Auteur |
Bericht |
sir
|
Geplaatst: za feb 11, 2012 9:01 am |
|
Geregistreerd: ma jun 28, 2010 7:26 pm Berichten: 45 Woonplaats: Almelo
|
Ik had het al via via gehoord, maar nu op de site van tech-f1. In order to promote and better develop the 4-stroke-engine category in the karting field, Technique Engineering srl handed over the project of the TECH-F1 engines, all commercial rights included, to Vortex Factory, OTK KART GROUP. Technique Engineering srl announces that starting from 2012, they will cooperate together with Vortex Engines to achieve the best performance and the maximum quality ever for their products, by exploiting the experience of both factories involved in the project. Volgens de geruchten stoppen ze per direct met de productie en wil vortex de gekochte kennis en kunde gebruiken om met een eigen 4-tak te komen.... Misschien helemaal zo gek nog niet dat 1 van de grote jongens uit de 2-takt wereld zich eindelijk eens gaat bemoeien met 4-takt! Dus wieweet wellicht komend jaar een vortex vt-250.... Gr, Sander PS. Wat mij betreft hadden ze de Biland rechten gekocht en gaan ze die weer bouwen..
_________________ ------------------------------------------ Motor: Biland SA250 2-cylinder 2010 Kart: Goldkart Viper 2013 Banden: Vega Nordam Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk ------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: za feb 11, 2012 9:31 am |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
Beste Sir, Ik neem nog even niet aan dat Vortex gaat stoppen met de productie van de Vortex. Ze zullen de komende maanden gebruiken om het proces van de Tech F1 te gaan verbeteren, daarna zal de productie weer hervat worden. kijk voor meer informatie www.beneduracing.com
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
|
sir
|
Geplaatst: zo feb 12, 2012 9:30 am |
|
Geregistreerd: ma jun 28, 2010 7:26 pm Berichten: 45 Woonplaats: Almelo
|
We zullen zien. Voor de eigenaren van een tech-f1 zou het wel mooi zijn dat ze support/onderdelen op hun motoren kunnen blijven krijgen bij officiele dealers/specialisten.
_________________ ------------------------------------------ Motor: Biland SA250 2-cylinder 2010 Kart: Goldkart Viper 2013 Banden: Vega Nordam Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk ------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: zo feb 12, 2012 10:18 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Het lijkt er (eindelijk) op dat meerdere 2-takt instituten investeren in de toekomst van het karten. OTK neemt Tech F1 niet over omdat ze de rode kleppendeksels zo leuk vinden, een dergelijke investering wordt uitsluitend en alleen gedaan als men hier rendement in ziet. Tekenend was ook de enquete van Rotax waarin gevraagd werd of een 4-takt en electrische Rotax interessant is, en zo ja, aan welke eisen moet zo'n motor dan voldoen. Als je heilig overtuigd bent van jouw visie in dit geval tweetakt, waarom dan toch in de technisch veel complexere viertakt wereld stappen ??? Toekomst visie ???? Weten beide grootmachten in de tweetaktwereld iets wat wij nog niet weten, waardoor een radicale verandering op korte(re) termijn noodzakelijk is ????? Vragen, vragen, vragen, en wie heeft de antwoorden ............................... voor wat de VT's betreft: een Vortex/TechF1 of Rotax VT250, ze zijn van harte welkom, hoe meer spelers in een kampioenschap hoe beter.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: zo feb 12, 2012 10:33 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Het zou alleen maar positief zijn als de grote 2takt producenten ook VT250 motoren zouden gaan maken, gunstig voor het prijsniveau en de rijder heeft meer keuze en ondersteuning + draagvlak. Met name dat laatste kan wel eens nodig zijn ivm de millieuaspecten. Want stel dat binnen afzienbare tijd 2takt verboden wordt, dan zou het alleen maar mooi zijn als de huidige 2takt leveranciers overstappen naar bv VT250. Dan profiteert de hele kartsport hiervan. Maar goed, voor nu is het nog afwachten...
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
sir
|
Geplaatst: zo feb 12, 2012 1:07 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 28, 2010 7:26 pm Berichten: 45 Woonplaats: Almelo
|
Het lijkt mij inderdaad ook een goede ontwikkeling als er wat meer concurrentie komt in de snellere 4-takt klasse's. 2-takt zal denk ik nooit verboden worden, maar emissie en geluids normen op banen kunnen er wel voor zorgen dat je niet overal terecht kan. Ik denk dat het de rijders ook niet zoveel uitmaakt 2 of 4 takt als het maar snel is en niet te duur in aanschaf en onderhoud. Al vraag ik me wel af of de huidige vt250 motor regelementen wel een goede basis zijn voor dergelijke motoren, ze laten het allemaal nogal vaak afweten op betrouwbaarheid en zitten vaak op het randje van toegestane geluid. Ik kan me voorstellen dat er met iets andere regelementen ook wel 35pk gehaald kan worden met veel minder geluid en meer betrouwbaarheid.
_________________ ------------------------------------------ Motor: Biland SA250 2-cylinder 2010 Kart: Goldkart Viper 2013 Banden: Vega Nordam Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk ------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: zo feb 12, 2012 1:46 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Het maakt mij wel degelijk veel uit hoor. Het is veel moeilijker om met een 2-takt hard te gaan dan met een 4-takt. Dus 2-takt bied imho veel meer uitdaging.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: zo feb 12, 2012 2:37 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@BuijsProjectRacing,
Heb jij weleens meegedaan met een VT250 wedstrijd ? Kan me voorstellen dat je bij een 2takt meer moet afregelen voordat hij op zijn maximale prestaties loopt, maar ik weet niet of je nu kunt stellen dat een 2takt moeilijker te rijden is (hangt af van de motor natuurlijk). Misschien is het juist wel moeilijk om in het huidige VT250 startveld voorin te rijden....
On topic: Ik denk trouwens ook niet dat de 2takt geheel verboden zal worden, maar ik zou me wel goed kunnen voorstellen dat er op een gegeven moment geen officiele (FIA) wedstrijden meer mee worden verreden, al was het alleen maar om de millieu problematiek; wat je ook prefereert, een 2takt vervuilt nou eenmaal meer dan een 4takt. Dus wie weet is het wel zoals Lex suggereerd: zijn er ontwikkelingen gaande bij de 2takt bonden die wij niet weten en die wellicht gaan leiden tot ..... vul maar in.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
Laatst bijgewerkt door Wilfred op zo feb 12, 2012 4:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
quik dave
|
Geplaatst: zo feb 12, 2012 3:17 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
buijsprojectracing: toch wel klein applaus voor deze prachtige uiteenzetting in 1 opzicht klopt het wel wat je zegt: je moet geen 20 vt motoren tot je beschikking hebben om vooraan te kunnen meedoen in het kampioenschap, want vt motoren kunnen uit de doos gewoon lekker meestrijden.. dit is in andere zogenaamde "goedkope" raceklassen wel anders!
_________________ http://www.swissauto250.eu for quik dave news
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: zo feb 12, 2012 5:11 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Denk dat jullie mijn punt niet snappen, ik bedoel vooral de vermogenscurve. Als je met een 2-takt fout in de bocht maakt wordt je veel harder afgestrafd dan in een 4-takt. Omdat een 4-takt ook bij lage toerentallen nog een behoorlijk koppel heeft in verhouding. Kun je natuurlijk ook als positief zien.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: zo feb 12, 2012 5:33 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
sir schreef: Al vraag ik me wel af of de huidige vt250 motor regelementen wel een goede basis zijn voor dergelijke motoren, ze laten het allemaal nogal vaak afweten op betrouwbaarheid en zitten vaak op het randje van toegestane geluid @Sir, Over die "onbetrouwbaarheid" wil ik het graag een keer uitgebreid hebben in een ander topic, maar noem mij 1 tweetakt die twee raceseizoenen en een behoorlijk aantal trainingen meegaat zonder revisie of tussentijds onderhoud, slechts 1x kleppenstellen en regelmatig olie verversen, een motor die bovendien gedurende beide seizoenen voorin met de top mee kon komen !!!!!!!!! ook heb ik nog ergens meetresultaten liggen van de o zo belangrijke geluidsemissie, ooit door de KNAF op Berghem uitgevoerd, u raadt het al de VT's waren echt de allerstilste !!!!!! Het woord is aan u...........................................
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Henry
|
Geplaatst: zo feb 12, 2012 5:38 pm |
|
Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm Berichten: 161 Woonplaats: Groningen
|
Citaat: Over die "onbetrouwbaarheid" wil ik het graag een keer uitgebreid hebben in een ander topic, maar noem mij 1 tweetakt die twee raceseizoenen en een behoorlijk aantal trainingen meegaat zonder revisie of tussentijds onderhoud, slechts 1x kleppenstellen en regelmatig olie verversen, een motor die bovendien gedurende beide seizoenen voorin met de top mee kon komen !!!!!!!!! Noem mij eens een viertakt die überhaupt zonder kleppen rijd . Daarnaast is olie verversen bij een tweetakt ook niet nodig.
_________________ Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: zo feb 12, 2012 5:47 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Ha, ha, leuk verzonnen Wat je eigenlijk wil zeggen is dat jouw olieboot gewoon alles wat in het carter zit de lucht infikt.............
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: zo feb 12, 2012 6:39 pm |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
denk zelf ook niet dat 2 takt verboden zal worden, daarvoor is de 2takt markt gewoon te groot. Waarneer de wetgeving zal veranderen zal er een omslag komen 2/4 takt, het is alleen afwachten waarneer dit zal gaan gebeuren. Zodra de vergunningen van de benodigde kartbanen veranderd worden mbt lawaai en vervuiling zal het snel gaan met de verkoop van de 4 takt / VT250 motoren. We kunnen er alleen wel met zijn allen vanuit gaan dat dit niet meer jaren op zich laat wachten, dit zal dus ook de reden zijn waarom bijvoorbeeld Vortex al begonnen is met het ontwikkelen van een goede en snelle 4 takt motor. dus ja 4takt is de toekomst
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo feb 12, 2012 6:42 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Zolang de CIK/FIA kampioenschappen 2-takt blijven (KF1, 2, 3, KZ 1 2) zal tweetakt blijven overheersen.
Niet dat ik daar rouwig om ben, integendeel:)
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|