Auteur |
Bericht |
Paulo27
|
Geplaatst: do maart 17, 2011 6:09 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Mooi..... Fijn dat een ieder hier z'n verhaal kwijt kon, wie de schoen past trekt hem aan!
Laten we dan vanaf nu weer lekker verder gaan met het posten/reageren van positieve zaken in de kartsport ! Het is al zo klein, straks hebben we nog veel minder... en wie wil dat dan ? Ik geloof niemand.
Heb gewoon begrip voor elkaars standpunt. Niets is hier goed of fout !
Bedankt voor jullie begrip.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: do maart 17, 2011 11:29 pm |
|
|
paulo heeft gelijk ! de kartwereld is een heel kleine wereld , we willen toch dat daar iets vanoverblijft karters moeten elkaar helpen ! om de sport te kunnen blijven doen
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr maart 18, 2011 7:53 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
en zo min mogelijk bonden want die houden allemaal wedstrijden op de banen waar wij willen vrij rijden
|
|
Omhoog |
|
|
B&B ramselaar
|
Geplaatst: vr maart 18, 2011 6:55 pm |
|
|
Allen,
Ik heb er voor gekozen de KNAF aan te spreken en wel met onderstaande berichten. Werk volgens mij het beste!
Groet
Berichten aan de KNAF:
Beste Maarten,
Ik blijf met de vraag zitten aan wie het is om het GP4 evenement als illegaal te bestempelen? De term ‘Unauthorised’ betekent overigens ‘ongeoorloofd’ en dan alleen in het kader van de CIK regels. Dat maakt het GP4 evenement dus niet illegaal. Tot mijn spijt moet ik zeggen dat uw schrijven wel deze indruk wekt en dat is op zijn zachts gezegd niet ‘chique’ en KNAF onwaardig.
Kortom, geen fraai geheel. Wanneer de KNAF 4 takt wedstrijden als geheel aantrekkelijker maakt, is dit ook niet nodig! Wat ons betreft zou u daar wat meer tijd in moeten stoppen, dat geeft echt betere resultaten. Onder dwang gaat het uiteindelijk altijd mis!!
Met vriendelijke groet Bert Ramselaar
***** en eerder **** Graag breng ik u het volgende onder uw aandacht:
In uw bericht rept u over een waarschuwing van de CIK zonder erbij te vertellen wat deze waarschuwing nu eigenlijk inhoud en waarom deze waarschuwing is gegeven.
Voorts kan ik mij voorstellen dat deze waarschuwing ,die bij mij overkomt als een dreiging, een contraproductieve werking kan hebben. Immers, de redenen waarom het ene kampioenschap meer deelnemers trekt dan het andere kampioenschap lijken mij gelegen in persoonlijke voorkeuren en overweging van rijders, ouders maar ook sponsors. Uw waarschuwing versterkt - mijns inziens - het besluit van genoemden om te kiezen voor een ander kampioenschap dan het KNAF kampioenschap. Het blijft natuurlijk de keuze van een individuele rijders, ouders maar ook sponsors om op basis van de hen belangrijke overwegingen te kiezen voor een kampioenschap, Ik kan u slechtst mijn overwegingen geven: “Value for money”, zo u wil; zoveel mogelijk race-tijd voor een faire prijs. Maar ook het gevoel dat er een faire competitie is tijdens de wedstrijden en dat uitwassen pro-actief worden tegengegaan en zelfs zoiets basaals als welke racedagen passen het beste in mijn agenda, tellen gewoon mee.
Misschien mag ik u adviseren om in plaats van te waarschuwen (angst is bijna altijd een slechte raadgever) eens te inventariseren bij (oud) KNAF rijders ( hun ouders maar ook sponsors) waarom zij andere keuzes maken dan de keuze die u graag zou zien. Ik verwacht dat u veel gelijksoortige overwegingen krijgt. En die zouden voor uw organisatie een mooie aanleiding kunnen vormen om het KNAF kampioenschap nog beter te laten aansluiten bij de race behoefte maar ook zeker financiële mogelijkheden van de rijders.
Met vriendelijke groet,
Bert Ramselaar[/color]
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr maart 18, 2011 9:22 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
nette brief! heb je al een reactie terug gehad?
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
B&B ramselaar
|
Geplaatst: vr maart 18, 2011 9:57 pm |
|
|
@ Hendrik1985 maar ook anderen natuurlijk
Neen tot nu toe geen directe reactie. Maar wat niet is kan nog komen. Ik laat mij overigens niet van de wijs brengen door KNAF en rij gewoon de wedstrijden die ons het beste passen. Ik hoop en verwacht dat velen met mij dat ook gewoon zullen doen. Tot slot zou ik een ieder nog eens wijzen op de mailberichten van de KNAF. De formulering is van dien aard dat je er juridisch niet veel mee kunt (op zich wel slim). Maar gelukkig werk dat dus twee kanten op, het zijn namelijk 'losse flodders' die geen enekel juridsiche kracht hebben en dus maar een doel dienen: aanwakkeren van de angst van uitsluiting. En er zullen altijd rijders, ouder en sponsoren zijn die daar aan toegeven. De realiteit van alledag!
Ik hou jullie op de hoogte mocht er een direct bericht komen van de KNAF.
Bert
|
|
Omhoog |
|
|
Bram Harpe
|
Geplaatst: vr maart 18, 2011 10:23 pm |
|
|
Bert, Ik heb ook een brief naar de KNAF geschreven met opmerkingen en vragen. Ik heb daarop een reactie gehad die niets met mijn brief van doen had en volgens mij naar een ieder die gereageerd heeft is verstuurd. Weer een gemiste kans om in contact te komen met klanten die het beste met de 4takt kartsport voor hebben maar zich niet meer thuisvoelen bij de KNAF en haar gelieerde organisaties. Ik bemerk dat het saamhorigheids gevoel van de rijders bij de GP4 alleen maar sterker is geworden.
Tot ziens in Hahn
|
|
Omhoog |
|
|
B&B ramselaar
|
Geplaatst: za maart 19, 2011 7:58 am |
|
|
@Bram,
zo is het maar net.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: za maart 19, 2011 10:02 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Idem hier, ook ik heb de KNAF een mail gestuurd en gevraagd om een reaktie, echter niks tot nu toe.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: za maart 19, 2011 2:10 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Zou leuk zijn als echt iedere betrokken rijder dit zou doen. Dan denken ze ginds wel ns na over de "rondzendbrieven".
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: za maart 19, 2011 6:08 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
@beire...nou daar heb ik een hard hoofd in. het lijkt wel of ze een hele dikke bodemplaat voor hun gezicht hebben!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
ronald m
|
Geplaatst: di apr 05, 2011 7:59 pm |
|
|
Over het algemeen hou ik mezelf redelijk afzijdig bij dit soort discussies. en zoals als eens eerder gemeld zijn Len en ik het lang niet altijd eens. Sterker nog, twee jaar zijn we zelfs concurrenten geweest. Hij met Kartinbg Events en wij met het Dutch four Stroke Festival. Ik heb de voorzitter van het BSK gesproken. Nol Brans heet de goede man, Ook Nol was absoluut not amused over de opmerking van het CIK richting onze ASN, de KNAF. Wat ik bijzonder goed vind van Len is dat hij in de rijdersbriefing van de wedstrijd in het afgelopen weekend zich gewoon positief uitlaat over de GP4. Beide kampioenschappen kunnen prima naast elkaar bestaan. Dat hebben we in 2006 en 2007 ook al kunen bewijzen. Wetnatigheid is wel dat als je een kampioenschap hebt, dat kampioenschap ook helemaal vol zit. Nu hebben we twee redelijk goed gevulde kampioenschappen. De parallel naar 2006 en 2007 is weer getrokken.
Concurrentie is per definitie niet verkeerd. Het houdt je als organisator scherp. Wat wel chique zou zijn is als beide organisatoren hun kalender op elkaar af gaan stemmen en niet op dezelfde dag wedstrijden hebben, op de prijsuitreiking van de een een wedstrijd van de ander hebben of wat dan ook. Ik mis helaas communicatie tussen de beide partijen. als je indiviudueel met ze praat, zijn ze allebei van goede wil. Samen praten lukt helaas (nog) niet.
Ikzelf rij bij allebei de kampioenschappen, en nee, deze semi ouwe lul rijdt niet meer zelf, maar heeft het geluk jonge rijders te mogen begeleiden. we laten de rijders en de ouders vrij in hun keuze waar ze willen rijden.
@ Bram, ik vind je erg negatief over de EKC. Erg negatief over de KNAF. Ik denk dat met een positievere houding in deze de hele kartwereld beter gediend is als het (ik zou bijna zeggen azijnzeiken, maar ik zal het anders formuleren) negatief benaderen van organisatoren in het algemeen. Met betrekking tot je kinderen die te laat waren bij de rijdersbriefing; De wedstrijdleider zat fout, de organisator zat goed. De straf, zoals omschreven in het reglement is een geldboete. In mijn eigen jaren als wedstrijdleider heb ik me ook mateloos geërgerd aan de mensen die niet de moeite nemen om op een rijdersbriefing te komen, niet te luisteren of te laat te komen. als ze dan later de wedstrijd verstoren doordat ze niet opgelet hebben bij de rijdersbriefing en je ze daar op aanspreekt, krijg je altijd de beroemde verbaasde blik en het standaard antwoord; wist ik niet. Strakke regels zorgen voor een veilig kampioenschap. als vader van twee rijders ben ik zéér blij met iedere organisatie die de regels strak heeft aangetrokken en zo ook waakt over mijn allergrootste en dierbaarste bezit; mijn kinderen.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za apr 09, 2011 4:33 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
de waarschuwing van de KNAF heeft wel zijn vruchten afgeworpen! 7 vt250 deelnemers bij KE versus +30 bij de GP4. goed bezig KNAF! jullie helpen nu zelf Karting events om zeep. zonde voor de sport.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|