Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 26  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 378 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 11:32 am 

Ohja helemaal vergeten te denken dat sommige mensen zo kortzichtig zijn.

Je snapt zelf toch ook wel dat de verplichtingen door de gemeentes worden opgelegt. De kartbanen willen nog mensen ontvangen i.p.v. geen vergunnig hebben. En dat er dan 3 mensen het circuit willen boycoten prima. Wees dan een vent en blijf dan ook weg. Want er zit toch een verschil tussen iets typen op het forum en het daadwerkelijk uitvoeren.

De kartbanen lossen het op deze manier op, een demper is veel betrouwbaarder dan te moeten meten keer op keer. En een drukke dag is het niet te doen om iedereen apart te nemen en meten is weten. Ook niet op wedstrijddagen. Het gaat uiteindelijk wel om het rijplezier van de rijder. En als er weeeeeer een kartbaan moet stoppen/vergunning niet verlengd worden omdat er geen geluidvermindering is toegenomen of wat dan ook ga je toch achter je oren krabben elke keer dat je 100 kilometer verder moet rijden, omdat jij en andere geen demper wilden kopen.

Nogmaals ik vind het ook veel geld zo'n demper maar als ik daarmee de 'komende' tijd weer kan rijden en de gemeente tevreden stel ben ik een tevreden mens.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 12:16 pm 

Hé Scarface,

Citaat:
Je snapt zelf toch ook wel dat de verplichtingen door de gemeentes worden opgelegt

Ik weet niet of je het hele topic hebt gelezen, maar de CIK-FIA legt de regel op, en de kartbanen hebben gezamlijk besloten zich daarbij aan te sluiten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 12:34 pm 

hmmm de kartbanen moeten laten zien dat ze er mee bezig zijn om het geluid naar beneden te krijgen

ze zijn er echt niet mee bezig om de kart rijders te pesten maar ze proberen de baan open te houden

de fia bedacht een regel die wilde het systeem van meten en rijders met een transponder laten rijden

de banen vonden dat te onhandig en te duur voor hun en de rijders en die zijn toen gaan testen met diverse dempers

en daar zijn de 2 elto dempers uit gekomen alleen deze 2 mogen dus op de genoemde banen en krijgen ook een sticker voor alle banen je hebt dus geen andere voor genk nodig dan voor de landsard

vergeet niet dat de banen veel moeite tijd en geld investeren in het openhouden van de kart banen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 12:40 pm 

De kartbanen denken inderdaad toch echt wel vooral aan het gelazer met gemeentes ivm vergunningen en dergelijke, en dus aan zichzelf. Of Cik-Fia er blij van wordt zal ze niet zoveel interesseren, die regels gelden alleen tijdens wedstrijden en het is ook Cik-Fia die er dan op toeziet dus daar hoeven ze zich zelf niet druk om te maken.
Citaat:
Het is het verschuiven van het probleem naar de rijder

Dat klopt op zich wel, al sluit ik niet uit dat dit uiteindelijk toch de meest praktische oplossing is. Ga er maar vanuit dat het niet uitmaakt welke oplossing er gekozen wordt, maar dat ie uiteindelijk toch wel betaald wordt door de rijders, en wie weet is dit nieteens de duurste optie.

Oproepen tot boycotten van een baan is trouwens wel gemakkelijk als je zelf niet of nauwelijks op die banen rijdt, en je terug kunt vallen op een alternatief. Veel mensen hebben die mogelijkheid niet.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 12:56 pm 

kijk Joris begrijpt het

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 2:50 pm 

Opzicht kan ik me vinden in de regel, echter is het / wordt het een op één stapeling van...want dit is oneindig, het zelfde geldt overigens ook over de veiligheid van de karter zelf. Ook hierbij verwacht ik enige (verplichte)toekomstige veiligheidsregels.

Maar nu wat anders, de accommodaties zelf mogen wel laten zien dat het wel een soort van delen van de pot is. Ik probeer hiermee zeggen dat het niet alleen bij de banen moet liggen of alleen de rijder, maar de oplossing bij beide moet liggen.
Dit mis ik, er bestaan bijvoorbeeld kokosmatten die het geluid met 20db naar beneden brengt, dit gebruiken ze voor als schutting van tuinen die dichtbij (snel)wegen liggen, en ik kan persoonlijk zeggen dat het helpt. Maar vooralsnog is het dus het kostenplaatje waar men tegenaan hikt, en dan is de keuze snel gemaakt door het bij de rijder neer te leggen. Kortom het is het belang van de kartsport, laat dan ook zijn dat beide partijen er wat aangaan doen. Ik weet niet wat de inkoop is van z'n uitlaat, maar regel als kartbaan een pallet met die uitlaten en verkoop het voor inkoop(kost het ze nog niets) of zelfs daaronder.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 3:02 pm 

Citaat:
maar regel als kartbaan een pallet met die uitlaten en verkoop het voor inkoop(kost het ze nog niets) of zelfs daaronder

mischien gebeurd dat wel

voor alle andere oplossingen zal de baan huur weer omhoog moeten wat niet eerlijk is voor de andere rijders

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 3:05 pm 

Maar moet je de demper bij de shop op de baan of mag hij ook besteld worden bij kart vd spoel zoja moet je dan gewoon naar de shop voor die sticker ofwat was het ?

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C

Afbeelding
Facebook.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 3:41 pm 

kartfanatics schreef:
Opzicht kan ik me vinden in de regel, echter is het / wordt het een op één stapeling van...want dit is oneindig, het zelfde geldt overigens ook over de veiligheid van de karter zelf. Ook hierbij verwacht ik enige (verplichte)toekomstige veiligheidsregels.

Maar nu wat anders, de accommodaties zelf mogen wel laten zien dat het wel een soort van delen van de pot is. Ik probeer hiermee zeggen dat het niet alleen bij de banen moet liggen of alleen de rijder, maar de oplossing bij beide moet liggen.
Dit mis ik, er bestaan bijvoorbeeld kokosmatten die het geluid met 20db naar beneden brengt, dit gebruiken ze voor als schutting van tuinen die dichtbij (snel)wegen liggen, en ik kan persoonlijk zeggen dat het helpt. Maar vooralsnog is het dus het kostenplaatje waar men tegenaan hikt, en dan is de keuze snel gemaakt door het bij de rijder neer te leggen. Kortom het is het belang van de kartsport, laat dan ook zijn dat beide partijen er wat aangaan doen. Ik weet niet wat de inkoop is van z'n uitlaat, maar regel als kartbaan een pallet met die uitlaten en verkoop het voor inkoop(kost het ze nog niets) of zelfs daaronder.

Die kokosmatten werken denk ik niet bij Strijen hebben ze ook al gekeken voor een geluidswal dat helpt op korte afstand zeg 50m maar op langere afstand heeft het geen onvloed op het geluid!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 3:53 pm 

Citaat:
Ohja helemaal vergeten te denken dat sommige mensen zo kortzichtig zijn.

De Cik/fia legt een regel op van het aantal db's. Als je daaraan voldoet is het ok. De banen koppelen daar weer een eigen regel aan om dempers te verkopen. Het lijkt me niet zo te zijn dat alleen die 2 dempers aan de norm voldoen. Er zullen vast ook nog dempers zijn die net zo goed of zelfs nog beter (minder geluid) zijn.

Het is dus flauwekul dat alle dempers die nu gemonteerd zijn en aan de db regel voldoen vervangen moeten worden.

Laatst bijgewerkt door Henri op ma sep 03, 2012 4:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 4:04 pm 

die zullen er vast zijn maar of die ook goedkoper zijn en ook nog eens goed leverbaar das maar de vraag

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 4:52 pm 

Neemt niet weg dat er al bestaande dempers zijn die aan de norm voldoen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 7:28 pm 

en hoe zou dat dan geregeld moeten worden

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 8:56 pm 

Citaat:
de banen vonden dat te onhandig en te duur voor hun en de rijders en die zijn toen gaan testen met diverse dempers

en daar zijn de 2 elto dempers uit gekomen alleen deze 2 mogen dus op de genoemde banen en krijgen ook een sticker voor alle banen je hebt dus geen andere voor genk nodig dan voor de landsard

Dus als ik een demper heb die maar 70 DB maakt maar van ander merk mag ik er niet op
Te zot voor woorden!!
De mensen die kortzichtig zijn zijn in dit geval de kartbanen
Je maakt pas een Statement als je zegt boven de 98 Db kom je er niet op en als je er boven komt inpakken en wegwezen. is niet zo moeilijk hoor
Zo werkt het ook op het TT-circuit in Assen en geloof mij die hebben veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeell meer controle dan deze kartbanen hoor.
Daar wordt je niet opgelegd je moet met bepaalde merken moet rijden.
Daar wordt 24/7 gemeten op geluid en alle gegevens worden bij het provinciehuis gelogd.

Het hele verhaal zal best goed bedoeld zijn dat zeg ik niet.
Ik vind alleen dat hier een commercieel luchtje aan zit en dat heb ik er op tegen!!!
De uitspraak boycotten is misschien wel erg cru maar mensen zomaar met dempers opzadelen terwijl ze binnen de norm zitten vind ik ook erg cru!!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 10:36 pm 

Wat heeft Assen uit moeten geven om het geluid op die manier te meten?
Wat kost een dagje rijden op Assen?

Kijk als het om een relatief klein bedrag gaat, zou dat inderdaad een interessante oplossing zijn natuurlijk.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 378 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 26  Volgende