa de merken Polini en Malossi.
Regulier kunststof, carboniet en onvervals carbon is te koop met alle kennelijke voor en nadelen.
Het is de duurste keuze maar ik voel veel voor carbon omdat het stijf en licht is, weinig valvedender kent en bij breuk weinig schade aan schijnt te richten.
Heeft iemand hier een onderbouwde mening bij en/of nog meer voor of nadelen op te sommen?
Lijkt me leuk om te experimenteren; Worden ze ook gesorteerd verhandeld want ik zie nu alleen maar aanbiedingen per diktemaat.
Welke dikte kan ik bij dit gebruik qua flow en het te verwachten max toerental het best nemen?
Iemand nog een aan te bevelen merk of leverancier of ervaringen bij het zelf maken van de reedvalves?...