Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 10:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
Ook deze heb ik een tijd terug zelf gemaakt en had hem ooit als eens in mijn project topic geplaatst maar hier is hij volledig.

wat gaan we maken. een vul/ontluchtings fles voor je remsysteem. wederom omdat ik 40-60 incl verzendkosten voor een hippe bidon te veel geld vind ;)

benodigdheden:
-lege 0.5l colafles
-brandstofslang 8mm
-draadeind 6mm
-metaalboor 3mm
-metaalboor 6mm
-accu boormachine
-2x inbusbout m6x40 ( 1x afhankelijk van de maat van je hoofdrempomp )
-2x metalen plaatje
-4x carroseriering m6
-12x m6 moer
-2x slangklem
-2x rubber afdichtring


1. je boort beide inbusbouten 6x40 over de volle lengte door met een 3mm metaal boor. vervolgens boor je een gat van 6mm exact in het midden van de colafles. daarna pak je de geboorde inbusbout en leg je er een carroring 6mm om met daarna een rubber afdichtring. deze doe je via de drink opening door het gat dat je geboord hebt. dan leg je weer een rubber afdichtring er om en een carro ring m6. vervolgens draai je dit stevig aan met een m6 moer.

2. het frame. pak de 2 metalen plaatjes en boor er 3 gaten in van 6mm. 2 voor de draadeinden en 1 voor de slang toevoer. je zaagt de draadeind door op een gewenste lengte ( 15cm bij mij ) deze zet je aan beide kanten vast met m6 moeren, het zelfde geldt voor de onderkant.

Afbeelding

3. onderkant. op het onderste plaatje monteer je de 2e geboorde inbusbout 6x30 door middel van een carroring m6 en moer m6. daarna pak je de brandstofslang en deze klem je vast met twee slangklemmen. en klaar ben je.

Afbeelding

ik heb nu meerdere maten inbusbouten geboord m6,m8,m10 omdat er ook verschillende vulopeningen zijn.

AfbeeldingAfbeelding

de totale kosten die ik hiermee kwijtwas is +/-
10,- euro. als budgetkarter zeker de moeite waard zou ik zeggen. ik heb hem nu al twee keer gebruikt en hij werkt gewoon goed!

succes

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Laatst bijgewerkt door Hendrik1985 op vr feb 18, 2011 12:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 11:04 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
let wel dat de meest gebruikte vulopeningen uit m10 keer 1 (metrischfijn) dit is dus niet de standaart m10 bout die je bij de bouwmarkt kunt kopen ook kun je g1/8 tegenkomen dacht ik dit is draad die je kunt vinden bij cv en instalatie materialen

verder leuk dat je al die moeite doet voor een duidelijke how to te maken


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 12:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
bedankt joris, dit wist ik niet. ik heb gelukkig tot nu toe alleen m6 en m8 nodig gehad. Graag gedaan. vind het leuk om dingen zelf te maken en anderen daar eventueel mee te kunnen helpen. alles voor de kartsport! ;)

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 12:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 07, 2010 12:45 pm
Berichten: 359
Woonplaats: Almere
Top! Thanks! Ik weet nu ook gelijk hoe het ontluchten in zijn werk gaat ;-) (even verder in verdiept na het lezen van jouw HowTo)

_________________
Topkart Viper - Iame K25
Firstkart - Iame K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 4:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
netjes gedaan. Heb je er ook een stopventiel tussenzitten om hem dicht te kunnen draaien:)?

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 6:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
nee dat doe ik met een tang. slang dichtknijpen.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 11:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
eventueel zet je er van een brommer een benzine kraantje tussen? of een lucht sluit nimpel die ze gebruiken bij aquariums. klein ding maar miss wel handig.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 10:45 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Hoe moet je zo'n remontluchter dan eigelijk gebruiken?
Heb al gezocht op google enzo, maar ik vind er enkel tutorials met vacuumontluchters, en tutorials voor moto's.

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 12:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
Je draait het boutje los in je rempomp. hierop draai je de remontluchter. je draait achter bij de remklos het ontluchtings nippel eruit.
Omdat de remontluchter gevuld is met olie en deze zich hoger bevind als de remklauw krijg je een hoop natuurkundig gedoe bla bla.. Als je nu het kraantje opendraaid stroomt er nu olie richting de rempomp.
Omdat het ventieltje in de remklauw eruit is komt er olie uit. in het begin nog met wat luchtbelletjes. je laat dit lopen tot er een nette stroom olie uitkomt zonder belletjes. dan draai je het nippeltje op de remklauw. en dan kraantje van rempomp dicht.. Boutje weer in de rempomp en klaar ben je.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 7:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ja zo doe ik dat ook ongeveer. meestal doe ik eerst voordat ik het nippeltje van de remklauw loshaal eerst flink pompen op de rem zodat het systeem daar alvast vol en luchtvrij is.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 7:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Ik dacht zoiets, maar bevestiging kan nooit kwaad ;)

Op elk van mijn voorremklauwen heb ik 2 onluchtingsnippels, moet ik ze dan best alle 4 tegelijk losdraaien, of 2 per 2, of 1 per 1?

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 8:58 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
1 voor 1 begin bij degenene die het dichste bij de pomp zit en inderdaad eerst de pomp ontluchten en dan de klauw anders heb je kans dat je de lucht van de pomp in de leiding trekt en dan is die nog sponzig


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 1:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
En de pomp ontluchten doe je door eerst veel te pompen, en dan het boutje te lossen van de remklauw?
En evt paar keer herhalen?

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 6:58 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
bij mij is het gewoon afgesnede cola flesje stukje darm op de nippel flesbodempje vullen met wat remvloeistof nippel losdraaien... pompen met de remmen tot de belletjes weg zijn, terug toedraaien (eventueel testen :p ) werkt voor mij en kost niks :p
maar wel een tof idee!

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 9:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
en als je wat ongeduldig ben zoals ik zet je de compressor op de cola fles en is je leiding zo luchtvrij :)

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David