Auteur |
Bericht |
peter
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 1:47 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
ik moet de 40 mm hebben
als ik er dan nog 5 euro aan verzendkosten aan zou hebben ben ik dus nog 10 euro goedkoper uit
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 2:39 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Dan zou ik zeker die van jou terug brengen en niet azelen om het bij
Dennis te kopen.
www.kartservice.nl
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 3:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: ze zijn wel prijzig vergeleken bij de gewone achtertandwielen
Ze zijn duurder omdat ze meestal van staal zijn, en de tandwielsupport er al aan vast zit. Gelukkig gaan ze wel een stuk langer mee dan de 219 tandwielen.
Kartservice van de Spoel is een prima adres, niet supergoedkoop of superduur, maar wel altijd goede service.
Peter, mag ik vragen bij welke zaak je eerst van plan was je tandwiel te halen?
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 4:12 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
ik heb hem al gehaald
ik heb hem gekocht bij LM racing in roosendaal
het is inderdaad een vrij zwaar tandwiel
dus omdat het een stalen is ,is deze duurder, maar omdat ie langer meegaat uiteindelijk goedkoper ?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 6:06 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ja ze zijn dus duurder omdat er meer machinale bewerkingen aan te pas komen om ze te maken. Het is dus en meer materiaal, beter materiaal, en ze zijn moeilijker te maken. In vergelijking met de tandwielen voor niet geschakelde karts bedoel ik dan he.
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 6:13 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
alleen is het wel meer gewicht wat in gang gebracht moet worden
op de motor noemen ze dat onafgeveerd gewicht
dat is heel belangrijk gewicht om in de gaten te houden
nouis er weinig geveerd op een kart maar water mee bedoeld wordt is dat alles aan wielen zo licht mogenlijk moet zijn
elke gram zwaarder kost veel energie en dus vermogen
dus met aluminium tandwielen zou je theoretichs sneller moeten zijn
zo heb je voor de motor ook speciale remschijven die veel lichter zijn
zogenaamde brake schijven
deze schijven zijn niet rond op de randen maar golvend
dit scheelt weer materiaal en dus ook weer gewicht
nu vraag ik mij dus af ,zijn de remschijven van gietijzer of van een ander materiaal ?
als je daarmee veel gewicht kan besparen dan kan het zo weer een seconde schelen (op een grote baan)
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 6:22 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Peter,
Er zit wel waarheid in jou verhaal. Als je naar de nieuwste CRG karts
kijkt, dan zit zit een zweevende remschrijf en deze is dus ook golvend
aan de uiteinden.
Door deze niet rond te maken schijnt dat zelfs beter voor de warmte afvoer en uiteraard zal dat wel schelen in het gewicht.
Moet je even kijken, op marktplaats (bij sport/Karts) staat zo'n remschrijf te koop.
suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 6:30 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
ik zal eens een fototje zoeken van eentje op de motor
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 6:45 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
zo hier heb ik er eentje
|
|
Omhoog |
|
|
Niels 100cc
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 7:15 pm |
|
Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm Berichten: 169
|
1 gram meer aan roterende massa scheelt niet zo veel in vermogen hoor
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 7:17 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
1 gram niet maar 100 gram kan best veel zijn op een as
zie het maar als een vliegwiel
als je die lichter maakt dan komt de motor veel makkelijker op toeren
ook moet hetgewicht afgeremt worden
met drie remschijven kom je dan al op 300 gram
en dat kan best veel zijn
als je races zou rijden kan jedan veel makkelijker met lood bepalen waar jij dat gewicht wilt hebben
zo zie je dat het een hoop voordelen heeft
|
|
Omhoog |
|
|
Niels 100cc
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 7:19 pm |
|
Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm Berichten: 169
|
300 gram scheelt al wat meer, maar dan kan je net zo goed wat minder naar de mac donald gaan toch
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 7:23 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
daar heb ik ook geen last van
ik weeg al 10 jaar ongeveerd 60 kilo
ik vreet letterlijk alles wat los en vast zit
|
|
Omhoog |
|
|
Niels 100cc
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 7:28 pm |
|
Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm Berichten: 169
|
maar ik denk neit dat je veel winst kan pakken met die remschijven, daar merk je als recreatie rijder niet zo erg veel van denk ik, maar het is wel leuk natuurlijk als je hi-tec spul heb
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr okt 22, 2004 11:43 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Peter,
Zit er dan ook verschil in als je een 50mm achteras hebt en deze omruild voor 40mm. bv.???? (qua gewicht dan)
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|