Auteur |
Bericht |
bronger
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 9:18 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
Citaat: de enige spie die er is zit op de krukas voor de koppeling. De ontsteking zit op een vast punt met twee boutjes, heel simpel systeempje! hoe kan het dan dat de vliegwiel niet kan draaien zonder dat de krukas mee gaat? daar zit dus ook een spie neem ik aan, + dat ik mensen hoor over ontstekingvetragingsspietjes.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 9:24 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Klopt hoor, vliegwiel zit ook met een spie. De ontsteking kan je idd. niet verstellen zonder de spie aan te passen of weg te laten.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 9:55 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Inderdaad zit daar ook een spie... juist om altijd het vaste ontstekings punt te hebben en hen dus niet kan verstellen.ontstekings vertragende spie heb ik nog nooit van gehoord.kan zijn dat zoiets bestaat maar het is niet voor niets dat de ontsteking niet te verstellen is.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 10:05 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 10:27 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Lijkt me niet best voor de honda, ontsteking vervroeger betekend meer hitte terwijl ze al behoorlijk warm worden.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 10:52 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Ach, compressie verhogen geeft ook meer warmte enz. enz. Tunen is nou eenmaal niet best voor je motor. Maar we raken een beetje off topic. Ik wil toch eerst wel eens weten of leon zijn motor loopt of niet.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 10:57 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Toen ik me 390 kocht had ie ook problemen met de Trekstarter (veel compressie) We kregen hem met moeite aan, vervolgens andere bougie erin gestoken en het ging zo soepel als een zonnetje
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
leon96
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 11:09 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 7:05 pm Berichten: 70
|
mijn motor heeft gelopen gisteren ) dus olie kan het niet zijn (denk ik) kan ik de compressie opeen of ander manier beinvloeiden?
soms zit hij vast andere keer trek hij hard terug en heel langzaam werkt ook niet
en er zit een groot gat bij mij vliegwiel, maar ik denk dat dat ik geen starter krans er op hebt zitten (ik neem aan dat dit eist op jet vliegwiel moet zijn ) kan je dat er nog wel op zetten?
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 11:15 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Als hij gisteren nog draaide en daarna de motor gekanteld heb kan het zijn dat er nu olie in zit. Je bougie even eruit halen is toch niet veel werk? Als je hem zonder bougie wel netjes rond kan draaien weet je het gelijk.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
leon96
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 11:19 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 7:05 pm Berichten: 70
|
zonder buigie ronddraaien lukt wel(maar ik krijg alleen de buigie er niet meer in hahha )
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 11:21 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Olie kan het dan idd. niet zijn (tenzij je de motor na het lopen nog op zijn kant hebt gehad) Compressie kan je niet zo even veranderen. Is het blokje getuned ? Loopt de motor verder wel goed? Haal anders de bougie er eens uit en probeer dan eens hoe hij rond gaat.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 11:22 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Backlash was me voor zie ik
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
leon96
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 11:29 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 7:05 pm Berichten: 70
|
hoe verander je de compersie dan? het blok is niet getuned ja gister liep hij goed lukt
is zo starter krans los te kopen (en waar )?
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 11:39 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Als het blok standaard is dan moet je aan de compressie die hij heeft niks veranderen. Daar word hij alleen maar slechter van. hoge/goede compressie betekend op zich dat het blokje goed is (niet versleten)
Ik weet niet of je zo'n starterkrans los kan kopen, het kan zijn dat je een compleet vliegwiel moet kopen waar hij op zit.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
leon96
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 11:42 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 7:05 pm Berichten: 70
|
alleen de bezine tank is er af (ik weet niet op dacht verschil maak) ik denk het ook niet tenmiste kon hem niet vinden waar kun je dan zo vliegwiel kopen?
|
|
Omhoog |
|
|