Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 10:47 pm 

Gisteren voor het eerst bij een GK4 wedstrijd geweest. En voor het eerst op de lansard! ( mooi circuit! )

Casper Reinders en ik kennen elkaar al zo'n 6 jaar. Het begon toen ik ooit eens op een advertentie reageerde van kart team mechanica die een talentenjacht organiseerde. Dat ging goed en het klikte. Sinds die tijd tot en met 2007 heb ik diverse races bij hem in het IKK en ARKC gereden. In de tussenliggende jaren regelmatig contact gehad. Tot hij me een paar weken terug vroeg of het me leuk leek om het GK4 baan ploeg team te versterken. Vrijwel gelijk ja gezegd omdat ik graag bij de kartsport betrokken wil blijven. En omdat ik graag iets terug doe voor mensen die ook goed voor mij zijn geweest. Zo werd ik uitgenodigd om de wedstrijd van gisteren bij te wonen.

Na een zeer korte nachtrust van 3½ uur ging mijn wekkertje weer. Even snel douchen, eten en hup in de auto naar Eindhoven. De weervoorspellingen waren uitstekend. Eenmaal aangekomen keek ik toch wel even mijn ogen uit. Ik wist dat de GK4 goed bezet was maar echt alles stond vol! Van redelijk grote vrachtwagens tot kleine vouw wagentjes. Petje af voor wat Ben en Casper bereikt hebben in slechts 2 jaar tijd! Opzoek naar Casper kwam ik hem tegen boven in de kantine. Ik kon gelijk door naar de rijders briefing die net was begonnen. Daarna samen even bij gepraat als vanouds. Vervolgens stelde hij me voor aan Ben en aan Edgar die ik nog wel kende uit de tijd dat ik het ARKC kampioenschap reed. Hij is tegenwoordig de eindverantwoordelijke op het gebeid van de wedstrijden. Eenmaal voorgesteld aan al de andere baan ploeg medewerkers waaronder ook Jorg en Annemarie die ik ook nog wel kende uit de tijd van de IKK en ARKC, mocht ik mee naar "het torentje". Daar werd me de gang van zaken uitgelegd. In het begin nog wel wat onwennig. Omdat ik van mezelf niet een uitbundig persoon ben. En omdat ik als Drent bepaalde woorden en uitdrukkingen van Belgen en Brabanders nog niet ken.. En andersom waarschijnlijk ook niet! ;-) Later op de dag voelde ik me steeds meer op mijn gemak. Mede door de open sfeer die er bij de organisatie heerst.

Eenmaal tijdens de races merkte ik pas echt wat er bij komt kijken om een wedstrijd goed te laten verlopen. Het baan personeel dat oren en ogen op scherp moet hebben, contact via portofoons, elk incident dat genoteerd en duidelijk beargumenteerd moet worden, klacht afhandeling van ouders die het niet eens zijn met bepaalde incidenten of waarschuwingen, eind uitslagen bijwerken, fotografie, coureurs in de pit straat dat goed begeleid moet worden, technische controle, EHBO en noem maar op want ik vergeet vast wel wat! Diep respect want dat is echt veel. Veel meer dan ik ooit als coureur en als toeschouwer had verwacht! En daarbij nog losstaande problemen zoals een weegschaal die plotseling de geest geeft. En er met spoed een weegschaal vanuit Den-haag meende ik gehaald moest worden om de eerlijkheid te garanderen.

De wedstrijden zelf waren geweldig om te zien. Van de Cadetjes zo jong als ze zijn tot de dikke VT250'ers. Het viel me op dat er weinig duw en trekwerk voor kwam. tijdens de indoor wedstrijden waar ik dan ervaring mee heb, en de 2-takt wedstrijden zie je regelmatig heftige acties maar dat bleef hier redelijk uit. Alleen aan het eind van de middag waren er wat strubbelingen in de VT250 senior met schade tot gevolg. Maar na samen met Casper en de betreffende persoon de start beelden terug te hebben gekeken konden de gemoederen weer worden gesust en de wedstrijd hervat. Ik heb nog samen met casper de prijs uitreiking gedaan van de cadetjes. Toch wel apart om nu eens aan de andere kant van het podium te staan en de bekers uit te delen. Na de wedstrijden werd alles nog geëvalueerd. Wat er goed ging en wat er beter kon. Ook de meningen van teams ouders en coureurs werden hierin mee genomen.

Al met al was het een lange warme intensieve maar zeker een geslaagde dag. Veel gezien en veel geleerd. Wat mij betreft ben ik er volgend jaar het hele seizoen aanwezig.. Dit smaakt namelijk naar meer!

Laatst bijgewerkt door Hendrik1985 op ma sep 10, 2012 11:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 11:02 pm 

Mooi verhaal!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 11, 2012 5:02 am 

Ik ben er ook ff naar toe gereden om te gaan kijken naar al dat geweld op de baan.. Was zeker mooi om al die kleine mannen te zien vechten op het asfalt. En inderdaad Hendrik, het viel mij ook op dat er veel mensen buiten de baan alles perfect onder controle hadden. Ik zelf ben dan recreant, en rijdt vaak op de lansard met de max, maar ben zondag toch weer een ervaring rijker geworden. Die kleine gasten vlammen er flink overheen met die viertakten... =D) praat ik nog niet eens over de vt's ... :shock:

MS met TM cross

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 11, 2012 7:22 am 

leuk verslag hendrik:)

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 11, 2012 1:03 pm 

Heel goed om te lezen dat het zo'n super ervaring was Hendrik! Leuk dat je op deze, zeer dankbare manier, bij de sport betrokken blijft!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 11, 2012 3:34 pm 

mooi verslag

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 11, 2012 7:15 pm 

bedankt :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2012 7:29 am 

Fijn dat het je zo goed bevallen is.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2012 3:23 pm 

Hendrik, wat heb je je belevenissen mooi verwoord. Dank ook voor je complimenten. Het is niet eenvoudig, maar we hebben met de GK4 dank zij jongens zoals jij een aardige wedstrijdserie neergezet. Je hebt de facetten van een organisatie aardig neergezet. We zijn erg blij met onze baanploeg en zijn vooral blij dat jij daar deel van uit gaat maken.

Voor de overige lezers van het artikel. Kom gerust sfeer proeven bij de GK4. We zijn er met alle andere betrokkenen, zoals gelijkgestemde teams en dealers, vooral op uit om jullie als deelnemers een topdag tegen gereduceerde tarieven te bezorgen. We zijn onafhankelijk en kunnen daardoor snel schakelen. En dat lukt aardig, want je krijgt bij ons toch echt het meeste waar voor je zuur verdiende centen.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]