Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Gopro vergelijking
BerichtGeplaatst: wo dec 11, 2013 3:12 pm 

gopro hero 3 Black... super beeld en super geluid!!!.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 11, 2013 4:22 pm 

@bamacrew.
Ik weet niet of je het filmpje hebt gezien maar de silver+ vind ik even goed. Het voordeel bij de black is dat hij in een resolutie kan filmer hoger dan 1920x1080
Maar de silver+ is weer kleiner en lichter ( niet zo veel ) maar de wifi is ook stukken beter en de lens is scherper. Zijn er nog meer ?

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C

Afbeelding
Facebook.

Laatst bijgewerkt door bjornschuddings op wo dec 11, 2013 5:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 11, 2013 5:13 pm 

Bjorn,

Ik snap niet helemaal wat nou exact je vraag is.

Je hebt de specificaties van beide dus je kunt al een theoretische beslissing maken. Daarnaast staan op YouTube genoeg vergelijkingen tussen beide, aan de hand daarvan kun je ook een beslissing maken. Aan beide kan niemand hier iets toe voegen, dat zijn de feiten.

Als we het dan over de meningen hebben zegt Nodroz je voor de Silver+ te gaan, bamacrew raadt de Black aan. Beide kunnen je blijkbaar niet overtuigen.

Ook raden vele anderen je een ander merk aan, vaak met betere kwaliteit tegen een scherpere prijs. Dat je graag een GoPro wilt begrijp ik, maar je argument over de mounts vind ik een beetje raar: als een ander merk veel goedkoper is kun je toch voor het geld dat je bespaart de mounts kopen? Dam verkoop je die van de GoPro en ben je nog steeds goedkoper uit.

Het is geen aanval, maar ik snap niet hoe iemand je hier dan verder zou moeten helpen. De feiten liggen er, de meningen liggen er en er zijn alternatieven genoemd.

Misschien heb je een specifiekere vraag zodat je verder geholpen kan worden?

Mijn mening: Ik vind de beeldkwaliteit van onder andere die Sony een stuk beter, en hij is nog goedkoper ook. Wat dat betreft is het een makkelijke keuze, al begrijp ik het als je toch een GoPro wilt, dat is dé actioncam.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 11, 2013 5:22 pm 

@Scarto

Ik heb idd al meningen gekregen van jullie en vandaag heb ik me wat verdiept in de silver+ en ook in de Black. En gisteren had ik die info nog niet.
Het enigste wat wel jammer is is dat je het niet altijd kan vergelijken. Want Youtube maakt de kwaliteit altijd wat slechter en het ligt er ook aan hoe de rendering is.

Afbeelding
Facebook.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 11, 2013 5:29 pm 

Citaat:
Het enigste wat wel jammer is is dat je het niet altijd kan vergelijken.

Dat ben ik niet helemaal met je eens, YouTube vergooit dan namelijk de kwaliteit van beide beelden, maar dan kun je nog steeds zien welke van de twee betere scherpte, contrastratio, snelheid enz. heeft.

Ik snap wel wat je ongeveer bedoelt hoor, maar dat zul je altijd hebben bij alles wat je koopt, het blijft toch enigszins een gok.

Met die GoPro's hoef je echt niet meer bang te zijn dat je opgelicht wordt, die dingen hebben hun naam onderhand al wel bewezen en zijn zeker geen miskoop. De uiteindelijke die jij koopt zul je uit moeten zoeken op de specificaties die het beste bij jou passen, verschil zul je alleen zien als je beide beelden naast elkaar legt, daar zou ik me dus niet te druk om maken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 12, 2013 8:39 am 

gopro 3+ kan ook nog.

nog betere lens
accu gaat langer mee
nog beter en sneller wifi
nog grotere kijkhoeklens.

maar je betaald er ook een aardige prijs voor.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 12, 2013 7:14 pm 

Citaat:
gopro 3+ kan ook nog.

Die ben ik juist aan het vergelijken :)
maar niet de black+ tegenover de gewone black

Afbeelding
Facebook.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 13, 2013 10:14 am 

Waar ik naar benieuwd ben: welke camera heeft de beste beeldstabilisatie ? Specifieker: rijden met een kart geeft nogal wat trillingen, hoe gaan de diverse merken hier mee om en is er wat dit punt betreft een duidelijke "winnaar" aan te wijzen ?

Misschien niet helemaal on-topic deze vraag, maar dit speelt mijns inziens zeker mee bij bepaling van de beeldkwaliteit, want hoe minder trillingen er weergegeven worden, hoe rustiger en duidelijker het eindresultaat. Alvast ebdankt voor jullie reacties en wellicht heet Bjorn er ook iets aan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 13, 2013 11:12 am 

hangt ook beetje af hoe jeje beugel ophangt. eerst had ik hem rechtstreeks op de voorneus. dat was niks. toen 2 rubberen ringen ertussen en dat scheelte al aanzienlijk.

gopro heeft bijvoorbeeld voor het geluid wel 2 opties. boven een bepaalde snelheid dichte achter behuizing anders een open.
en kwa beeld lijkt het mij wel dat gopro het schokken wat verminderd, heb geen ervaring met andere camera's.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 13, 2013 1:33 pm 

Citaat:
Waar ik naar benieuwd ben: welke camera heeft de beste beeldstabilisatie ? Specifieker: rijden met een kart geeft nogal wat trillingen, hoe gaan de diverse merken hier mee om en is er wat dit punt betreft een duidelijke "winnaar" aan te wijzen ?

Misschien niet helemaal on-topic deze vraag, maar dit speelt mijns inziens zeker mee bij bepaling van de beeldkwaliteit, want hoe minder trillingen er weergegeven worden, hoe rustiger en duidelijker het eindresultaat. Alvast ebdankt voor jullie reacties en wellicht heet Bjorn er ook iets aan.

Je raad misschien al wat ik ga zeggen maar toch... Sony heeft steadyshot en op dat vlak zit hij dan ook echt in een andere klasse als de Gopro.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 13, 2013 4:57 pm 

Zoals Bamacrew al zei, het ligt er idd aan hoe je je beugelje ophangt. Op mijn radiator heb ik veel meer trillingen dan op mijn helm. Maar je helm moet wel goed vast zitten.
Ik heb trouwens ergens gelezen als je goed kan bewerken dat je beter voor de Black kan gaan omdat deze 4K heeft. Maar als je geen zin hebt om te bewerken kan je beter voor de silver+ gaan omdat die gewoon ook al goed is. Volgens sommige krijg je meer uit de black als je goed kan werken met sony vegas of adobe after effects. Maar ik heb geen zin om elk filmpje te gaan bewerken

Afbeelding
Facebook.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 13, 2013 7:33 pm 

Die 4K is niets waard... als dat je reden is om voor de GoPro Black te gaan, dan mag je snel van gedacht veranderen. Die 4K is echt niets waard.. 15fps,...
Die Black is idd wel beter als je later nog je videos gaat aanpassen kwa kleur, scherpte, etc,.. maar wees eerlijk, ben jij zo iemand die zich daarmee bezig houdt? Daarom zou ik toch voor de silver 3+ gaan. Doet perfect zijn ding voor wat jij het nodig hebt, tenzij je later echt professionele videos wilt maken :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 13, 2013 7:51 pm 

Citaat:
en jij zo iemand die zich daarmee bezig houdt? Daarom zou ik toch voor de silver 3+ gaan. Doet perfect zijn ding voor wat jij het nodig hebt, tenzij je later echt professionele videos wilt maken

Dat ben ik idd niet. Zoals ik al zei. En die 4K is idd niks waard. Zeker niet in de karting

Afbeelding
Facebook.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 15, 2014 9:26 pm 

Ik weet dat het topic al een maandje stil is maar ik neem de vrijheid om hier toch het een en ander te vergelijken. Ik heb namelijk gekeken naar het prijsverschil tussen een GoPro silver+ en een ISAW A3 Extreme. Dit zijn vergelijkbare camera's qua specificaties. Je zou de ISAW echter ook met de Black+ kunnen vergelijken als je de Ultra HD buiten beschouwing laat. De ISAW gebruikt om te beginnen een Sony Exmore sensor, net als GoPro. Die sensor kan ook de ultra HD aan alleen heeft ISAW ervoor gekozen dit niet te ondersteunen.

de prijzen en de exacte vergelijking vindt je hier:

http://sportcamera.webnode.nl/news/gopro-hero3-silver-versus-isaw-a3-extreme/

dan zul je zien dat de Gopro silver+ 348,00 duurder is dan de ISAW A3 Extreme. Tenminste als je appels met appels vergelijkt en de de GoPro dezelfde accessoires mee geeft als de ISAW.

dit ter info.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 15, 2014 10:32 pm 

Nog even omhoog:

Ik heb een tijdje geleden een JVC Adixxion GC-XA2 gekocht. Zéér handig in gebruik (met LCD scherm). Mounts die erbij zaten zijn ook ruim voldoende, waterdicht tot 5 meter zonder case. Beeld is ook enorm goed, het enig (zeer) groot minpunt is de audio. Eens de camera een snelheid van 30km/u bereikt heeft hoor je niks anders meer dan windgeruis, een optie is om de waterdichte case bij te kopen (is veel stiller) maar die kost 90€. Bijgevolg heb ik 'm terug gestuurd en ga ik nu ook uitkijken naar een Gopro (Silver+ denk ik).

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende