Auteur |
Bericht |
niels 25
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 1:37 pm |
|
Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm Berichten: 110
|
omdat mijn motor tijdens het rijden stilvalt doordat hij verzuipt, heb ik eens navraag gedaan bij degene die de motor gereviseerd heeft. Deze zei dat ik er een 4-takt bougie mocht in doen maar dat ik niet te hoog in toeren mocht gaan omdat een 4-takt bougie veel warmer krijgt dan een 2-takt bougie en een gat in de zuiger kan branden. Nu zou ik graag in het verlof op een circuit gaan rijden, maar is dit aan te raden met deze bougie omdat de motor daar meer toeren zal maken? Met de 4-takt bougie draait de motor wel goed Het gaat hier over een 100cc italsistem direct aangedreven. Groeten Niels
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 2:01 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
Echt niet Of je moet op half gas willen blijven rijden Is je meng verhouding wel goed? Ik zou het gewoon in de carb. Zoeken en het dan oplossen. Zijn je membramen ok?
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 2:14 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Als je harder rijdt, en de carburateur op de basis afstelling zet, Dan gewoon De standaard NGK bougies erin doen, niet gaan experimenteren. Je kunt beter een te vette bougie weggooien als een zuiger.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
niels 25
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 2:52 pm |
|
Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm Berichten: 110
|
mijn mengverhouding is 1/16. wat zijn dan de basisafstellingen voor mijn carburator? het gaat over een tillotson, maar het type weet ik niet direct (zie foto)
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 4:56 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Benieuwd wie je blok gereviseerd heeft, want dit is niet bepaald een gangbare oplossing.
Mengverhouding mag gerust 1:18 zijn. Maar bij 1:16 kan het nog niet zo erg zijn.
Zoals andere ook al schetsen; probeer het eerst in de cabrateur te vinden.
Welke olie gebruik je eigenlijk om te smeren?
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 5:54 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Wat is hier niet gangbaar aan dan? Zo hoort de carburateur er Eigenlijk zelfs optezitten, De meesten zetten um er alleen op de kop Op wat makkelijker stellen is..
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 5:55 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
1,5 slag open voor de lage toeren en 1,25 voor de hoge toeren. Je kunt gerust de lage toeren sproeier laten staan op de basis afstelling en dan alleen met je hoge toeren sproeier spelen. Denk eraan hoe warmer hoe armer en hoe koeder meer rijker! Je kunt het checken of je motor goed staat als je doet chocken Ook zou ik de carb afstellen als de motor warm is
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
niels 25
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 6:24 pm |
|
Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm Berichten: 110
|
De motor is bij Jeff wullus gereviseerd, en ik denk dat dit wel goed zal gedaan zijn en hij heeft een goede service en uitleg. Ik heb speciale olie voor karting meegebracht van bij hem om bij de benzine te mengen. De schroef voor de hoge toeren (de meest linkse) staat momenteel 1 1/8 open. Maar de schroef voor de lage toeren (de rechtse) zit er bij mij een inbus schroef in (zoals op de foto). iemand enig idee waarom deze daar zou zitten en hoort daar ook een stelschroef te zitten.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 6:37 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Wat is hier niet gangbaar aan dan? Zo hoort de carburateur er Excuses voor de onduidelijkheid! Ik duidde erop dat het niet gangbaar was om een 4 takt bougie in een 100cc te douwen alvorens eerst naar de Carb te kijken.
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 7:17 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Oké, Begreep je verkeerd, Excuus Die bougie is idd vreemd.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
niels 25
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 7:22 pm |
|
Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm Berichten: 110
|
de bougie zat er inderdaad in toen ik de kart gekocht heb. Deze is dan vervangen door een ngk b10 eg 2-takt bougie. Zou het kunnen zijn dat de bougie stuk is door dat hij de vorige keer verzopen is, omdat de motor gerodeerd werd en" traag" rond reden en daarom niet goed meer werkt?
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 7:40 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Ja die kans is zelfs erg groot. Ik had het zelf geregeld met inrijden of rijden in de regen, ook dan trek je de motor niet door in toeren, Waardoor hij vet slaat. De bougie met Nummer 10 is trouwens voor hele hete dagen, zou nu de 9 gebruiken.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
niels 25
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 7:45 pm |
|
Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm Berichten: 110
|
mmm, dan zou het inderdaad dat kunnen zijn. Morgen ff nieuwe bougie halen. Deze voor "koudere dagen" is dat dan een ngk b9 eg?
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 7:57 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Juist. De 8 voor regen en kou, vanaf een graad of 13 de 9, en boven de 22 gebruikte ik de 10.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
niels 25
|
Geplaatst: zo jun 23, 2013 8:01 pm |
|
Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm Berichten: 110
|
bedankt voor de informatie morgen eens nieuwe bougies halen en zien of het daar aan lag. Maar hoe doe je het dan voor het warm rijden van de motor op een bok? Dan geef je toch ook niet direct vol gas en heb je de kans dat hij verzuipt of heb ik dat verkeerd?
|
|
Omhoog |
|
|