Auteur |
Bericht |
achtoude
|
Geplaatst: zo dec 18, 2011 5:09 pm |
|
Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm Berichten: 42
|
Ik kreeg bij mijn 'nieuwe' chassis een achter remklauw van Brembo. Ook had ik al de remklauw van mijn vorige chassis volledig reseviseerd en wilde eigenlijk die gaan gebruiken. Echter past deze niet op mijn huidige chassis. De Brembo klauw die er bij zit is veel kleiner dan mijn andere klauw. In de Brembo zitten ook hele kleine blokjes (net zo klein als die van mijn voorremmen). Naar mijn idee zou mijn oude ´grote´ remklauw veel meer remkracht hebben dan de kleine Brembo, maar is dat wel zo? De Brembo is wel gemaakt voor het chassis (BRM) lijkt het, maar wil wel goeie rem achter hebben, dus anders maak ik een bracket voor die andere of koop een nieuwe, grotere, die wel past.
_________________ 2004 BRM MK7 / TM Cross 2002
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo dec 18, 2011 8:30 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Wees maar niet bang hoor die Brembo doet zijn werk wel!!!!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: zo dec 18, 2011 9:08 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
kweet niet zeker maar volgens mij met kleinere remblokken, blokkeren de wielen sneller, dan met grote remblokken. en in theorie zullen ze ook wel sneller slijten. zoals eerder geformuleerd moet je je geen zorgen maken ze zullen er niet voor niets standaard op zitten.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: zo dec 18, 2011 10:03 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
kijk maar niet te veel naar de grootte van die remklauw en blokjes. Zo'n brembo klauw kan beslist hard remmen !
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: zo dec 18, 2011 10:38 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Lekker laten zitten, niks mis mee. Veel beter als een Brembo zal je niet makkelijk vinden
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
MichelPro
|
Geplaatst: zo dec 18, 2011 11:44 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 07, 2010 9:29 am Berichten: 64
|
Heb zelf een BRM frame met Brembo en een maatje van mij heeft exact dezelfde combinatie; nog nooit een probleem gehad!!
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma dec 19, 2011 12:04 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Brembo is bij mijn weten één van de merken die het agressiefst remmen. Op mijn aerox zaten deze ook voor, heeft me 2 setjes voor veringen gekost. Nooit problemen gehad en heerlijk vel!
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
leonzuid
|
Geplaatst: ma dec 19, 2011 9:43 am |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Er zit wel degelijk een groot verschil in de grootte van de klauw, liever gezegd de grootte van de plunjers. Ongetwijfeld zou de brembo goed zijn werk doen. Het grootte verschil zit meer in het gevoel bij het remmen. Omdat de brembo veel kleiner is heb je hier meer gevoel mee en is het makkelijker gedoseerd te remmen. echter zou de grootte klauw uiteindelijk meer remkracht geven, of dit nodig is is een tweede waarschijnlijk heeft de brembo meer dan genoeg. Ook van grote invloed is je rempomp. Is de rempomp gebaseerd op de oude klauw die groter is (plunjers). Kan dit wel een nadelig effect geven op een kleinere klauw, namelijk dat bij het geringste rempoging je meteen achterse voren staat. (hoe heet die wet ook al weer) Moet te kennen geven dat ik met karten hier geen ervaring mee hebt echter bij motoren.
|
|
Omhoog |
|
|
achtoude
|
Geplaatst: ma dec 19, 2011 10:44 am |
|
Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm Berichten: 42
|
de ene remklauw heeft 2 aparte zuigers. de brembo word bedient door 1 aansluiting. De brembo is een 20.5161, de ander is een Magnussen 1256. Voor en achterremmen worden beide bedient door Magnussen 11801R pompen.
Mocht ik de Brembo gaan gebruiken is het dus misschien niet dom de pomp ook te vervangen of kan ik gewoon spelen met de rembalans?
_________________ 2004 BRM MK7 / TM Cross 2002
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: ma dec 19, 2011 10:58 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Het lijkt mij dat rempomp en klauw afgestemd zijn op elkaar. als je dat gaat veranderen je of teveel druk of te weinig creeert?
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
leonzuid
|
Geplaatst: ma dec 19, 2011 12:09 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Lastig te zeggen, het beste is gewoon proberen of het bevalt. Het blijft toch persoonlijk.
|
|
Omhoog |
|
|
achtoude
|
Geplaatst: ma dec 19, 2011 12:45 pm |
|
Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm Berichten: 42
|
ik probeer het wel gewoon, anders ie hij er zo weer af. Dat de pomp op de klauw is afgestemd is toch een beetje vreemd, aangezien je in elke kartshop onafhankelijk klauwen en pompen kan kopen en je nergens kan zien wat voor wat geschikt is.
_________________ 2004 BRM MK7 / TM Cross 2002
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma dec 19, 2011 2:17 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Naja enigsinds moet je wel rekening houden met de grote van je calipers en de verplaatsing van je rembekrachtiger... Als je 4 cups ipv 2 cups hebt moet je toch meer vloeistof verplaatsen om dezelfde druk te kunnen afgeven (groter oppervlakte). Daarin tegen remt het dan wel gemakkelijker.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
achtoude
|
Geplaatst: ma dec 19, 2011 2:31 pm |
|
Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm Berichten: 42
|
heb wel hetzelfde aantal cups, alleen heeft de grote remklauw 2 aparte aansluiting voor links en rechts. deze komen echter wel met een T stuk op dezelfde remleiding. krijg van de week een nieuwe support voor mijn (zwevende) schijf binnen en dan ga ik wel even passen en meten.
_________________ 2004 BRM MK7 / TM Cross 2002
|
|
Omhoog |
|
|
sir
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 11:48 am |
|
Geregistreerd: ma jun 28, 2010 7:26 pm Berichten: 45 Woonplaats: Almelo
|
Maak je niet druk, ik heb een BRM DK2 met biland en aan het einde van het rechte stuk op pottendijk remt hij nog perfect. Alleen achter 1 brembo klauwtje.. Heb alleen af en toe op de kleinere banen op de warme dagen het idee dat ze wat te warm worden. Ik kan me voorztellen dat grotere remsystemen wat eenvoudiger van de warmte afkomen. die kleine klauwtjes zijn niet specifiek voor karts gemaakt volgens mij en zitten ook op grote motoren...
Ben benieuw naar je ervaringen, vergelijkende tests zijn altijd goed natuurlijk.!
_________________ ------------------------------------------ Motor: Biland SA250 2-cylinder 2010 Kart: Goldkart Viper 2013 Banden: Vega Nordam Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk ------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|