Auteur |
Bericht |
Hendrik1985
|
Geplaatst: za feb 19, 2011 7:01 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
deze polyseter plaat is veel flexibeler dan de aluminium plaat. dit zal zeker wel verschil maken in de eigenschappen. of het positief of negatief is voor mijn chassis durf ik niet te zeggen. het zal ook de eerste keer zijn dat ik er mee ga rijden en kan het dus ook niet vergelijken. ikzelf verwacht wel een positief resultaat aangezien een standaard alu plaat de flexibiliteit enorm vermindert, en je er rubbers tussen moet plaatsen om wat meer flexibiliteit te verkrijgen.
iemand een andere theorie hier over?
thnx voor je compliment.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za feb 19, 2011 7:08 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Die rubbers zitten er denk ik eerder tussen om te zorgen dat het niet te hard wringt, bodemplaat zou dan kunnen scheuren. Ik denk dat het eerder negatief is. Met veel grip voor rijden is namelijk beter. Je hebt ook carbonbodemplaten wordt vooral gebruikt om gewicht te verminderen. Maar het is ook stijver dan een aluplaat. Ik denk dat hoe stijver de bodemplaat hoe beter. Maar ik rij altijd met veel grip voor. Dus zoals je zegt hangt het waarschijnlijk van de kart af of het beter of slechter is. Maar aangezien je een oudere kart hebt, denk ik dat die wel wat meer grip vanvoor kan gebruiken. Maar er is maar 1 manier om het te weten en dat is testen. Heb alleen nog niet van iemand gehoord of het beter of slechter is, bodemplaatje wisselen doe je namelijk ook niet zomaar.
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: za feb 19, 2011 10:51 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
@ Hendrik: Zoals gezegd zal het testen worden. Wij staken al eens een dikkere bodemplaat om het frame stijver te maken. Het verschil tussen een normale en 1tje van een mm dikker is echt wel voelbaar. Ik denk dat jij met jou eigen gemaakte plaat dus ook wel verschil zal voelen. En nog ns extra: Er zijn -tig tal soorten alumunium. Dus het is niet omdat je 2 alu bodemplaten die even dik zijn hebt dat die ook nog ns dezelfde stijfheid hebben. Maar meestal gaat het er bij alu om dat je een soort hebt die de hele race hetzelfde blijven. Net als een frame kan dit na een tijd buigen en wringen iets anders beginnen reageren.
|
|
Omhoog |
|
|
ferrari91
|
Geplaatst: zo feb 20, 2011 10:29 am |
|
Geregistreerd: di maart 31, 2009 8:13 pm Berichten: 333 Woonplaats: geertruidenberg
|
Ik rij met een carbon bodemplaat Nooit problen mee goede grip voor dus
_________________ Kombikart Rotax Max Senior uit 2006
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: zo feb 20, 2011 1:08 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Citaat: Ik rij met een carbon bodemplaat Nooit problen mee goede grip voor dus Tuurlijk, rijden wel meer karts probleemloos rond met carbon bodemplaat.
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: zo feb 20, 2011 7:02 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Klopt. Degene die ik gezien heb, zaten er wel alleen in voor gewichtsreductie.
|
|
Omhoog |
|
|
ferrari91
|
Geplaatst: zo feb 20, 2011 10:41 pm |
|
Geregistreerd: di maart 31, 2009 8:13 pm Berichten: 333 Woonplaats: geertruidenberg
|
Zal bij mij niet veel schelen met mijn eigen Gewicht erbij xd
_________________ Kombikart Rotax Max Senior uit 2006
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo feb 20, 2011 11:37 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
is het niet zo dat wanneer er vooraan veel flexibiliteit is, je makkelijker het achterwieltje optilt waardoor je weer meer grip krijg vooraan?
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma jun 02, 2014 8:56 pm |
|
|
Om maar eens even een oud topic naar boven te halen.... hoe bevalt de zelfgemaakte bodemplaat ? Na een paar jaar rijden , moet er toch iets over te zeggen zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: wo jun 04, 2014 12:13 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
hendrik kart volgens mij niet veel meer
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|