Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 8:00 am 

Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am
Berichten: 661
Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
Bedankt, ik ga gelijk ff kopervet halen :)

_________________
Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 10:10 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Mijn opmerking in een ander topic over het gebruik van touw als zuigerstop is gemeend, en ik heb het bij onze Briggs altijd gebruikt.
Koop anders van dat oranje nylon touw als je bang bent dat er wat achterblijft in de cylinder, kwaad kan het in ieder geval niet [-X
Vergeet niet dat als je met open filter rijdt, en je gaat een keer door het gras..........
nou, dan wordt er heel wat meer zooi je cylinder ingezogen.
P.S. uit onze Cadet tijd heb ik trouwens nog een zuigerstop voor de Honda GX over.
Als iemand interesse heeft, wil ik deze best voor een net prijsje van de hand doen.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 11:30 am 

Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am
Berichten: 661
Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
met touw lijkt voor mij geen optie..bij zal er dan wel weer achter blijven in de motor :)
ik kan ook nog niet voor ogen zien hoe dat zou moeten :)

_________________
Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 12:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Bij een Briggs heb je geen mogelijkheid om de krukas te blokkeren, dus als je de koppeling eraf wil halen moet je soms creatief zijn, bij de Honda gebruikten we altijd een zuigerstop, de Vampire heeft gewoon een blokkeerstift waarmee je de krukas vastzet.
Volgens mij, maar ik ben geen expert, heeft een Rottax ook de mogelijkheid om de starterkrans met een speciaal onderdeel dte blokkeren, in dat geval gebruik je natuurlijk geen touw, bovendien hoef je het natuurlijk niet zo te doen, ik heb in de afgelopen jaren al veel creatieve oplossingen op de paddock gezien, maar het touw werkt echt, en het werkt goed.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 2:00 pm 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
Blokkeermal werkt het beste. Niks schroeven of vastzetten. Gewoon 2 pennen in de gaatjes doen en de tandjes houden de starterkrans vast. Mocht je alleen een platte schroevendraaier hebben stop je deze van boven in de gleuf naar beneden in de starterkrans om deze te blokkeren. Blokkeerstift is weer handiger dan een schroevedraaier omdat je dan (net als bij de blokkeermal) 2 handen vrij hebt.

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 4:37 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm
Berichten: 68
Briggs heeft ook een blokkeersysteem

http://www.briggsandstratton.com.mx/eng ... moval.aspx


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 8:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm
Berichten: 848
Woonplaats: denderhoutem (belgië)
dit is zo een blokkeermal voor de startekrans van de rotax max

http://www.pitstopkartproducts.nl/koppelingkrukas-blokkeerstuk-voor-rotax-max-p-3022.html
(ik weet niet zeker of ik de link wel mag plaatsen... maar je bent mss wel geholpen :P )

Er zijn tegenwoordig ook kleinere versies van deze blokkeermal, dat is dan een klein 3-hoekje die je aan 1 kant van de starterkrans plaatst

grtz
kenneth

_________________
Afbeelding

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 9:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik zou geen kopervet gebruiken voor lagers, maar gewoon kogellagervet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 9:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
TechnoPro schreef:
Briggs heeft ook een blokkeersysteem

Nog niet beschikbaar toen wij ermee raceten, bovendien lekker handzaam ook voor op de baan.
Typisch geval van blokkeersysteem modelletje Scania, doe toch het touw maar.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 26, 2010 2:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Waarom niet David, baseer je dit puur op je eigen ervaringen?

Zelf gebruik ik ook gewoon wit spuitvet, maar kopervet wordt gebruikt door velen. :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 26, 2010 11:16 am 

Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am
Berichten: 661
Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
nou het is allemaal gelukt, mede dankzij jullie tips :)
Ik heb wel kopervet op de naaldlager gedaan.
10W40 olie in de tandwielbak.
Alleen..zit er op die bout waar normaal een klein filtertje moet zitten...geen filter..
Waar kan ik die krijgen ? als ik er naar ga zoeken krijg ik alleen die "grote" benzinefilters.

_________________
Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 26, 2010 12:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Kopervet is niet bedoeld om draaiende delen zoals lagers mee te smeren.
Gewoon even "kopervet in lagers" (of vergelijkbare zoekterm) intikken in Google, en je vindt denk ik genoeg uitleg over de nadelen ervan.
Nu geloof ik ook niet dat je lagers meteen kapot gaan van kopervet en er zal best mee gereden kunnen worden, maar waarom het risiko van extra slijtage lopen, als er voor een paar euro ook een geschikter alternatief bestaat?

Het filtertje van de carburateur kan je bij iedere kartshop, maar ook bij andere winkels die Dellorto carburateurs verkopen kopen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 26, 2010 12:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
ik gebruik kopervet alleen bij verbindingen die niet mogen "vast corroderen" of verbindingen tussen twee verschillende metalen, zoals aluminium <-> staal.
Voor de naaldlagers in de koppeling gebruik ik uitsluitend een beetje SKF lagervet.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 26, 2010 2:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
http://www.racexpress.nl/index.php?nav= ... &nid=18899

Extra vraagje, mag je de laatste bout dan met een luchtratel vast zetten?
Dan ga je toch over de 35 Nm?

Heb die laatste bout nog gelost door gewoon een sleutel op die laaste bout te zetten en een tikje met de hamer te geven...

_________________
Crg road rebel + iame x30


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 6:09 pm 

Geregistreerd: do jun 26, 2008 3:45 pm
Berichten: 571
Zuigerstop is aan te raden om dat eigenlijk niet te gebruiken je blokkeert het op de zuiger je zet dan kracht op de
lagers en dat vinden ze niet fijn....gewoon zo,n blokkkeer pen die je op de krans kan doen kan het ook nie tstuk gaan..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David