Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2011 5:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm
Berichten: 42
Ik kreeg bij mijn 'nieuwe' chassis een achter remklauw van Brembo. Ook had ik al de remklauw van mijn vorige chassis volledig reseviseerd en wilde eigenlijk die gaan gebruiken. Echter past deze niet op mijn huidige chassis. De Brembo klauw die er bij zit is veel kleiner dan mijn andere klauw. In de Brembo zitten ook hele kleine blokjes (net zo klein als die van mijn voorremmen).
Naar mijn idee zou mijn oude ´grote´ remklauw veel meer remkracht hebben dan de kleine Brembo, maar is dat wel zo?
De Brembo is wel gemaakt voor het chassis (BRM) lijkt het, maar wil wel goeie rem achter hebben, dus anders maak ik een bracket voor die andere of koop een nieuwe, grotere, die wel past.

_________________
2004 BRM MK7 / TM Cross 2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2011 8:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Wees maar niet bang hoor die Brembo doet zijn werk wel!!!!!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2011 9:08 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
kweet niet zeker maar volgens mij met kleinere remblokken, blokkeren de wielen sneller, dan met grote remblokken.
en in theorie zullen ze ook wel sneller slijten.
zoals eerder geformuleerd moet je je geen zorgen maken ze zullen er niet voor niets standaard op zitten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2011 10:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
kijk maar niet te veel naar de grootte van die remklauw en blokjes.
Zo'n brembo klauw kan beslist hard remmen !

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2011 10:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Lekker laten zitten, niks mis mee.
Veel beter als een Brembo zal je niet makkelijk vinden

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2011 11:44 pm 

Geregistreerd: ma jun 07, 2010 9:29 am
Berichten: 64
Heb zelf een BRM frame met Brembo en een maatje van mij heeft exact dezelfde combinatie; nog nooit een probleem gehad!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 12:04 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Brembo is bij mijn weten één van de merken die het agressiefst remmen.
Op mijn aerox zaten deze ook voor, heeft me 2 setjes voor veringen gekost. Nooit problemen gehad en heerlijk vel!

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 9:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm
Berichten: 262
Woonplaats: Nijverdal
Er zit wel degelijk een groot verschil in de grootte van de klauw, liever gezegd de grootte van de plunjers.
Ongetwijfeld zou de brembo goed zijn werk doen. Het grootte verschil zit meer in het gevoel bij het remmen.
Omdat de brembo veel kleiner is heb je hier meer gevoel mee en is het makkelijker gedoseerd te remmen.
echter zou de grootte klauw uiteindelijk meer remkracht geven, of dit nodig is is een tweede waarschijnlijk heeft de brembo meer dan genoeg.
Ook van grote invloed is je rempomp. Is de rempomp gebaseerd op de oude klauw die groter is (plunjers). Kan dit wel een nadelig effect geven op een kleinere klauw, namelijk dat bij het geringste rempoging je meteen achterse voren staat. (hoe heet die wet ook al weer)
Moet te kennen geven dat ik met karten hier geen ervaring mee hebt echter bij motoren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 10:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm
Berichten: 42
de ene remklauw heeft 2 aparte zuigers. de brembo word bedient door 1 aansluiting. De brembo is een 20.5161, de ander is een Magnussen 1256. Voor en achterremmen worden beide bedient door Magnussen 11801R pompen.

Mocht ik de Brembo gaan gebruiken is het dus misschien niet dom de pomp ook te vervangen of kan ik gewoon spelen met de rembalans?

_________________
2004 BRM MK7 / TM Cross 2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 10:58 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
Het lijkt mij dat rempomp en klauw afgestemd zijn op elkaar.
als je dat gaat veranderen je of teveel druk of te weinig creeert?

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 12:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm
Berichten: 262
Woonplaats: Nijverdal
Lastig te zeggen, het beste is gewoon proberen of het bevalt.
Het blijft toch persoonlijk.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 12:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm
Berichten: 42
ik probeer het wel gewoon, anders ie hij er zo weer af. Dat de pomp op de klauw is afgestemd is toch een beetje vreemd, aangezien je in elke kartshop onafhankelijk klauwen en pompen kan kopen en je nergens kan zien wat voor wat geschikt is.

_________________
2004 BRM MK7 / TM Cross 2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 2:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Naja enigsinds moet je wel rekening houden met de grote van je calipers en de verplaatsing van je rembekrachtiger...
Als je 4 cups ipv 2 cups hebt moet je toch meer vloeistof verplaatsen om dezelfde druk te kunnen afgeven (groter oppervlakte).
Daarin tegen remt het dan wel gemakkelijker.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 2:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm
Berichten: 42
heb wel hetzelfde aantal cups, alleen heeft de grote remklauw 2 aparte aansluiting voor links en rechts. deze komen echter wel met een T stuk op dezelfde remleiding. krijg van de week een nieuwe support voor mijn (zwevende) schijf binnen en dan ga ik wel even passen en meten.

_________________
2004 BRM MK7 / TM Cross 2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remklauw achter
BerichtGeplaatst: zo apr 08, 2012 11:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 28, 2010 7:26 pm
Berichten: 45
Woonplaats: Almelo
Maak je niet druk, ik heb een BRM DK2 met biland en aan het einde van het rechte stuk op pottendijk remt hij nog perfect. Alleen achter 1 brembo klauwtje.. Heb alleen af en toe op de kleinere banen op de warme dagen het idee dat ze wat te warm worden. Ik kan me voorztellen dat grotere remsystemen wat eenvoudiger van de warmte afkomen. die kleine klauwtjes zijn niet specifiek voor karts gemaakt volgens mij en zitten ook op grote motoren...

Ben benieuw naar je ervaringen, vergelijkende tests zijn altijd goed natuurlijk.!

_________________
------------------------------------------
Motor: Biland SA250 2-cylinder 2010
Kart: Goldkart Viper 2013
Banden: Vega Nordam
Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk
------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David