Auteur |
Bericht |
Backlash
|
Geplaatst: ma nov 08, 2010 8:55 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Hoi,
In deze techtalk hoek kan ik vast de volgende vragen wel kwijt.
1: ik zoek een manual om een 100cc hezemans te reviseren 2: wat word er doorgaans vervangen (krukas lagers)? 3: heeft iemand tip waarnaar te kijken...!
overigens zoek ik een MD demper (nieuw), heb al gekeken bij pitstopkartproducts, maar ik weet niet of die bocht op mijn bestaande uitlaat past.. er staan n.l. geen maten bij. de diameter van het pijpje van de uitlaat is 35mm en de uitlaat zelf op het dikste deel 11cm.
Afijn, veel vragen. Misschien dat iemand ze wil/kan beantwoorden.
Alvast bedankt, Tim
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: ma nov 08, 2010 11:02 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
1. Manuel heb ik zo niet voor je, probeer de zoek functie miss helpt dat. 2. Zuiger,naaldlager,cilinder honen(wand weer glad is),keering,krukaslagers, Pakkingen. dan ben ik er wel zo'n beetje volgens mij. En die md dempers passen op de meeste uitlaten.pijpje schuif je over het uitlaat pijpje wat je nu op de kart hebt. mits je een dikke pot hebt met een tuutje eraan. tnx to kartje
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: ma nov 08, 2010 11:39 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
thanks, demper zojuist besteld. nu ff opzoek naar onderdelen om het motortje vd winter te reviseren. eerst nog 1 of twee weekendjes racen op strijen.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 12:04 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
toevoeging : 2.zuiger+zuigerveer, smal end+lager, bigend+lager, indien nodig drijfstang (indien ovalen enden)
Doe je kleine revisie, alleen bovenste gedeelte van je cilinder.
- Indien je cilinder wand erg glad is (de diagonale krassen niet meer zichtbaar) dan met de hoon ballen erdoor. B - Bij problemen een passende zuiger te vinden, honen op juiste maat
Honen is niet altijd nodig!! alleen als je een vreemde maat zuiger moet passen, schade aan de wand (afgifte van zuiger of problemen bij je spoel poorten) of je cilinder is ovaal gesleten.. wat haast niet voorkomt gezien de revisie interval. Of standaard bij je 3e zuiger... voor het geval dat...
Hoon "krassen"/groeven zijn nodig om de olie vast te "houden" om te smeren.
3. Check spelingen op de lagers.. kijk of je inlaat membramen nog goed zijn, revisie setje in je carb proppen. Tandwiel slijtage controleren.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 10:24 am |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Is het trouwens mogelijk een rotax max motor op je kart te monteren waar een hezemans op zat? Of moet er dan aan verbouwd worden? ik heb een SKM frame,
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 10:31 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
meestal niet veel maar je j moet er wel veel bij maken als accu stuen start knopje enz
ik dacht trouwens dat het onderblok van een hezemans gewoon een rotax is
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 10:35 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Het enige ombouwwerk is 2 gaten boren in je voorscherm hier doe je de start/stop schakelaars in, voor de rest past alles van een rotax er zo op. Accusteun zit ook gewoon bij de motor dus deze kan je er zo opzetten.
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: zo nov 14, 2010 10:56 am |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Thanks, dan ga ik eens een beetje sparen om later mijn hezemans blokje te vervangen door een max. Ga het hezemans blokje nog wel een keer reviseren aan de hand van jullie aangegeven aanwijzingen. Weet iemand welke zuiger er in een 100cc hezemans zit, en waar ik deze kan krijgen?
De Carb is vrij standaard lees ik overal.
een hoonsetje heb ik hier wel liggen..
Gr, Tim
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za nov 27, 2010 4:13 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Iemand enig idee welke dikte carbon membraam plaatjes ik moet bestellen voor een 100cc hezemans blokje met 24mm Ibea L5 carb?
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: za nov 27, 2010 7:19 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Even de oude opmeten???
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za nov 27, 2010 7:37 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Hoi Kartje, inderdaad dan weet ik welke er in zitten, maar ik zou graag willen weten welke er in horen te zitten bij gebruik van een 24mm Ibea carb. Ze zijn er van 0.20mm t/m 0.25mm in Carbon en 0.20mm t/m 0.30 mm in Fiber. Of is het zo, hoe dikker hoe sterker, en maakt het eigenlijk voor de werking niet uit?
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za nov 27, 2010 7:56 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Uit mijn hoofd gezegd zijn dunne plaatjes beter voor het vermogen bij lage toeren, en dikkere voor vermogen bij hoge toerentallen.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: za nov 27, 2010 7:57 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik weet het niet zeker maar er is wel degelijk verschil als je dikkere of dunnere gebruikt maar dat kunnen de kenners met zekerheid zeggen.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: za nov 27, 2010 7:58 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
David is zo iemand
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za nov 27, 2010 8:05 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Okay, aangezien ik nog geen top rijder ben en dus langzamer rijd dan de andere rijders kan ik beter de dunne plaatjes kiezen zodat ik meer vermogen onderin heb? wat David zegt klinkt ook logisch, lage toeren, minder zuigkracht dan gaan de dunne plaatjes toch nog makkelijk open. Hoge toeren, meer zuigkracht, stuggere plaatjes!. hmmm d'r is best veel te leren hier op het forum
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|