Auteur |
Bericht |
bjornschuddings
|
Geplaatst: do mei 02, 2013 10:54 am |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Ik weet dat de vraag al zo vaak is gesteld. Ik heb de zoek functie al gebruikt maar ik zie verschillende antwoorden. Na hoeveel uur moet een tm k9c in revisie en is het dan een kleine of een grote ? Wat zijn ongeveer de kosten daarvan ? En waar brengen jullie de motor naar toe ?
Groeten Bjorn
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do mei 02, 2013 12:08 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik doe om de 6 a 7 uur een nieuwe zuiger en na 3 zuigers een complete revisie. Zuigertje +- 100 euro complete revisie +- 600 euro
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do mei 02, 2013 2:04 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik ook zoiets soms doe ik nog wel wat langer met een zuigertje maar dan moet je hem wel goed in de gaten houden
als een zuiger klapt richt die heel veel schade aan
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: do mei 02, 2013 4:50 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ik neem het iets ruimer, Als je niet te arm rijd en een iets strakkere zuiger neemt kun je gauw al 20u behalen zonder problemen. Het is wel grappig opgaven op het doosje van de zuiger tot 40u opgeeft.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: do mei 02, 2013 5:28 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm Berichten: 275
|
20 uur met een ICC? lijkt mij echt te veel! Rekken naar 10 uur hoor je wel maar 20 zul je echt een van de weinige zijn.
Daarnaast om de 3 zuigers een complete revisie? Lagers gaan wel langer mee hoor!
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do mei 02, 2013 6:20 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Lagers misschien wel maar je drijfstang en big end niet
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: do mei 02, 2013 7:52 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm Berichten: 275
|
ok big end heb je idd een punt!
Maar wat is je slijtage aan je drijfstang dan? Loop vlakken van de naaldlagers? Is bigend ook een naaldlager?
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: do mei 02, 2013 8:18 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Big end is ook een naaldlager en als die eruit looptkost het je meet geld.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: do mei 02, 2013 10:17 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm Berichten: 275
|
Ja snap ik maar slijt je drijfstang op de lagerloopvlakken of is er verder nog meer?
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr mei 03, 2013 7:50 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
nee je naald lagers van je big end zijn zachter dan je drijfstang. Waardoor deze sneller slijten dan je drijfstang. (vlakke kantjes etc.) Daarnaast die messing?? shims slijten ook redelijk snel waardoor je veel axiale speling gaat krijgen.
interval van je bigend gaat dan naar 2 zuigers per revisie... uurtjes van de big end zou ik niet zomaar aan zitten nee. Zuiger ben ik persoonlijk niet zo bang voor, puur omdat ik niet op de rand rijd.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: vr mei 03, 2013 7:03 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm Berichten: 275
|
maar de naaldlagers van je big end lopen dus wel direct op de drijfstang? Dit is de reden dat je bij revisie ook drijfstang wisselt dan als ik het goed begrijp?
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: vr mei 03, 2013 7:20 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Naaldjes hebben inderdaad direct contakt met de drijfstang. Maar soms vervangen ze alleen het lager maar verstandiger is om ook de drijfstang te doen.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|