Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 125 cc 2 takt
BerichtGeplaatst: di aug 24, 2004 8:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
hoi allemaal

ik heb deze vraag ook op een belgisch kart forum gesteld maar doe het hier ook maar even

kopie/plak

ik ben er uit (denk ik )
ik ga voor een 125 cc 2 takt
wat zijn de minputen van een tm blok
ik heb er eentje te koop zien staan van 99 met tibi chassis (1750 euro)
en ook nog eentje met een kali chassis uit 99 (1500 euro)
wie kan mij wat vertellen over deze karts (en de prijs)
dit alles is in nederland (wel belangrijk denk ik)
ik had al gelezen dat je als beginner niet te snel moet beginnen
maar ik ben mij bewust dat ik rustig aan zal moeten doen
het is heel anders dan motorrijden maar ook daar kan ik me beheersen met 125 pk 1000cc v-twin
kenners zullen wel weten wat ik bedoel
en nog een vraag
sinds wel jaar zitten er in tm motoren een nicosil laag in de cilinderwand ?

fototjes erbij

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 24, 2004 9:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Helaas ben ik niet zo thuis in de schakelkarts, maar zal toch even proberen je vragen te beantwoorden.
De meeste mensen die ik gesproken die een TM hadden waren daar zeer enthousiast over. Ik ben altijd zeer geinteresseerd in dingen als betrouwbaarheid enzo, en daarover heb ik nog nooit iets negatiefs gehoord. Maar ja, de mensen met een Parilla, CRS, Yamaha, Honda enz. enz. zeggen allemaal precies hetzelfde hahaha :P Iedereen vindt zijn eigen motertje natuurlijk het beste.

Deze twee karts hebben allebei TM-crossmotoren. Deze zijn dus oorspronkelijk ontwikkeld voor de motorcross. TM maakt ook motoren speciaal voor karts (ICC), over het algemeen zegt men dat crossmotoren wat duurzamer zijn, en de ICC's iets sneller. Ze zijn altijd voorzien van een nicasil laag in de cilinder.

Toevallig heb ik zelf een Kalikart staan. Dit is een opknapper en heb er dus nog niet mee gereden. Kan je dus helaas niet vertellen hoe het rijdt. Wat ik wel weet is dat Kali karts niet meer gemaakt worden. Als ik me niet vergis is het overgegaan in CRG/Vankart maar of de onderdelen daarvan uitwisselbaar zijn weet ik niet (denk hierbij vooral aan dingen als remdelen en lagersupports enz.). Voor Kalikarts ben ik zelf iig nog niks tegengekomen.

Let bij dit type karts goed op de remmen, zeker als de karts een tijdje stil gestaan hebben wil de boel weleens vast gaan zitten (en zeker bij de Kali is dat rottig om te repareren :P ).

Wat betreft de prijzen, tja, als het gewoon goed onderhouden kartjes zijn, die niet al teveel raceervaring hebben en als het even kan ook pas gereviceerd en met wat extra onderdelen, dan zijn het redelijke prijzen. Bedenk dat een nieuwe pas begint bij ca. 5000 euro (en dan ben ik volgens mij nog erg voorzichtig aan het schatten).

Om te beginnen met karten is dit wel erg snel, en ook de techniek is niet zo simpel als bijvoorbeeld een 100CC. Als ik dat zo lees, dan denk ik echter dat je al wel aan snelheid gewend bent, en net wat je zeg, gewoon rustig aan beginnen.

Hoop dus dat je een leuke kart vindt, en als je een keertje naar Strijen ofzo ga, geef dan even een seintje, is hier namelijk om de hoek :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2004 1:04 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 18, 2004 9:50 pm
Berichten: 80
Zo zeg dat zijn 2 mooie karts :D
Als ze allebei in min of meer dezelfde staat zouden verkeren, dan zou ik denk ik de onderste kiezen, al was het alleen maar omdat die zo te zien een beter stoeltje heeft :P
Op zich lijkt me zo'n schakelkart ook wel heel er leuk, maar lijkt me wel erg vermoeiend, heb zonder versnellingen al mijn handen vol :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2004 6:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
David schreef:
Helaas ben ik niet zo thuis in de schakelkarts, maar zal toch even proberen je vragen te beantwoorden.
De meeste mensen die ik gesproken die een TM hadden waren daar zeer enthousiast over. Ik ben altijd zeer geinteresseerd in dingen als betrouwbaarheid enzo, en daarover heb ik nog nooit iets negatiefs gehoord. Maar ja, de mensen met een Parilla, CRS, Yamaha, Honda enz. enz. zeggen allemaal precies hetzelfde hahaha :P Iedereen vindt zijn eigen motertje natuurlijk het beste.

Deze twee karts hebben allebei TM-crossmotoren. Deze zijn dus oorspronkelijk ontwikkeld voor de motorcross. TM maakt ook motoren speciaal voor karts (ICC), over het algemeen zegt men dat crossmotoren wat duurzamer zijn, en de ICC's iets sneller. Ze zijn altijd voorzien van een nicasil laag in de cilinder.

Toevallig heb ik zelf een Kalikart staan. Dit is een opknapper en heb er dus nog niet mee gereden. Kan je dus helaas niet vertellen hoe het rijdt. Wat ik wel weet is dat Kali karts niet meer gemaakt worden. Als ik me niet vergis is het overgegaan in CRG/Vankart maar of de onderdelen daarvan uitwisselbaar zijn weet ik niet (denk hierbij vooral aan dingen als remdelen en lagersupports enz.). Voor Kalikarts ben ik zelf iig nog niks tegengekomen.

Let bij dit type karts goed op de remmen, zeker als de karts een tijdje stil gestaan hebben wil de boel weleens vast gaan zitten (en zeker bij de Kali is dat rottig om te repareren :P ).

Wat betreft de prijzen, tja, als het gewoon goed onderhouden kartjes zijn, die niet al teveel raceervaring hebben en als het even kan ook pas gereviceerd en met wat extra onderdelen, dan zijn het redelijke prijzen. Bedenk dat een nieuwe pas begint bij ca. 5000 euro (en dan ben ik volgens mij nog erg voorzichtig aan het schatten).

Om te beginnen met karten is dit wel erg snel, en ook de techniek is niet zo simpel als bijvoorbeeld een 100CC. Als ik dat zo lees, dan denk ik echter dat je al wel aan snelheid gewend bent, en net wat je zeg, gewoon rustig aan beginnen.

Hoop dus dat je een leuke kart vindt, en als je een keertje naar Strijen ofzo ga, geef dan even een seintje, is hier namelijk om de hoek :D

kijk daar heb ik heel veel aan :P
strijen is voor mij ook lekker dichtbij
ik woon bij numansdorp net het water over
ik ben afgelopen zondag nog even wezen kijken
ik stond samen met mijn vriendin bij de ingang van de pits te kijken (mischien was jij er ook ?)
de staat van de tweede kart is zo van de foto's echt super
alles maar dan ook alles glimt
nou zegt dat niet zo heel veel maar onderhouden is ie wel
ik zal weer eens mijn site bij werken dan kan ik alle foto's linken


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2004 7:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
heb even de site bijgewerkt :oops:

hier de foto's van de tibi

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2004 4:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat ziet er zeker heel erg goed uit! Als de mijne zo zouden glimmen zou ik in mijn handjes klappen haha.
Natuurlijk zegt dit niet zoveel over de technische staat, maar het zegt wel het een en ander over de vorige eigenaar. Om een kart zo mooi te krijgen/houden moet je namelijk behoorlijk wat tijd en moeite investeren.
Zie trouwens dat er een Alfano op het stuurtje zit, krijg je die erbij?
Zijn best prijzige dingetjes als je ze moet kopen, dus dat zou mooi meegenomen zijn.

p.s. je hoef niet elk berichtje helemaal te quoten hoor, zeker als hetzelfde berichtje er gewoon bovenstaat haha


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2004 5:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 18, 2004 9:50 pm
Berichten: 80
Toen de fotos van deze kart zijn gemaakt is er denk ik nog niet veel mee gereden. Kijk eens naar de lak op de buizen bij de motersteun, na een paar keer de ketting spannen kan je daar meestal toch zeker wel een paar gebruikssporen zien. Op de fotos zie ik er zo goed als geen :)
Nou hoef je met een schakelkart de ketting ook niet zovaak te spannen denk ik, maar de rest van de kart ziet er ook heel erg goed uit!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 26, 2004 6:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
weet toevallig iemand welk type motortje dit is
een tm racing had ik zelf al ondekt :P:D
zou een 99er moeten zijn
wie kan mij vertellen van welk jaar welk type is


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 27, 2004 4:55 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
de bovenste kart heeft een nieuw model blok en de onderste een oud model is te zien aan de kop bouten nieuw is een stuk of 7 inbusbouten en oud is met moeren


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 29, 2004 8:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 18, 2004 9:50 pm
Berichten: 80
Ik vind al die typeaanduidingen van TM motoren meer dan verwarrend.
Het is geen Kv9, want dat was dacht ik een (icc) moter met roterende inlaat.
Dan zou het dus nog een K8, K9, of K9B kunnen zijn, maar eerlijk gezegd zou ik echt niet weten of dat zo is. Vooral omdat er nog een kickstarterhuisje op zit denk ik eerder dat het voor oorsprong een crossblokje is en van die typeaanduidingen heb ik al helemaal geen kaas gegeten :?
Goh je heb wel lekker veel aan me he :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 31, 2004 3:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
om weer even te reageren
david als het goed is ben ik zaterdag op strijen om de kart te proberen
ik ga morgen avond de kart kopen en zaterdag lekker rijden
het nummer weet ik niet precies maar dat zie ik morgen wel
ik heb er naar gekeken maar ik kwam er niet helemaal uit
ach als het blokje het maar goed doet vind ik het best
het hoeft niet nieuw te zijn als ie het maar goed doet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 31, 2004 4:25 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
kijk ook ff naar de remmen of die niet lekken en versleten zijn


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 31, 2004 5:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
de remmen zijn zo ver ik kon zien goed
de remblokjes zijn pas vervangen
ook achter ,was niet nodig en krijg dus ook de vervangde blokken mee want die kunnen nog wel even mee
lekagge heb ik niet kunnen ontdekken maar ga ik naar kijken


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 31, 2004 7:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hee wat leuk!
Dus vanaf morgen benne gij de trotse eigenaar van een mooie tibikart :D
Natuurlijk vind iedereen hier dat het een prima idee is om met karten te beginnen!
Ga je zaterdag ook rijden als het slecht weer wordt?
Misschien kom ik wel even kijken, kan ik meteen een gaskabeltje kopen daar :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 01, 2004 7:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
hhmmmmmm wordt net gebeld
een vriend van mij wil ook rijden en heeft alleen een twin kart tot zijn beschikking
dus het wordt uitwijken naar een andere baan
als ik naar strijen ga zet ik het nog wel effe neer
als het slecht weer wordt ga ik denk ik ook hoor
dan kan ik gelijk eens rijden in de regen :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David