Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 18, 2013 9:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Ik heb nog een oud type koppeling liggen compleet.
Weet alleen nog niet voor hoveel ik hem wil verkopen omdat het altijd handig is al reserve!

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 18, 2013 12:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Ik mag de koppeling van Joost even lenen voor wat R&D! Te gek!

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 6:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Hoe nauwkeurig was jou meting David?

In ideale omstandigheden tot 3 cijfers achter de komma nauwkeurig ;)
Was nu niet helemaal het geval, dus heb af zitten ronden.
Ga er maar vanuit dat de conus past, op zo'n klein vlakje zijn verschillen van tienden van graden meestal verwaarloosbaar bij dit soort toepassingen.
Enige wat wellicht een rol speelt is hoever de koppeling op de krukas komt, aangezien de diameters van de gaten vergelijkbaar zijn zal het niet heel veel schelen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 9:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Dat klinkt goed David. Ik ben er ook heel positief over dat alle waardes zo dicht bij elkaar liggen en het allemaal vrij verwaarloosbaar zal zijn.

Morgen gaan we weer de baan op. De ontsteking staat anders, we hebben een beter luchtfilter, de carburateur is gereviseerd en de kf2 uitlaat zit er op. Op de bok deed hij het zojuist heel erg goed dus ik ben positief voor morgen
Als de koppeling binnen is gaan we die ook proberen en kijken wat dat brengt.

Voor nu even een kleine sneak preview van de uitlaat en morgen horen jullie hoe het gegaan is.
Afbeelding

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 11:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Uitlaat ziet er gaaf uit zo!
Koppeling is vanmorgen verzonden.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 1:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
En we zijn alweer opweg naar huis. Heerlijk weer maar geen succes. Andere carburateur gaan we nu proberen.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2013 8:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Gisteren helaas dus geen succes op Eefde. Het blok loopt nog steeds niet. De andere carburateurd bracht geen verschil in de symptomen op de bok.

Vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen. Omdat we ten einde raad waren hebben we besloten het blok volledig uit elkaar te draaien.
Vanmorgen begonnen met afbouwen en uit elkaar halen. Alles zag er keurig uit. De keerringen waren netjes en de vloeibare pakking was goed verspreid.
Alles schoongemaakt, een luxere vloeibare pakking er tussen gedaan weer in elkaar en op de kart. Dan denk je, nu moet ie et toch doen. Maar nee helaas weer dezelfde symptomen. We besloten toen om de zuigerveer van de oudezuiger van voor de revisie te plaatsen. Toen we de zuiger veer aan het omzetten waren viel ons op dat er verschil zat in de zuigers! De nieuwe zuiger was namelijk een stukje kleiner (korter) dan de oude. Dat is vreemd. We zijn gewoon verder gegaan met het wisselen van de zuigerveer. Compressie met de nieuwe veer, 6 bar. Met de oude, 6 bar. Geen verschil dus. Wel aan de lage kant lijkt mij. Maar ala. Daarop hebben we de oude zuiger met oude veer geplaatst. Nog steeds dezelfde smyptomen. Het verschil in de zuigers is het dus niet. Je wordt er niet goed van. Uiteindelijk nog maar eens de geleende carburateur (die een totaal andere jetting had) gemonteerd. Wij hebben een U naald en DP buis met 125 sproeier. Deze was een K naald met DQ buis en 170 sproeier.
Op de bok geen verbetering. Toen hebben we besloten eens achteraf op een doodlopende weg te gaan testen. En verrek, met deze carburateur kwam hij zowaar boven de 8k rpm uit! Welliswaar niet heel mooi en soepel, maar dat is natuurlijk niet gek met een carburateur instelling voor een schakel. Ter controle nog een andere benzinepomp gemonteerd en onze eigen carburatuer maar daarop deed hij het weer even slecht als voor heen. Het euvel lijkt dus te zitten in de carburateur. Nu kunnen we gericht gaan zoeken en deeltjes uitwisselen. Morgen wil ik de buis,sproeiers en naald uitwisselen. Daarmee maak ik de geleende carburateur volgens de spec van onze oude en kan ik de werking van de vlotterbak en delen daar testen. Kortom, er is weer wat hoop want ik had het al bijna op gegeven!

To be continued!

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2013 8:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Misschien domme vraag, en weet niet of het al aan bod is gekomen, maar hoe zit het met squish, poorttiming, ...?

Ontsteking is nu wel "goed" afgesteld?

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2013 9:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Squish moet volgens spec, 8mm zijn en dat hebben we ook ingesteld. Met een stuk tin gemeten.
Ontsteking is nu met een gradenschijf nauwkeurig op 4,5 graden gezet. Moet dus ook geen problemen geven. Hij stond rond de 6.

Bedankt voor het mee denken tom! zeer gewaardeerd!

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2013 10:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
8mm squish!? (afstand tussen zuiger en cilinderkop op bovenste dode punt?)
Lijkt me écht sterk he...

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2013 10:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Haha 0,8mm... excuus.. tis al laat he ;-)

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 22, 2013 7:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Na nog wat brainstormen kwam ik op het idee eens de hoogte van de floats te controleren. Zorgt natuurlijk voor de afdichting van de vlotterkamer. De spec. van de carb hoort 11mm te zijn maar onze stond op ruim 16mm. Zojuist dus even netjes volgens spec gezet. Morgen even testen of dat wat doet.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 8:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Het afstellen van de floats zorgde niet voor verandering. Daarna hebben we het naald ventiel gewisseld omdat toen we de vlotterbak losschroefde deze tot de nok vol benzine stond. Leek ons veel te vol dus we dachten dat de ventiel naald de bak niet goed zou afdichten. Die dus gewisseld maar ook dat gaf geen verandering. Daarop besloten alle sproeiers, de naald, ventiel en gasschuif uit ons huis te halen en in het geleende huis te zetten. Omdat de geleende carburateur er wel voor zorgde dat de motor boven de 8k rpm kwam hoopten we op een verandering. Echter deed de geleende carburateur met de inhoud van onze eigen exact hetzelfde. Het probleem zal dus in een van de onderdeeltjes moeten zitten lijkt me....

Iemand enig idee of heeft er hier echt niemand verstand van 2 takt? Het is hier zo stil.. niemand reageert.. :(

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 8:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Geef eens een belletje naar Ben de Paauw; misschien heeft hij nog een idee. Soms helpt ultrasoon reinigen van de carb ook nog wel eens.
Voor de rest heb je niets aan mij, ben een a-technische 4takt-rijder.... :oops:

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 9:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Ja ik zal morgen Ben weer eens bellen. Had al contact met hem gehad maar die kon maar weinig tips geven.
Ultrasoon kan, maar dan zou het aan het huis moeten liggen en omdat een gloednieuw huis geen verandering geeft zoek ik het daar niet in.
Daarnaast heb ik de hele carb al met carburateur reiniger schoongemaakt dus lijkt mij uitgesloten.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David