Auteur |
Bericht |
EscapeX_125
|
Geplaatst: zo apr 10, 2011 9:19 am |
|
Geregistreerd: do okt 07, 2010 12:45 pm Berichten: 359 Woonplaats: Almere
|
Gisteren op Pottendijk viel de Topkart na ongeveer 11 ronden (3 verschillende heats in totaal) met de Iame K25 stil. In deze 11 ronden liep de kart erg lekker en merkte geen problemen.
Na onderzoek heb ik het volgende onderzocht en ontdekt:
- Bougie vonkt en is een klein beetje vettig - Een andere bougie geprobeerd maar wilde nog niet starten - Ik hoor de compressie in de cilinder - Geen benzine dampen bij starten met een open bougiegat - Benzine in de luchtfilter
Duidt dit mogelijk op een vervuilde caberateur? Of een kapotte zuiger veer?
_________________ Topkart Viper - Iame K25 Firstkart - Iame K25
Laatst bijgewerkt door EscapeX_125 op zo apr 10, 2011 7:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo apr 10, 2011 12:28 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
hoezo hoor je de compressie in de cilinder? Heb je geen last van een defect membraam in je carb?
beetje vocht in je luchtbak is niet erg... als ie maar niet volloopt..
Hoe is je staat van je membramen? (kleppen) vaak als die lekken, door dat ze kapot scheuren, is het heel snel gedaan..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: zo apr 10, 2011 1:22 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
hapje uit membraam heb ik ook eens gehad. dan loopt het niet lekkr meer. als je de banden draait. pomp hij wel gewoon netjes benzine ? Wat voor carb heb je? is dat zo'n iame carb of een grotere dellorto? in die kleine carburateurs zitten membraampjes die wel eens kapot gaan.
3 dingen moet je hebben.. Een vonk, verbranding van brandstof en zuurstof.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
flor
|
Geplaatst: zo apr 10, 2011 2:32 pm |
|
|
Als er teveel benzine instaat zal hij ook niet starten dan moet je de carb eens reviseren. Maar als hij niet meer start check inderdaad even het membraam. Misschien is het kapotgevlogen
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo apr 10, 2011 6:49 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
er hoort wel een beetje benzine in je filter te komen maar geen liters
|
|
Omhoog |
|
|
EscapeX_125
|
Geplaatst: zo apr 10, 2011 7:12 pm |
|
|
Thanks! Ik vermoed namelijk ook de carberateur, maar je ziet dat er benzine uitkomt (luchtfilter niet gemonteerd). Maar, het is ook niet zo na het eraf halen van de luchtfilter, dat het klotst van binnen en dat je een plas krijgt op de vloer. En bij teveel benzine kan er toch wel benzine uit het bougiegat komen als je de kart wilt starten zonder bougie? IncineratorX2 schreef: hoezo hoor je de compressie in de cilinder? Heb je geen last van een defect membraam in je carb?
beetje vocht in je luchtbak is niet erg... als ie maar niet volloopt..
Hoe is je staat van je membramen? (kleppen) vaak als die lekken, door dat ze kapot scheuren, is het heel snel gedaan.. De compressie was om meer te horen of de zuiger niet kapot is gegaan ofzo. En ik denk nu ook na alle reacties dat het de membraam kan zijn, omdat de kart daarvoor lekker heeft gelopen. bamacrew schreef: hapje uit membraam heb ik ook eens gehad. dan loopt het niet lekkr meer. als je de banden draait. pomp hij wel gewoon netjes benzine ? Wat voor carb heb je? is dat zo'n iame carb of een grotere dellorto? in die kleine carburateurs zitten membraampjes die wel eens kapot gaan.
3 dingen moet je hebben.. Een vonk, verbranding van brandstof en zuurstof. Het betreft een vrijloopkoppeling, maar laten draaien met de startmotor zuigt ie geen benzine aan. En de carberateur is van het merk Tillotson (Iame carberateur volgens mij).
|
|
Omhoog |
|
|
EscapeX_125
|
Geplaatst: zo apr 10, 2011 7:48 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo apr 10, 2011 9:07 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
vervelend escapex! ben benieuwd naar het euvel! ik zal dan gelijk die van mij ff nakijken of daar alles goed zit
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo apr 10, 2011 9:17 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
als je membramen niet functioneren heb je ook zeer slechte pomp aanzuiging, omdat je dan slechte carter aanzuiging hebt. lijkt netalsof je geen benzine meer hebt na het rechte stuk.. (je smoort em)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 7:22 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
viel de motor ineens dood ?
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 8:35 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
zoals in het filmpje te zien is wel, net na halverwege het rechte stuk.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
EscapeX_125
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 9:59 pm |
|
|
Yep! Ik denk dat ik sowieso voor een carburateur revisie setje ga.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di apr 12, 2011 8:07 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Citaat: Yep! Ik denk dat ik sowieso voor een carburateur revisie setje ga. kan nooit geen kwaad. Er zit een rubber membraampje in dat benzine aan zou moeten pompen. Heb dit zelf ook gehad dat ik totaal geen benzine kreeg. of heel even en toen weer boaaapppp. Nieuw membraam is soepel en niet uitgedroogd. zeer grote kans dat daar toch je probleem zal zitten.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di apr 12, 2011 9:37 am |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ik weet niet welke carbu je hebt, maar indien van toepassing: doe meteen volledige revisie, dus ook heveltje & veertje. (als dit slechts is, kan die ook gaan "lekken")
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
EscapeX_125
|
Geplaatst: di apr 12, 2011 12:39 pm |
|
|
Thanks! Ik zal zeker al deze tips meenemen en een volledige revisie doen.
|
|
Omhoog |
|
|