Auteur |
Bericht |
thieme
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 8:57 pm |
|
Geregistreerd: di jan 26, 2010 10:29 am Berichten: 18
|
kunnen jullie mij helpen aan een basis afstelling voor de 20mm qua sproeier en lucht schroef
bvd thieme
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do apr 07, 2011 11:29 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Neem eens contact op met Peter van Kartshop Limburg (The Duke hier op het forum), hij kan je alles hierover vertellen.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
thieme
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 9:07 am |
|
Geregistreerd: di jan 26, 2010 10:29 am Berichten: 18
|
heb ik een mail gestuurt maar krijg geen reactie terug gaan dit weekend de gp4 rijden kijken dan wel ff of er iemand is die wel wat info kwijt wil over afstelling en max toeretal swiss junior
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 9:18 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Denk niet dat dan de mensen staan te springen om info te geven op een wedstrijd.
|
|
Omhoog |
|
|
thieme
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 10:55 am |
|
Geregistreerd: di jan 26, 2010 10:29 am Berichten: 18
|
is het dan zo moeilijk als iemand vraagt wat het max toeren tal is om te zeggen tussen 11.... en 11...... als voorbeeld wij gaan dit jaar de gp4 rijden maar als alles zo top secret is denk ik dat wij er snel mee klaar zijn wij willen lekker rijden en gewoon wat info om mee te starten die laatste puntjes op de i zoeken we zelf wel maar een uitgangs punt is wel fijn
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 11:03 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
mischien een idee om degene die je motor heeft verkocht te vragen ?
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 11:40 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Een beginner wordt meestal altijd wel geholpen, maar als de rijder een beetje leuk mee kan doen, zul je zien dat ze niet meer zo happig zijn om info weg te geven hoor... Bij mij exact hetzelfde, in het begin stond iedereen te helpen, dat je er bijna gek van werd. Nu zullen ze dat echt niet meer doen bij mij.
|
|
Omhoog |
|
|
thieme
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 1:33 pm |
|
Geregistreerd: di jan 26, 2010 10:29 am Berichten: 18
|
vind het een beetje jammer van de sport waar ik de motor heb gekocht konj mij daar nog niets over vertellen het was zijn eerste motor in junior uitvoering heb ook rollin in belgie gemailt maar komt ook niks van terug alleen moet je bij de dealers in nederland gaan het wel zien dit weekend met of zonder info als mijn zoon het maar naar zijn zin heeft is zijn eerste wedstrijd zonder strijd geen overwinning
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 2:24 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Precies dat is de instelling. Maar ik vind dat juist mooi aan de sport. Het zou toch stom zijn als iedereen zondag de juiste afstelling vind of weet. Het gaat er ook juist om dat je de juiste motorafstelling kan vinden.
|
|
Omhoog |
|
|
Paul
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 5:30 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Gewoon rijden die dingen gaan toch wel en zeker als het zijn 1e wedstrijd is niet al te veel zorgen om maken. In de basis gaan die vt's toch wel aardig van hun plek ook zonder optimale afstelling. Succes misschien zie ik hem nog wel dit weekend.
|
|
Omhoog |
|
|
Ruben van Doorn
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 7:55 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 10:58 pm Berichten: 5
|
Hi 'Thieme', Als ik je had kunnen helpen had ik dat zeker gedaan. Voor een kampioenschap waar plezier en gelijkwaardigheid voorop zou moeten staan, ben ik perplex hoe weinig respons je krijgt. Beste VT250-ers: Het zou jullie sieren om deze mensen op weg te helpen. Doe het desnoods middels een 'PB', dan is deze 'vader met zoon'-combinatie weer geholpen en slaap je volgens mij daarna nog rustiger dan je al deed, want dan heb je toch maar weer een gelijkgestemde tav deze super hobby verder geholpen. Succes! Groeten, Ruben van Doorn SLR Racing http://www.slrracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 8:45 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 9:38 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: ben ik perplex hoe weinig respons je krijgt. Ik vermoed dat Thieme de enige hier is die een Swissauto junior heeft, er zullen dus weinig mensen zijn die hem kunnen helpen helaas, heeft dus niet zoveel met niet willen helpen te maken.
|
|
Omhoog |
|
|
thieme
|
Geplaatst: di apr 12, 2011 8:06 am |
|
Geregistreerd: di jan 26, 2010 10:29 am Berichten: 18
|
waar het mij om gaat is we hebben met de senior carberateur gereden daar lag het toerental tussen 12500 en 12800 de junior maakt minder toeren alleen weten we niet hoeveel minder dus weten we niet of we de goede kant op gaan qua afstelling
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di apr 12, 2011 8:16 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Beste Thieme, de VT junior klasse is (na een poosje afwezigheid) nog een hele jonge klasse, ervaring met verschillende motoren in juniortrim is dus nog niet zo ruimschoots voorhanden. Toen wij VT junior reden in het begin van de VT klasse waren er ook alleen Vampire's, andere motoren hadden geen Jr uitvoering of waren niet competatief genoeg, en werden dus ook niet gebruikt. Bij Karting events rijdt welgeteld 1 juniorkart, een Vampire, met die info kan je dus niks, bij GP4 hebben we er gelukkig wel wat meer, maar als ik uit mijn hoofd de lijst van deelnemers naga, zie ik Oral's, GM's en vooral veel Vampire's. De SA's zijn nog heel dun gezaaid, en de eigenaren van deze blokken zijn dus zelf ook druk bezig met het zoeken naar en het vinden van "de optimale afstelling". Maar even wat heel anders, waarom, zou je als beginnende VT rijder / vader van, je nu al gaan verdiepen in de verschillende afstellingen van sproeiers, naalden en stelschroeven ????? Vaak staat de carburateur in basisafstelling, zo uit het boekje, best goed, ter illustratie heb ik bij de kart van Simone (Vampire Senior) nog nooit een sproeier of iets dergelijks veranderd, en ze kan best aardig meekomen. Besef ook heel goed dat een te arme afstelling kan zorgen voor kostbare schade aan de motor, en dat is niet het beste begin van een hele mooie hobby. Misschien eens een idee voor jouw dealer als hij nog niet zoveel ervaring heeft met de junioren, ga eens samen een dag uitgebreid testen en meten, jullie kunnen er alleen maar wijzer van worden.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|