Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2012 12:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 25, 2011 4:51 pm
Berichten: 417
Woonplaats: TT circuit Assen
Hoi,

Haal net voor het eerst mijn koppeling los om schoon te maken en de naaldlager te smeren.

Kom ik een rubber ring tegen.

Even voor de zekerheid... Waar zet ik hem terug?

Heb de naaldlager gesmeerd terugeschoven en nu lijkt alsof ik die rubber ring er ook bij op moet schuiven alvorens de trommel terug te plaatsen.

Foto?

_________________
Karten is zo laag bij de grond!

Birel RY 31 2009
/Rotax Max sr 2012


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2012 12:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am
Berichten: 405
Woonplaats: Westervoort
Ik ben daar nog nooit een rubber ring tegen gekomen..
Heb je een foto van de situatie?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2012 12:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 25, 2011 4:51 pm
Berichten: 417
Woonplaats: TT circuit Assen
Het is een o ring.

Kun je overal bestellen.

_________________
Karten is zo laag bij de grond!

Birel RY 31 2009
/Rotax Max sr 2012


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2012 1:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 25, 2011 4:51 pm
Berichten: 417
Woonplaats: TT circuit Assen
Net even de altijd behulpzame van der Spoel gebeld.

Eerst de o ring en dan de naaldlager 8)

Oring houdt eventueel ver bij de koppeling weg

_________________
Karten is zo laag bij de grond!

Birel RY 31 2009
/Rotax Max sr 2012


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2012 4:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Eerst ring, dan O-ring, naaldlager, trommel, ring, moer. Dan is de goeie volgorde vanaf de 2009 koppelingen.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2012 5:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 25, 2011 4:51 pm
Berichten: 417
Woonplaats: TT circuit Assen
Klopt Martijn.
Dank voor je aanvulling.
Wilde het toch ff zeker weten :D

_________________
Karten is zo laag bij de grond!

Birel RY 31 2009
/Rotax Max sr 2012


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2012 8:04 pm 

Geregistreerd: wo sep 19, 2012 8:01 pm
Berichten: 2
ik heb ook een rotax max koppeling vraag.

kun je de oud type koppeling ook op een motor zetten met de stalen tandwielen erin?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2012 8:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 12, 2006 4:13 pm
Berichten: 321
Volgens mij wel, andersom niet.

Maar waarom zou je wel de tandwielen en niet de koppeling doen (wordt verkocht als een komplete set)?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2012 8:13 pm 

Geregistreerd: wo sep 19, 2012 8:01 pm
Berichten: 2
ik heb ook een motor met de hele set erop.
ik had nog een oud type koppeling liggen vandaar.

en was benieuwd als dan kan of niet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2012 8:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Andersom kan ook, heb er een uur of 10 probleemloos mee rondgereden (nieuw type koppeling met oude, plastic tandwielen).
Echter geen idee of het toegestaan is bij wedstrijden.

Ik denk dat de plastic tandwielen lichter zijn dan de stalen. Om de prestaties van de Max toch zoveel mogelijk hetzelfde te houden vermoed ik dat Rotax dat extra gewicht van de tandwielen gecompenseerd heeft in de koppeling. Nieuw type koppeling zou dus lichter moeten zijn.
Zo gezien zou de combinatie nieuw type tandwielen met oud type koppeling dus iets minder gunstig moeten zijn.
Heb zelf geen van de onderdelen gewogen, dus is alleen maar theoretisch verhaaltje, denk ook dat het verschil maar klein is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2012 8:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 12, 2006 4:13 pm
Berichten: 321
Het grootste probleem met de plastic tandwielen, wat ik zelf en anderen met mij ervaren hebben, is wel bekend nl. warm worden (tot zelfs smelten aan toe).

Volgens Rotax moeten de tandwielen ook vervangen worden met het nieuwe model koppeling omdat er meer krachten en vooral trillingen op de balansas en dus ook op de tandwielen zou komen. Of dit werkelijk zo is blijft natuurlijk de vraag. Dat ze hiermee wel 2 vliegen in 1 klap slaan is een feit!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David