Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Revisie tm k9c
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 10:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Ik weet dat de vraag al zo vaak is gesteld. Ik heb de zoek functie al gebruikt maar ik zie verschillende antwoorden.
Na hoeveel uur moet een tm k9c in revisie en is het dan een kleine of een grote ?
Wat zijn ongeveer de kosten daarvan ? En waar brengen jullie de motor naar toe ?

Groeten Bjorn

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie tm k9c
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 12:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Ik doe om de 6 a 7 uur een nieuwe zuiger en na 3 zuigers een complete revisie.
Zuigertje +- 100 euro
complete revisie +- 600 euro

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie tm k9c
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 2:04 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik ook zoiets soms doe ik nog wel wat langer met een zuigertje maar dan moet je hem wel goed in de gaten houden

als een zuiger klapt richt die heel veel schade aan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie tm k9c
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 4:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Ik neem het iets ruimer,
Als je niet te arm rijd en een iets strakkere zuiger neemt kun je gauw al 20u behalen zonder problemen.
Het is wel grappig opgaven op het doosje van de zuiger tot 40u opgeeft.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie tm k9c
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 5:28 pm 

Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm
Berichten: 275
20 uur met een ICC? lijkt mij echt te veel! Rekken naar 10 uur hoor je wel maar 20 zul je echt een van de weinige zijn.

Daarnaast om de 3 zuigers een complete revisie? Lagers gaan wel langer mee hoor!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie tm k9c
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 6:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Lagers misschien wel maar je drijfstang en big end niet :wink: :wink:

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie tm k9c
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 7:52 pm 

Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm
Berichten: 275
ok big end heb je idd een punt!

Maar wat is je slijtage aan je drijfstang dan? Loop vlakken van de naaldlagers? Is bigend ook een naaldlager?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie tm k9c
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 8:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Big end is ook een naaldlager en als die eruit looptkost het je meet geld.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie tm k9c
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 10:17 pm 

Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm
Berichten: 275
Ja snap ik maar slijt je drijfstang op de lagerloopvlakken of is er verder nog meer?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie tm k9c
BerichtGeplaatst: vr mei 03, 2013 7:50 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
nee je naald lagers van je big end zijn zachter dan je drijfstang. Waardoor deze sneller slijten dan je drijfstang. (vlakke kantjes etc.)
Daarnaast die messing?? shims slijten ook redelijk snel waardoor je veel axiale speling gaat krijgen.

interval van je bigend gaat dan naar 2 zuigers per revisie... uurtjes van de big end zou ik niet zomaar aan zitten nee.
Zuiger ben ik persoonlijk niet zo bang voor, puur omdat ik niet op de rand rijd.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie tm k9c
BerichtGeplaatst: vr mei 03, 2013 7:03 pm 

Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm
Berichten: 275
maar de naaldlagers van je big end lopen dus wel direct op de drijfstang? Dit is de reden dat je bij revisie ook drijfstang wisselt dan als ik het goed begrijp?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie tm k9c
BerichtGeplaatst: vr mei 03, 2013 7:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Naaldjes hebben inderdaad direct contakt met de drijfstang.
Maar soms vervangen ze alleen het lager maar verstandiger is om ook de drijfstang te doen.

Afbeelding

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David