Auteur |
Bericht |
ChrisW
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 8:36 am |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm Berichten: 221
|
Citaat: Volgens mij zijn er geen "intermediates" (waarom eigenlijk niet?)
Die zijn er wel, maar zoveel ik weet alleen van Heidenau (RDD). Bijna niemand gebruikt ze, dus er zijn weinig gebruikerservaringen beschikbaar. Iets bijzonder positiefs heb ik er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Ik kan er inderdaad weinig over vinden op internet. De afbeelding die ik kon vinden, zag er wel erg interessant uit. http://www.starco.ee/Hinnakirjad/Hobikart.htmHet is wel wat ik me bij een intermediate voorstelde, inclusief het feit dat hij ook in 210 breed te krijgen is voor de achterbanden. Weet iemand waarom deze banden misschien niet goed presteren? Misschien zo weinig profiel dat de baan echt bijna droog moet zijn? De opgegeven hardheid van de band (49-53 shore) is namelijk wel wat ik me van een goede intermediate had voorgesteld (niet te hard). Ik zou overigens ook niet weten waar je ze kunt kopen. Kartband.nl lijkt ze niet in het assortiment te hebben. ChrisW
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 9:00 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Hoi Chris, wij moeten onze eerste race met Dunlop's nog rijden, ik heb wat dat betreft nul ervaring. Hiervoor hebben we altijd Vega's (W2) gebruikt voor de regen. Dus als eerlijk antwoord: ik was alleen zieltjes aan het winnen, het spijt me ik zal het nooit meer doen
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 11:33 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 2:07 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
als het vochtig ligt ga je toch nog veel wheelspin hebben denk ik...
grtz
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 2:29 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: mojo intermediate op de beurs dankzij david. Met alle respect, maar dit is geen intermediate, maar een 'slick' zoals in de Formule 1 van 1998 t/m 2008. Zonder diagonale groeven kan de band geen water afvoeren. Deze band rijdt dus vrijwel net zo slecht in de regen als een echte slick.
|
|
Omhoog |
|
|
Sylvester
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 3:38 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 06, 2010 9:17 am Berichten: 124
|
Ik gebruik Bridgestone YKP banden en ben erg tevreden. Zijn wel redelijk duur, 180 per set maar zijn ongeveer de meest zachte regenbanden op de markt. Slijten ook heel snel, ik kan er 1 dag mee rijden en dan zijn ze helemaal op maar super veel controle. ik rijd, afhankelijk van de temperatuur ongeveer met 1.60 bar.
_________________ MS-Kart RC20 '02 Swissauto SA250 CRG Road rebel '02 Honda 390 PCR Jaguar 100cc (Te koop)
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 5:32 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Het zijn dan ook banden voor schakelklasses.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 5:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: Ik kan er inderdaad weinig over vinden op internet. De afbeelding die ik kon vinden, zag er wel erg interessant uit. Gewoon op de website van Heidenau zelf: Je kan natuurlijk altijd even informeren bij Kartband Online of het mogelijk is ze te leveren. Zelf maken is wellicht ook nog een idee
|
|
Omhoog |
|
|
ChrisW
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 6:06 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm Berichten: 221
|
Citaat: Zelf maken is wellicht ook nog een idee Great minds think alike Ik heb namelijk ook gelijk op internet gezocht naar apparatuur om banden op te snijden om zodoende intermediates van zachte slicks te maken. Dat moet volgens mij goed te doen zijn. Met name Rillfit maakt mooie verhitte snijapparatuur. Kost alleen ook net zoveel als een paar sets banden .... en gezien het feit dat ik vooralsnog niet echt een voorliefde heb om in de regen te rijden, denk ik dat ik die investering nog maar even uitstel ChrisW
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 6:13 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Maar wat heb je nou aan intermediates??:P Die heb je dan mss 10 minuten nodig?:P Dan is de baan daar ook weer te droog voor.
|
|
Omhoog |
|
|
ChrisW
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 8:43 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm Berichten: 221
|
Citaat: Maar wat heb je nou aan intermediates??:P Die heb je dan mss 10 minuten nodig?:P Dan is de baan daar ook weer te droog voor. Ik denk dat er gemakkelijk intermediates te maken zijn met een veel groter bereik. "Intermediate" is natuurlijk ook een vaag begrip. Het ligt ergens tussen een slick en een full wet en dat is een heel breed gebied. De nat-weer kartbanden die ik tot nu toe heb gezien, zijn allemaal gemaakt om ook te kunnen werken als het hard regent. Dat betekent per definitie veel grote groeven en relatief weinig rubber op het wegdek. Zoals je in de F1 kunt zien, is er een enorm verschil tussen de optimale band voor harde regen met plassen op de weg (= nat weer banden met grote groeven) en lichte regen of een natte baan zonder regen ( = intermediates met veel meer rubber op het wegdek). De full wets worden in de F1 bijna niet gebruikt omdat vrijwel altijd de intermediates veel sneller zijn. De full-wets zijn alleen nodig bij extreme situaties. Ik zie niet in waarom dat bij het karten anders is. Ik denk dat de huidige situatie meer voortkomt uit kostenperspectief voor de wedstrijden waardoor er voor gekozen is om alleen slicks en full-wets te homologeren (om het aantal verschillende bandtypes beperkt te houden). Ik gok dat in vrijwel alle reglementen ook wel zal staan dat het opsnijden van slicks verboden is. Voor mij als hobby-rijder die bewust zware regenbuien vermijdt, betekent het dat er als geen intermediates zijn, ik moet kiezen voor full-wets die erg snel slijten en ook nog minder snel zijn voor de natte baansituaties waar ik mee te maken krijg.
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 9:36 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
|
Omhoog |
|
|
flipkart
|
Geplaatst: wo nov 10, 2010 10:35 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 20, 2008 4:48 pm Berichten: 36 Woonplaats: lutjebroek
|
een leuk punt wat je hier aansnijd. het is idd voor een hobby rijder lastig om te rijden met regen. je doet het voor je hobby en dan is mooi weer wel zo leuk. maar het weer is niet voor het uitkiezen. en aangezien er weinig tot geen mensen zijn die met intermidiates rijden zijn er geen goede revieu's . dus zal het worden proberen. met de heidenau's. of het opsnijden van slicks. miss een idee om een (auto/kart) banden bedrijf te informeren of ze een opsnij machine hebben. miss nog een raceteam. er zijn veel autorace teams geweest die hun banden opsneden. sucses met het karten in de regen.
|
|
Omhoog |
|
|