Auteur |
Bericht |
birelboy
|
Geplaatst: ma sep 03, 2012 10:46 pm |
|
Geregistreerd: di okt 26, 2010 6:06 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
Koop nou maar gewoon zo'n demper en stop met zeuren...
Karten is zowieso niet goedkoop. Kan die 200 euro er ook nog wel bij. Principekwestie of niet...
_________________ Bas VanOstaRacing #43 '12 birel kz2
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di sep 04, 2012 9:13 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Birelboy, Mee eens, maar dat heb ik flink wat posts ook al aangekaart, maar dat wil men niet als antwoord horen denk ik.... Maar als je die investering uitsmeert over de jaren dat je ermee rijdt, dan is het echt niet zo'n groot bedrag lijkt mij.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
erwinms
|
Geplaatst: di sep 04, 2012 12:23 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm Berichten: 112 Woonplaats: EDEGEM BELGIE
|
Ik heb hier reeds eerder iets geschreven maar nu nog dit. Ik ga regelmatig in Genk rijden en dacht ook in de toekomst Strijen eens te proberen maar vanwege mijn geografische afkomst en mijn voorkeur voor Mariembourg ga ik ook regelmatig daar rijden. De regel wordt daar (nog) niet opgelegd en stel dat ze in de toekomst daar ook zoiets verplichten maar dan opteren voor een ander merk. Ik ben akkoord dat we een dure hobby hebben en dat we ook naar het milieu en de omgeving moeten zien. Tot daar toe ja, maar is het dan zo moeilijk om op grotere schaal afspraken te maken EN bovendien de mensen een beetje vrije keuze te laten ???? Ik denk dat hier en nu de vrijheid van keuze geschonden wordt en of dat allemaal wel wettelijk mogelijk is, is mijn grote vraag nu. Wat ook nog is: wat als je karthandelaar de voorgeschreven demper kan leveren (al dan niet goedkoper) maar dan zonder sticker , gaan ze die dan ook gelijk afkeuren of je de toegang tot de betreffende circuits gelijk ontzeggen ???
_________________ MS26 + TM K9
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: di sep 04, 2012 3:31 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Ik heb net vorig jaar een investering gedaan in een carbon demper (lange termijn investering mooie carbon demper). Alleen het is de concurent van elto. En zo zullen er er meer zijn die net een nieuwe demper hebben aangeschaft. Het is allemaal onredelijk. Een beetje redelijk zou nog zijn een soort overgangs termijn van minimaal 2 jaar.
Het zijn de grote huigelaars met dit soort afspraken. Volgens mij kan dit ook niet volgens de wet goed komen.
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: di sep 04, 2012 5:58 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
Citaat: Ik ben akkoord dat we een dure hobby hebben en dat we ook naar het milieu en de omgeving moeten zien. Tot daar toe ja, maar is het dan zo moeilijk om op grotere schaal afspraken te maken EN bovendien de mensen een beetje vrije keuze te laten ???? En dat is nou precies zoals het is. Het is allemaal wel heel makkelijk om alles maar te accepteren maar het is ook een ieder vrij om dit op te volgen. en wat is de volgende regel Ik verkoop CRG dus alleen CRG`s op mijn baan? Het is allemaal heel makkelijk gewoon aan de 98 DB voldoen en anders wegwezen. duidelijk voor iedereen klaar Citaat: Koop nou maar gewoon zo'n demper en stop met zeuren... das nou precies een opmerking die je kunt verwachten van iemand die zulke regels verzint. mij zien ze er niet als ze die regels doorvoeren. (maar ik heb ook makkelijk lullen met 4 kartbanen in een straal van 50 km)
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
|
Allkart
|
Geplaatst: di sep 04, 2012 6:08 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
Het lijkt misschien wel een machtspelletje ,maar ik vindt die regel niet zo verkeerd. IPV dat ik zelf moet uitzoeken wat de beste demper is om onder de max db te komen ,koop je nu een demper die voldoet. Geen gezeur over wel of niet te veel db's . Ook al maakt ie teveel.... Je hebt immers de goedgekeurde demper voor het circuit !!
Wie herinnerd nog de eindeloze discussie over het geluid op circuit Driebergen ?? Daar zit ook niemand op te wachten ,daar wist je helemaal nooit waar je aan toe was. Ene keer werd het goedgekeurd ,en de andere keer was het weer teveel geluid !? Motorsport circuit's liggen nou eenmaal zwaar onder vuur.
En Betreft de Elto demper ,dat is gewoon een huisregel. Daar kan je wettelijk niets tegen doen. (neem ik aan ,heb geen rechten gestudeerd ) Als een kartbaan wil ,kan die zelfs "denk ik" verplichten om alleen op bv Bridgestone banden te rijden omdat ze daar dan toevallig een dealerschap mee hebben.
Het betreft nu nog alleen de KZ ,Maar ik verneem hier en daar dat de wankels ook aan de beurt komen.
Gr ,Ronald
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: di sep 04, 2012 6:11 pm |
|
|
Citaat: Maar ik verneem hier en daar dat de wankels ook aan de beurt komen. Denk ik ook. Die dingen maak VEEEL meer DB. Maar dat is er zo leuk aan
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di sep 04, 2012 6:13 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Voor de wankels zijn ze inmiddels ook druk bezig met dempers. Zodat ze weer op meerdere circuits worden toegelaten. Foto'tje:
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: di sep 04, 2012 6:39 pm |
|
|
Sinds wanneer doen ze dit ? Denk niet dat het al verplicht is
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: di sep 04, 2012 7:20 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Niet verplicht voor wankels maar je zit al goed als je er 1tje hebt, Zondag reed er ook 1 met zo'n extra dempertje en de rest stuk of 5 niet.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di sep 04, 2012 7:24 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Het schijnt dat het de prestaties van de motor ten goede komt.
|
|
Omhoog |
|
|
ronald1971
|
Geplaatst: di sep 04, 2012 9:44 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
Ik heb vandaag maar een nieuw uitlaat matje besteld voor de max, weet ik zeker dat ie weer lekker stil is.... Voor het geval dat ze dadelijk denken dat de rotaxen ook teveel herrie maken...
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo sep 05, 2012 6:12 am |
|
|
Zelfs met oude mat kom je nog niet boven de norm uit.
|
|
Omhoog |
|
|
Harald65
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 4:58 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 24, 2009 6:48 pm Berichten: 54 Woonplaats: Maasland
|
Ik vond deze interessante info in een advertentie van Dennis van der Spoel (Kart Service van der Spoel) op Marktplaats: Bij Kart Service vd Spoel hebben wij de eerste echte foto's van de nieuwe Elto Dempers. De Carbon demper is erg netjes en demotor loopt behoorlijk goed, maar de aluminium demper wil je niet kopen. De aluminium demper is niet heel erg lelijk, maar sloopt alle pk's die je motor heeft weg en zorgt voor veel detonatie.
In Sarno zijn enkle weken geleden geluids metingen geweest waar alle merken en type dempers zijn getest, het hele verhaal en alle bijbehorede foto's zullen van de week op kartservice. worden gezet bij nieuws. Dat de kartbanen alleen een Elto demper verplicht stellen is niet te begrijpe wat de meeste dempers die zijn getest zijn heel erg goed. De aluminium demper is getest, maar dat kost je heel erg veel vermogen. Kijk op kartservice.nl of kartshop.nl voor meer kartonderdelen en kartspullen. Kortom, de carbon einddemper demper kopen lijkt me.... Ik vond op onderstaande link ook nog allerlei nieuwe ontwikkelingen mbt. de KZ einddempers: http://www.kartcom.com/en/news/2012/8/3 ... tems-sarnoAangezien ik toch bijna alleen maar op Strijen rijd wacht ik nog even met het kopen van een nieuwe einddemper. Er zal vast nog een hoop nieuwe dempers op de markt komen en het lijkt me dat dat circuits het toch niet kunnen vol houden alleen Elto dempers te tolereren. Als de CIK de andere einddempers homologeerd dan zijn ze in ieder geval met de wedstrijden verplicht om deze toe te laten.
|
|
Omhoog |
|
|
Dobbert
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 6:30 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Heb de betreffende advertentie ook gelezen idd over het knijpen, hij vertelde mij ook persoonlijk dat dit kwam door de bocht aan het eind, had toen de carbon versie nog niet gezien inmiddels staat deze ook op MP dit uiteinde lijkt mij echter niet echt een verbetering.
Maar wie ben ik
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
|