Auteur |
Bericht |
Joost
|
Geplaatst: do apr 18, 2013 9:14 am |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Ik heb nog een oud type koppeling liggen compleet. Weet alleen nog niet voor hoveel ik hem wil verkopen omdat het altijd handig is al reserve!
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: do apr 18, 2013 12:10 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Ik mag de koppeling van Joost even lenen voor wat R&D! Te gek!
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr apr 19, 2013 6:34 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: Hoe nauwkeurig was jou meting David?
In ideale omstandigheden tot 3 cijfers achter de komma nauwkeurig Was nu niet helemaal het geval, dus heb af zitten ronden. Ga er maar vanuit dat de conus past, op zo'n klein vlakje zijn verschillen van tienden van graden meestal verwaarloosbaar bij dit soort toepassingen. Enige wat wellicht een rol speelt is hoever de koppeling op de krukas komt, aangezien de diameters van de gaten vergelijkbaar zijn zal het niet heel veel schelen.
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: vr apr 19, 2013 9:18 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Dat klinkt goed David. Ik ben er ook heel positief over dat alle waardes zo dicht bij elkaar liggen en het allemaal vrij verwaarloosbaar zal zijn. Morgen gaan we weer de baan op. De ontsteking staat anders, we hebben een beter luchtfilter, de carburateur is gereviseerd en de kf2 uitlaat zit er op. Op de bok deed hij het zojuist heel erg goed dus ik ben positief voor morgen Als de koppeling binnen is gaan we die ook proberen en kijken wat dat brengt. Voor nu even een kleine sneak preview van de uitlaat en morgen horen jullie hoe het gegaan is.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: vr apr 19, 2013 11:24 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Uitlaat ziet er gaaf uit zo! Koppeling is vanmorgen verzonden.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: za apr 20, 2013 1:15 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
En we zijn alweer opweg naar huis. Heerlijk weer maar geen succes. Andere carburateur gaan we nu proberen.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: zo apr 21, 2013 8:50 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Gisteren helaas dus geen succes op Eefde. Het blok loopt nog steeds niet. De andere carburateurd bracht geen verschil in de symptomen op de bok.
Vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen. Omdat we ten einde raad waren hebben we besloten het blok volledig uit elkaar te draaien. Vanmorgen begonnen met afbouwen en uit elkaar halen. Alles zag er keurig uit. De keerringen waren netjes en de vloeibare pakking was goed verspreid. Alles schoongemaakt, een luxere vloeibare pakking er tussen gedaan weer in elkaar en op de kart. Dan denk je, nu moet ie et toch doen. Maar nee helaas weer dezelfde symptomen. We besloten toen om de zuigerveer van de oudezuiger van voor de revisie te plaatsen. Toen we de zuiger veer aan het omzetten waren viel ons op dat er verschil zat in de zuigers! De nieuwe zuiger was namelijk een stukje kleiner (korter) dan de oude. Dat is vreemd. We zijn gewoon verder gegaan met het wisselen van de zuigerveer. Compressie met de nieuwe veer, 6 bar. Met de oude, 6 bar. Geen verschil dus. Wel aan de lage kant lijkt mij. Maar ala. Daarop hebben we de oude zuiger met oude veer geplaatst. Nog steeds dezelfde smyptomen. Het verschil in de zuigers is het dus niet. Je wordt er niet goed van. Uiteindelijk nog maar eens de geleende carburateur (die een totaal andere jetting had) gemonteerd. Wij hebben een U naald en DP buis met 125 sproeier. Deze was een K naald met DQ buis en 170 sproeier. Op de bok geen verbetering. Toen hebben we besloten eens achteraf op een doodlopende weg te gaan testen. En verrek, met deze carburateur kwam hij zowaar boven de 8k rpm uit! Welliswaar niet heel mooi en soepel, maar dat is natuurlijk niet gek met een carburateur instelling voor een schakel. Ter controle nog een andere benzinepomp gemonteerd en onze eigen carburatuer maar daarop deed hij het weer even slecht als voor heen. Het euvel lijkt dus te zitten in de carburateur. Nu kunnen we gericht gaan zoeken en deeltjes uitwisselen. Morgen wil ik de buis,sproeiers en naald uitwisselen. Daarmee maak ik de geleende carburateur volgens de spec van onze oude en kan ik de werking van de vlotterbak en delen daar testen. Kortom, er is weer wat hoop want ik had het al bijna op gegeven!
To be continued!
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo apr 21, 2013 8:58 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Misschien domme vraag, en weet niet of het al aan bod is gekomen, maar hoe zit het met squish, poorttiming, ...?
Ontsteking is nu wel "goed" afgesteld?
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: zo apr 21, 2013 9:27 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Squish moet volgens spec, 8mm zijn en dat hebben we ook ingesteld. Met een stuk tin gemeten. Ontsteking is nu met een gradenschijf nauwkeurig op 4,5 graden gezet. Moet dus ook geen problemen geven. Hij stond rond de 6.
Bedankt voor het mee denken tom! zeer gewaardeerd!
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo apr 21, 2013 10:01 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
8mm squish!? (afstand tussen zuiger en cilinderkop op bovenste dode punt?) Lijkt me écht sterk he...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: zo apr 21, 2013 10:05 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Haha 0,8mm... excuus.. tis al laat he
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: ma apr 22, 2013 7:42 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Na nog wat brainstormen kwam ik op het idee eens de hoogte van de floats te controleren. Zorgt natuurlijk voor de afdichting van de vlotterkamer. De spec. van de carb hoort 11mm te zijn maar onze stond op ruim 16mm. Zojuist dus even netjes volgens spec gezet. Morgen even testen of dat wat doet.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: di apr 23, 2013 8:48 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Het afstellen van de floats zorgde niet voor verandering. Daarna hebben we het naald ventiel gewisseld omdat toen we de vlotterbak losschroefde deze tot de nok vol benzine stond. Leek ons veel te vol dus we dachten dat de ventiel naald de bak niet goed zou afdichten. Die dus gewisseld maar ook dat gaf geen verandering. Daarop besloten alle sproeiers, de naald, ventiel en gasschuif uit ons huis te halen en in het geleende huis te zetten. Omdat de geleende carburateur er wel voor zorgde dat de motor boven de 8k rpm kwam hoopten we op een verandering. Echter deed de geleende carburateur met de inhoud van onze eigen exact hetzelfde. Het probleem zal dus in een van de onderdeeltjes moeten zitten lijkt me.... Iemand enig idee of heeft er hier echt niemand verstand van 2 takt? Het is hier zo stil.. niemand reageert..
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di apr 23, 2013 8:59 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Geef eens een belletje naar Ben de Paauw; misschien heeft hij nog een idee. Soms helpt ultrasoon reinigen van de carb ook nog wel eens. Voor de rest heb je niets aan mij, ben een a-technische 4takt-rijder....
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: di apr 23, 2013 9:09 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Ja ik zal morgen Ben weer eens bellen. Had al contact met hem gehad maar die kon maar weinig tips geven. Ultrasoon kan, maar dan zou het aan het huis moeten liggen en omdat een gloednieuw huis geen verandering geeft zoek ik het daar niet in. Daarnaast heb ik de hele carb al met carburateur reiniger schoongemaakt dus lijkt mij uitgesloten.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|