Auteur |
Bericht |
jeroen w
|
Geplaatst: ma maart 21, 2011 8:21 pm |
|
|
Prijs is aangevraag en heb ik per mail ontvangen. Het is net als bij vele hobby's de dealer zet de winstverdubbelaar in . Nee, een dealer heeft vele kosten en rekend deze natuurlijk door in de prijs van de motor en hij wil natuurlijk ook nog een boterham verdienen (nadat hij ook nog eens belasting heeft betaald). Jeroen
_________________ kombikart + swiss auto 250, vinkkart + 100cc vortex
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: ma maart 21, 2011 8:22 pm |
|
|
en ik zie ook geen prijs staan trouwens :s bestaan er ook replica's van 2t ? eigenlijk
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
|
jeroen w
|
Geplaatst: ma maart 21, 2011 8:23 pm |
|
|
prijs is trouwens ook nog eens in usd, omgerekend aar euro's is dat dan 716,93 euro
Jeroen
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma maart 21, 2011 8:26 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Dus nog goedkoper eigenlijk... Mwa ik geloof er toch niet in...
|
|
Omhoog |
|
|
jeroen w
|
Geplaatst: ma maart 21, 2011 8:27 pm |
|
|
Klink te mooi om waar te zijn, iemand die de gok durft te nemen?????
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: ma maart 21, 2011 8:28 pm |
|
|
@jeroen ja is ook logisch , je krijgt er je services bij en de dealer verkoopt ook niet elke dag een motor dus moet je er ook wat meer winst op maken he ! zo een beetje het zelfde verhaaltje met de rk1 ! mijn volgende komt in ieder geval niet van de dealer! die verdienen al genoeg aan mij :p
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma maart 21, 2011 10:47 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
mooi gevonden Jeroen W, normale prijs rotax-max SR ligt rond de 2300,-. kan het ook niet liggen aan de valutaverschil europa/indonesie? zie je wel vaker dat de zelfde producten in het buitenland stukken goedkoper zijn dan hier in NL. reken wel dat er nog BTW en invoerechten van buiten de EU bij komt. dan zit je rond de 900,- euro. misschien niet inzetbaar bij Chrono en de NAB maar wel leuk voor hobby en KSV-saterland.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma maart 21, 2011 10:50 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
de zelfde leverancier heeft ook de DD2 in de verkoop.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: ma maart 21, 2011 10:58 pm |
|
|
@ hendrik mn excuses dat ik nu niet mee kan gaan voor een groepsaankoop he ik voel me een beetje schuldig en over de 2t leuk ! ik ga verder op zoek ik vraag me eigenlijk af wrm dit topic naar 4t techtalk verplaatst is als er ook 2t in aanmerking komen :p maar dat maakt eigenlijk niet uit
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma maart 21, 2011 11:14 pm |
|
|
maakt niet uit hoor
|
|
Omhoog |
|
|
ronald1971
|
Geplaatst: di maart 22, 2011 12:22 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
@ Jeroen.. heb je ook al gevraagd aan de leverancier of je per stuk af kunt nemen? In vele gevallen moet je er bijv. 10 afnemen..... Dat zijn de kleine dingen die je in de gaten moet houden met importeren. Tevens vergeten mensen vaak het opsturen van het blok, de invoerrechten, en de BTW erover te berekenen.... zodat je uiteindelijk veel duurder uitkomt als gedacht. Dit kun je voorkomen door met de leverancier erover te praten, en eens te informeren bij de douane ( http://www.douane.nl/ ) Houd er ook rekening mee dat het zo kan zijn dat de invoerrechten contant aan het postorderbedrijf moeten worden betaald bij aflevering aan de deur in vele gevallen. Nederland is een veel te duur land vanwege de belastingen die geheven worden , de producten die je hier koopt komen ook via dezelfde weg hier naar toe... dus die verhalen over "betrouwbaar" kunnen van de tafel geveegd worden !!!! Zo zie je maar dat de Rotax max, DD2 etc. ook GEWOON uit Indonesie komen, de dealer zal dit nooit en te nimmer toegeven, want dan gooit hij zijn eigen ramen in. Succes met het verdere verloop mannen, ZET HEM OP!! !!
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
Laatst bijgewerkt door ronald1971 op di maart 22, 2011 2:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
ronald1971
|
Geplaatst: di maart 22, 2011 12:29 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
Ps: niet om jullie ziek te maken of zo, maar de dealer kan de betaalde belasting terug vragen bij de belastingdienst... hij betaald dus alleen invoerrechten en verzendkosten aan het eind van de rit.. Zodat de winst nog een beetje hoger ligt.,..
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
|
jeroen w
|
Geplaatst: di maart 22, 2011 5:32 pm |
|
|
bij de prijs zitten al de verzendkosten, btw en eventuele invoerrechtem komen er nog bij. Bij deze verkoper kan je per stuk kopen, daar is deze prijs ook op gebaseerd. Bij grotere getalen zal de prijs waarschijnlijk wat gunstiger worden.
Ronald, de btw krijgt hij helemaal terug en er is nog meer. stel je eens, je dealer koopt hem ook bij deze handelaar in en niet bij de officiele importeur.....
motor kost incl. verzenden 716,93,- btw 136,22,- invoerrechten +/- 4% (over 716,93) 28,68 totaal kosten 881,83
in de winkel incl btw +\- 2200,- Omdat de dealer de btw moet afdragen rekenen gaat deze er dus weer af. excl btw is dat dus ongeveer 1850 aankoop btw krijg hij terug, dus +136,22 dan moet er nog inkomsten belasting worden betaald. 1850 + 136,22 = 1986,22 - inkoop, verzend en invoerkosten - 745,61 omzetbelasting betalen over 1240,61 voor het gemak 40% omzetbelasting 496,24 Winst voor de dealer 744,37
ook heb ik geen rekenig gehouden met de kosten van zijn winkel en de tijd die hij er in stopt. Bedragen zijn niet exact maar het geeft je een idee.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di maart 22, 2011 7:00 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: k vraag me eigenlijk af wrm dit topic naar 4t techtalk verplaatst is De eerste 6 pagina's ofzo gaan over viertaktmotoren.
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: di maart 22, 2011 9:42 pm |
|
|
@ david oke point taken :p
|
|
Omhoog |
|
|