Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 3:10 pm 

hey
er is iets wat ik nu al een aantal keer heb gezien ,dat is dat de wedstrijd karter zig dood ergerd aan de hobby karter ,dat kan ik me ook wel voorstellen ,als je moet trainen en er zit steeds zo rijder voor je (zo ouwe lul als ik )die wel wil karten maar het niet kan ,dan zou zo baan eigelijk een half uur hobby karten ,en daarna een half uur wedstrijd karters moeten toe laten ,of zie ik het nu weer te zwart wit ,(zowiezo een probleem dat zwart).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 3:29 pm 

Ben het niet met je eens Fietspomp.

We gaan regelmatig naar het circuit en vermijden de weekends als we eens goed willen doortrainen. Dit net omdat er A: een pak wedstrijdrijders op zitten en B: Ook nog een deel hobbyrijders.
Bij A: heb je het gevaar dat zo'n rijd(st)er je van de baan drumt omdat hij/zij denkt dat hij/zij wat meer is dan een ander.
Bij B: Heb je het gevaar dat zo'n piloot niet echt weet hoe ideale lijnen te rijden en rekening te houden met anderen. Soms uit onkunde (kan je als beginnend karter voorhebben) Maar soms ook gewoon onder het motto: We maken de (kart)baan een dagje onvelig. Als we daarvoor gewoon ergens half op de baan moeten gaan staan aan de buitenkant van een snelle bocht omdat we even een praatje willen slaan of iemand opwachten dan doen we dat gewoon. [-X

Maar als zowel de wedstrijd- als de hobbyrijders elkaar en onderling wat willen begrijpen zijn er totaal geen problemen.

Soms ligt de oplossing zo voor de hand maar wil niet iedereen dat begrijpen. Diegenen die dat wel weten maar niet doen hebben waarschijnlijk een verstandelijke handicap. :oops:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 3:44 pm 

ben t met beire eens :roll:

En zowieso die kleine koters in die MINI max mogen ze van de baan verbannen, da pokke jong kan gewoon niet rijden ja in de weg!!.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 3:52 pm 

haha slechte ervaring gehad? Ik vind ook dat wedstrijd rijders en hobby door elkaar kan rijden. de hobby rijder moet gewoon het achteropkomend verkeerd in de gaten houden. je kan ze normaal gesproken wel horen aankomen. en de wedstrijd rijder moet ff rekening houden met het inhalen. dan is er niets aan de hand.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 4:05 pm 

oke dit klinkt goed alleen is dit niet de praktijk ,en tuurlijk houdt je rekening met anderen ,het gaat te hard om dat niet te doen ,maar ik dacht is maar een idee om zo ergenis te voorkomen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 4:12 pm 

Ben heel erg voor het mini kwartier als op Berghem, (onervaren) rijders in een minikart hebben zo geen last van de snelle recreanten en wedstrijdrijders, en vice versa.
Verder vindt ik dat je ook de gelegenheid moet hebben om te leren rijden, en dat gaat het best tussen de snelle(re) rijders.
Figuren met een kort lontje of een dikke plank voor hun kop heb je overal, de kartbaan is daar geen uitzondering op, wacht even tot het rechte stuk, dan kan je er makkelijk langs, ook een beginner rijdt voor de lol.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 4:26 pm 

jullie hebben allemaal gelijk ,gun mekaar wat

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 4:56 pm 

een interressant onderwerp! ik als wedstrijdrijder erger me soms wel aan sommige hobbyrijders die rare capriolen uithalen op de baan. zoals het van de lijn afgaan om ons voorbij te laten, erg aardig bedoeld maar dit veroorzaakt alleen maar gevaarlijke situaties. ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik op het rechte stuk iemand in willde halen en dat dan die gene opeens naar de andere kant duikt om me voorbij te laten. dus een top tip van bob: blijf op je lijn haha.
voorderest is het gewoon een beetje rekening houden met elkaar, ik denk dat wedstrijdrijders liever geen hobbyrijders op de baan hebben en hobbyrijders liever geen wedstrijdrijders. maar het is nu eenmaal zo dus moeten we er samen maar gewoon het beste van maken, respect voor elkaar hebben en rekening met elkaar houden. dan is er helemaal niks aan de hand

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 5:07 pm 

dat bedoel ik dus ,maar waarom dan niet dat half uurtje hobby en een half uurtje wedstrijd,ik kan mij goed voorstellen dat een wedstrijd karter ff wil knallen op de baan ,ik ben hobby rijder ,en inderdaad doe je iets met de beste bedoelingen ,wat dus eigelijk niet goed is

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 5:12 pm 

Minikarts komen gewoon enorm vermogen tekort, dus die moeten idd hun eigen rondje kunnen maken appart.
en verder als je als hobby rijder je lijn blijft rijden is er niks aan de hand. en vaak leer je het juist om achter een wedstrijd rijder te gaan rijden. vraag gewoon eens aan zo'n gast kun jij is voor me gaan rijden en per rondje steeds sneller.
na 10 ronde heb je wel feeling voor de ideale lijn. En ik zie het ook vaak dat ze ineens naar rechts duiken, gewoon je lijn rijden dan komen ze er vanzelf wel x rechts oflinks voorbij.( of desnoods geef ff met je hand aan van kom er maar links of rechts voorbij).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 6:06 pm 

Mijn mening is dat iedereen zich aan elkaar aanpast. Zoals bobby zegt

Birel 2014 met Rotax Max Senior

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 6:21 pm 

Ik zie het probleem niet zo, als er iemand sneller achter je zit (hobby of wedstrijdrijder maakt wat dat betreft niet uit) even handje uit naar de kant waar je hem/haar verwacht en hij/zij kan er voorbij toch? Bij kleintjes gewoon wachten tot t rechte stuk en goed opletten dat ze niet ineens iets raars doen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 6:22 pm 

Citaat:
Minikarts komen gewoon enorm vermogen tekort, dus die moeten idd hun eigen rondje kunnen maken appart.

Dat is op de meeste banen wel zo... Ik ken ook genoeg Junior Maxen die last hebben van een schakel die op het rechte stuk wegrijden maar niet eens mooi kunnen afschakelen en zitten te hakken en te schokken in de bochten. Dan zit je daar mooi vast :P
Citaat:
Mijn mening is dat iedereen zich aan elkaar aanpast. Zoals bobby zegt

Sluit ik me volkomen bij aan !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 6:25 pm 

Ben zelf ook van mening dat wedstrijd en hobby rijders gewoon bij elkaar mogen rijden. Heb er zelf persoonlijk nooit geen last van gehad, wel heb ooit een incident
gezien maar je hebt ook van die wedstrijdrijders die denken dat de baan van hun is en dat iedereen maar rekening moet houden met hun. Als ze werkelijk zo goed zijn
als ze zelf denken dan komen ze makkelijk voorbij. Maar goed blaaskoppen heb je overal dus ook op de kartbaan zowel op als langs de baan. Van die gasten die alles van
papa en mama en sponsoren krijgen en dus geen rekening hoeven te houden met jongens zoals wij die hard voor hun geld moeten werken om zo iets over te houden om onze hobby te beoefenen.

Ook ik ben zeker voor het mini kwartiertje net als op Genk. Buiten het feit dat het minder gevaarlijk is voor de kleintjes denk ik ook dat ze een stuk relaxter kunnen rijden
als ze alleen met andere mini's zijn dan dat om de haverklap de grote jongens voorbij vliegen.

Wel mogen ze van mij de huurkarts tussen de snellere karts verbannen zoals op Veldhoven. Levert toch vaak gevaarlijke situaties op. Heb het zelf meegemaakt dat een
groepje met huurkarts meer bezig was met spelen, zoals op mekaar duwen dan met rijden en dus links rechts over de baan gaan. Was er eindelijk een gat om er voorbij te kunnen rukt er op dat moment eentje aan het stuur waardoor die mij in de zijkant ramt.

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 8:11 pm 

Hobby en wedstrijdrijders kunnen gewoon samen rijden vind ik.
De wedstrijdrijders zullen wel sneller zijn, maar dat weten ze ook. En de meeste wedstrijdrijders weten waar ze wel of niet in kunnen halen.
Heb wel eens een jongen gehad die mij 3 keer op hetzelfde punt inhaalde waar je niet kon inhalen... daar baalde ik wel van.
Meestal halen de wedstrijdmensen mij gewoon goed in. Die zien wel waar ze het kunnen pakken en gooien hun kart er naast. En als ik ze in mijn ooghoek zie ga ik ook meteen aan de kant voor hun en probeer erachter te blijven om te kijken wat ik beter kan doen.
Vind het altijd wel prettig dat die mensen op de baan rijden, want je kan jezelf vergelijken met de top van nederland.
Heb meer een hekel aan de mensen die niet aangeven wanneer ze de pits ingaan. Hierdoor al meerdere malen een crash gehad...

De apparte tijden voor mini's vind ik terecht. Het snelheidsverschil is echt te groot tussen een mini en rotax of schakel.
Die moeten gewoon appart rijden en hun eigen leeftijdgenoten kunnen spelen en prullen.
Op strijen is dat mooi gedaan. Eerste 20 minuten is voor de mini's.
En als het echt rustig is ( 5-6 karts totaal) rijden ze wel door elkaar heen.

#43 '12 birel kz2

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende