Auteur |
Bericht |
Ron88
|
Geplaatst: vr nov 18, 2011 1:01 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Ik kan volgens mij het beste al 13 jaar lang met een L op mijn kart rondrijden! Even zonder dollen: Lijkt mij een goed besluit als je bijvoorbeeld boven een bepaalde rondetijd zit? Zou niet weten hoe het anders gecontroleerd kan worden..
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
dragonfly
|
Geplaatst: vr nov 18, 2011 1:57 pm |
|
Geregistreerd: di sep 12, 2006 4:50 pm Berichten: 157 Woonplaats: Haaltert (B)
|
In Genk rijdt er geregeld een "L" rond. Dan weet je het direct hé als snellere piloot
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: vr nov 18, 2011 6:58 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Maar dat komt, omdat dat de huurkarts van GKS zijn. Daar zit standaard een L op.
|
|
Omhoog |
|
|
Lavrijsen
|
Geplaatst: wo apr 18, 2012 10:22 pm |
|
|
Mijn rotax max junior laten reviseren bij JD Racing parts in Heeze. Helaas was de krukas op de plek van de draad voor de koppeling gebroken. Totaal gereviseerd, nieuwe krukas, drijftang, zuiger, waterpomp, alle lagers en keerringen. Dus de dag erna met eigen gemende mengsmering naar de Lansard.
Daar was JD ook aanwezig met zijn raceteam en ik was er pas in de middag. banden op spanning gezet, ketting nogmaals gesmeerd en toe rijden. Nou een Rotax Max Junior heeft veel meer vermogen dan ik had gedacht, heerlijk die trekkracht en power, geen probleem om met het gas te sturen, driften is mijn hobby en voor snelle rondetijden heb ik eerlijk gezegd geen interesse.
Inrijden was gewoon rijden voor mij als beginner en ik heb de eerste sessies van zeg 10-15 ronden netjes aan gedaan. Na de eerste sessie wel de rem slag korter ingesteld, want remmen is op een kart maar erg matig vergeleken met een motor., ook de grip van de veroudere banden was maar erg matig. Daarna begon ik steeds enthousiaster en wat ruwer gaan rijden. Dit resluteerde in piro-etjes en langs de baan en achterste voren ervaringen. Maar wat een power en een lol, heerlijk.
Helaas heb ik toch iets te enthousiast of zeg maar gerust te wild gedaan en heb ik toch deftig mijn rib bezeerd. Deze zal wel gekneusd zijn want die doet al een 4 dagen zeer, dus tot nu toe. Wel mijn eerste ervaring was dat een Rotax Max Junior genoeg vermogen heeft, mijn remmen nieuwe blokken moeten hebben (scheef afgesleten) en dat de banden erg hard zijn en daardoor weinig grip hebben, vooral de voorwielen). Ik heb me kostelijk vermaakt en ik ga dit jaar nog zeer zeker een paar keer rijden.
Groet, John Lavrijsen
_________________ Klassieke Kombi kart met Rotax Max Junior, geschikt voor vader/zoon door verstelbare pedalen en 2 stoelen Tibi kart met Subaru 350 twin (te koop voor recreant)
De winnaar van de recreanten heeft de grootste glimlach op zijn gezicht. Lest best !
|
|
Omhoog |
|
|
Quinie-97
|
Geplaatst: do apr 19, 2012 10:48 pm |
|
|
haha zo heb ik eens met een L rondgereden was echt grappig want ik reed toen heel goed. dus was het meer de L van lesgeven maar het is zeker geen verkeerd idee om met een L op je kart te rijden. ik heb het ook al een paar keer gezien op de landsard
_________________ 'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.' 'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn' Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts
|
|
Omhoog |
|
|
Martijn31
|
Geplaatst: vr apr 20, 2012 10:17 am |
|
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 12:42 pm Berichten: 110 Woonplaats: Arnhem
|
Ik ga nu voor namelijk rijden als het rustig is, om de snelheid te vinden. Moet zeggen dat het al aardig lukt. Denk nog zo'n 2 keer op Landsard te oefenen en kan daarna behoorlijk mee komen.Moet nog circa 1 á 2 seconden af.......
_________________ Birel 2008 met Rotax Max Senior 2009
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: vr apr 20, 2012 12:58 pm |
|
|
1 a 2 seconden eraf rijden lukt niet met 2 keer rijden, over 2 jaar is meer in de richting.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: vr apr 20, 2012 1:53 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: vr apr 20, 2012 1:57 pm |
|
|
Dat bedoel ik niet, er kan bij de allersnelste jongen mss nog wel een seconde af, maar om een seconde van je toptijd eraf te rijden, dat doe je niet zomaar.
|
|
Omhoog |
|
|
Martijn31
|
Geplaatst: vr apr 20, 2012 3:24 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 12:42 pm Berichten: 110 Woonplaats: Arnhem
|
Ik begon afgelopen keer te rijden en aan het einde van de dag was ik dik 2,5 seconden sneller als de snelste tijd in de eerste 2 heats. Nu merkte ik dat er met afstelling en meer vertrouwen in de kart, nog zeker wat tijd te winnen is. Het is voor mij allemaal nieuw en hierdoor moet ik er nog achter komen waar daadwerkelijk de grens ligt. Ook met later remmen, moet ik zeker tijd kunnen winnen want einde rechte stuk ga ik redelijk vroeg op de rem. In het begin van de dag reed ik 49.5 en aan het einde 46.9. Omdat ik weinig ervaring heb, hielp het wel dat aan het einde van de dag weinig andere op de baan waren. Hierdoor hoefde ik niet de hele tijd achterom te kijken en kon ik me focussen op het rijden, remmen, insturen. Was echt super, alleen jammer dat de baan dan om 18uur dicht gaat
_________________ Birel 2008 met Rotax Max Senior 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Vincent
|
Geplaatst: vr apr 20, 2012 7:59 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Of zoals op de onderstaande foto "NEW" (Was btw op Genk)
_________________ Jungleboy no more
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za apr 21, 2012 6:55 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik heb eens een blauwplaatje met witte L achter op de kart van Michael geplakt. Al was dat eerder voor de grap. Zal eens kijken of ik nog foto van vinden.
|
|
Omhoog |
|
|