Auteur |
Bericht |
gert01
|
Geplaatst: do okt 21, 2010 8:29 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
ik heb net even gekeken! na de stand van de kleppen! en als de zuiger geheel boven in staat zijn beide kleppen gesloten als ik hemnu wil starten geeft hij na een paar keer aan het touw,getroken te hebben een enorme knal met steek vlam uit de uitlaat.
|
|
Omhoog |
|
|
TechnoPro
|
Geplaatst: vr okt 22, 2010 8:51 am |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm Berichten: 68
|
Je drijfstang was gebroken zeg je , dwz dat je motor nogal brutaal van "draaiend" naar " stilstand" is gegaan. Je vliegwiel ( zit onder de rode kap waar je starter op zit ) kan die vertraging niet aan en is waarschijnlijk verschoven dwz is op de stilstaande krukas verder door gedraaid. Gevolg is dat je moment van ontsteking niet meer klopt en je motor niet wil starten. Dus demonteer het rode deksel en kijk of de spiebaan in de krukas nog overeenkomt met de spiebaan in je vliegwiel. Meestal zit er een blokje in de spiebanen om beide op elkaar of te stellen. Dit blokje breekt als het vliegwiel loskomt. Je kan de spiebanen ook met het blote oog op elkaar afstellen , dan heb je dat blokje niet meer nodig. De klemming van het vliegwiel gebeurd toch door het conisch zijn van krukas & vliegwiel . Wel goed aanspannen die vliegwielmoer ! Tip : Wil je toch het blokje gebruiken , haal dan een origineel en geen stalen blokje dat ook "toevallig" past want staal breekt niet en bij de volgende brutale stilstand van je motor breekt niet het stalen blokje maar je krukas aan de vliegwielzijde en dat kost even wat meer
|
|
Omhoog |
|
|
gert01
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 7:57 am |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
ik heb alle onderdelen vervangen! incl de spie's. dus het vlieg wiel moet optijd staan zo! heb volgens mij ook de nokken as er in zitten zoals hij hoort maar dat kan ik niet heel goed zien. op de krukas tandwiel zit een mini klein puntje,als dat de goede is staan ze gelijk nu. kleppen staan dan ook goed, ik weet niet op d ontsteekin veel aan af te stelen is door hem na voor of achter te doen
|
|
Omhoog |
|
|
TechnoPro
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 10:23 am |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm Berichten: 68
|
Je kan niet echt veel regelen aan de ontsteking. ( info : je bobijn staat vast als je wat wil regelen aan je onsteking dan moet je het vliegwiel verdraaien ).
Om na te gaan of je nokkenas juist staat : Verwijder je bougie uit de cil kop Verwijder het kleppendeksel zodat je de beweging van de kleppen kan zien. Plaats een propere schroevendraaier in de bougie opening zodat je goed de beweging van je zuiger kan volgen Trek zacht aan het touw en doorloop al je slagen Uitlaatklep opent en zuiger stijgt Inlaatklep opent , zuiger daalt zuiger gaat opwaarts en inlaatklep sluit plaats nu de zuiger op zijn bovenste dode punt 1 ) beide kleppen moeten dicht staan 2) er moet klepspeling zijn van ongeveer 0,15 mm per klep
Kijk dit even na dan zijn we zeker dat er niets fout is met je krukas/nokkenas timing
|
|
Omhoog |
|
|
gert01
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 8:19 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
ik heb dit even na gekeken en volgens mij klopt dit allemaal zo als boven beschreven!!
|
|
Omhoog |
|
|
JBK Racing
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 10:05 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 1:40 pm Berichten: 52 Woonplaats: Sliedrecht
|
|
Omhoog |
|
|
gert01
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 10:22 am |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
ja die vonkt wel niet heel sterk na mijn idee maar weet ook niet hoe sterk die vonken moet maar hj vonkt wel
|
|
Omhoog |
|
|
JBK Racing
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 11:47 am |
|
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 1:40 pm Berichten: 52 Woonplaats: Sliedrecht
|
Heb je misschien wat foto's van het geheel? Mijn ideeën raken nu toch echt op
|
|
Omhoog |
|
|
TechnoPro
|
Geplaatst: ma okt 25, 2010 1:47 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm Berichten: 68
|
Ben je zeker dat je carburatie klopt ? Is de carburator ooit gedemonteerd geweest ?
|
|
Omhoog |
|
|
gert01
|
Geplaatst: ma okt 25, 2010 7:37 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
ik ben er niet zeker van dat de carburatie klopt!(heb er vanavond zelf af gehad en het leek me wel oke. heb hem schoon geblazen,nieuwe benzine er in. ik heb de motor gekocht toen deze uit elkaar lag krukas en nokken as kleppen,drijfstang alles was er uit ontsteking er af
|
|
Omhoog |
|
|
gert01
|
Geplaatst: wo okt 27, 2010 7:36 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
nou heb vanavond alles uit elkaar gehad!hen na de openingen van de zuigerveren gekeken. deze zitten niet bij elkaar,heb de kleppen na gekeken,beide staan dicht met zuiger in bovenste stand(is ook goed toch) heb alleen echt het idee dat de compressie weinig is wat zou dat kunnen zijn?? als ik aan het touw trek verneem ik weinig compressie!!
|
|
Omhoog |
|
|
JBK Racing
|
Geplaatst: do okt 28, 2010 4:06 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 1:40 pm Berichten: 52 Woonplaats: Sliedrecht
|
Hoever heb je de motor rond gedraaid met het trektouw? Op een gegeven moment moet er toch een redelijk zwaar punt in zitten waar je hem door heen moet trekken.
|
|
Omhoog |
|
|
gert01
|
Geplaatst: do okt 28, 2010 5:00 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
heb hem verschillende keren rond getrokken aan het touw. de zuiger is verschillende keren op en neer geweest! maar bijna geen compressie heb nog een b&s motortje staan 3,5 pk die heeft meer compressie
|
|
Omhoog |
|
|
TechnoPro
|
Geplaatst: do okt 28, 2010 7:44 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm Berichten: 68
|
Op die motor zit een decompressie dus normaal dat je weinig compressie hebt . De enige manier om een idee van compressie te hebben is de motor tegen de klok in te draaien , daarvoor moet je wel het deksel met starter eraf doen en zelf aan het vliegwiel draaien.
Heb je dan geen compressie dan moet je cil kop ervan.
|
|
Omhoog |
|
|
gert01
|
Geplaatst: do okt 28, 2010 8:16 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
heb gister alles er af gehad als ik dan mijn hand op de cilinderwand leg zuigt ie wel vacium dus dat lijkt me goed! moet ik dan nog maar eens een andere nieuwe boegie proberen! hij vonkt wel met de oude?? ik weet het eigelijk niet meer wat het kan zijn?
ik ga nog ff probren wat je net zei! en alws ik dan geen compressie heb wat moet ik dan met de cil kop doen?
|
|
Omhoog |
|
|