Auteur |
Bericht |
Henk46
|
Geplaatst: wo aug 18, 2010 2:37 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 30, 2007 7:37 pm Berichten: 362 Woonplaats: Drogeham
|
Ja Hendrik wat is de status nu van je project?
_________________ Karts:
100cc ICA 125cc TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: wo aug 18, 2010 10:25 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
hehe nog steeds het zelfde. alleen nog een motorsteun en hoofdrem cilinder. eigenlijk niets maar ben me nu aan het voorbereiden op het IKVNN kart kampioenschap. ben aan het kijken voor een nieuw overall en heb een helmcamera gekocht die ik een deze dagen binnen krijg. ook komt de feestweek hier in het dorp er snel weer aan en daar gaat ook weer wat geld in zitten. als ik nog wat geld over heb dan ga ik direct verder met het project. Het is helaas zo dat wanneer je er een tijdje niets mee gedaan hebt dat het opstarten weer ff wat moeite kost.. "de spreekwoordelijke puntjes op de i" maar hij rijdt hoe dan ook dit jaar nog!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Henk46
|
Geplaatst: do aug 19, 2010 10:27 am |
|
Geregistreerd: ma jul 30, 2007 7:37 pm Berichten: 362 Woonplaats: Drogeham
|
Ja ik zit ook te denken om mee te doen aan dat kampioensschap maar ben er nog niet eerlijk overuit wat ik ga doen
_________________ Karts:
100cc ICA 125cc TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: do aug 19, 2010 8:27 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
doen! lijkt me we lachen. eerste wedstrijd is zondag 5 september op circuit pottendijk.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 10:34 pm |
|
|
Gisteren weer even bezig geweest met de kart. na de twee circuit bezoekjes begint het echt weer te kriebelen om het kartje klaar te maken. komende weken prioriteit nr 1! dan maar ff niet stappen aangezien ik de eerste tijd nog met de oude bakkenset wil gaan rijden heb ik besloten om deze maar even op te knappen. de bakken zitten vol diepe krassen, deuken en rubbersporen. zo was hij.gedemonteerd.de deuken heb ik er als eerste uit gehaald door het van de binnenkant uit te verwarmen en vervolgens de deuk terug te drukken. dit is redelijk gelukt, ben er wel tevreden mee. Daarna ben ik de bakken gaan bewerken eerst met korrel 120 schuurpapier en de krassen + rubber daarmee te verminderen. daarna met korrel 600 nat geschuurd. ook dit is redelijk goed gelukt al moet de voorbumper nog wat beter gedaan worden. vervolgens de sidepodbeugels bewerkt. deze waren iets omhoog gebogen waarschijnlijk door aanrijdingen. deze weer zo netjes mogelijk gepositioneerd. na de behandeling.ik wil graag een sticker laten drukken die de sidepods volledig bedekken, zie voorbeeld foto. heeft iemand enig idee waar je dit voor een goede prijs kan laten doen? via 123sticker kost dit 23,- p/s wat ik best wel duur vind voor een noodoplossing. voorbeeld sticker.nu ff snel wat geld achteruit leggen voor een rempomp en motorsteun.
|
|
Omhoog |
|
|
sebastiaan90
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 11:14 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm Berichten: 255 Woonplaats: houthalen België
|
Ziet er goed uit Als je geen motorsteun kan vinden, kan je er zelf eentje maken, ik heb dit ook gedaan. Je kan de steun tekenen in autocad, solidedge,... omzetten in een technische tekening en dan door iemand laten maken. Ben je wel even mee bezig
_________________ Mari mk4 - Honda 125 cross Kombikart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr sep 10, 2010 6:09 pm |
|
|
is een mogelijkheid maar dan kost het denk ik ongeveer het zelfde als een nieuwe CRG motorsteun!?
gisteren de bakken gepolijst. ze zien er haast weer als nieuw uit. op enige scheurtjes en krassen na dan.
|
|
Omhoog |
|
|
sebastiaan90
|
Geplaatst: vr sep 10, 2010 7:04 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm Berichten: 255 Woonplaats: houthalen België
|
Ik weet niet wat een nieuwe steun kost, of hoe ingewikkeld hij eruit ziet, maar ik denk dat het je toch wel voor < 100€ lukt.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr sep 10, 2010 10:14 pm |
|
|
een nieuwe CRG steun kost rond de 60,- v/d spoel had als het goed is nog wel wat liggen, daar ga ik binnenkort maar ff achteraan.
|
|
Omhoog |
|
|
sebastiaan90
|
Geplaatst: vr sep 10, 2010 10:20 pm |
|
|
Ooh ok, dan zou ik er niet aan beginnen, maar gewoon kopen dat ding! Trouwens, hoe hebt jij je bakken gepolijst? met zo een haakse polijstmachine? Mijn bakken zouden dat ook wel eens kunnen gebruiken!
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za sep 11, 2010 9:20 pm |
|
|
ik heb eerst de bakken uitgedeukt door middel van een aansteker en een hamer om de deuk terug te wrijven. daarnageschuurd met korrel 150. dat zou ik toch afraden want dit brengt nog redelijke krassen met zich mee. vervolgens nat geschuurd met korrel 600. dit herstelt een hoop vervolgens heb ik een polijstsetje op mijn werk gekocht voor op de boormachine. kost een paar euro. op een haakse slijper kan ook, dat gaat alleen maar sneller. er zijn verschillende polijst materialen zoals aan elkaar genaaide lappen, van sisaltouw en een massieve schijf van een soort stof. deze heb ik gebruikt. dit zorgt voor een hogere glans. lijkt mooi!
|
|
Omhoog |
|
|
sebastiaan90
|
Geplaatst: zo sep 12, 2010 3:12 am |
|
|
Ok bedankt, dat ga ik ook eens doen!
|
|
Omhoog |
|
|
PenetratorNL
|
Geplaatst: zo sep 12, 2010 7:32 am |
|
|
word al heel wat kerel , volg je topic op de voet
_________________ Biesse - B&S #114
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr sep 24, 2010 10:18 pm |
|
|
thnx vandaag ff rond gereden in de omgeving en bij twee adressen wat banden en velgen op de kop getikt. een hele partij voor vijf tientjes. deze ga ik ondertussen mooi spuiten in de kleur mat zwart. twee zijn er al klaar. deze heb ik eerst ontvet. vervolgens heel licht opgeschuurd met korrel 600. weer ontvet en even laten drogen. vervolgens gespoten in de nieuwe kleur mat zwart. zo heb ik het eerste setje gekocht met nieuwe maxxis WT4 bandjes.en zo zien de twee achtervelgen er nu uit na het spuiten. niet heel duidelijk, moest ff snel maar geloof me.. it's neat!
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr sep 24, 2010 10:21 pm |
|
|
heeft iemand nog een tip hoe ik de banden van de velgrand kan drukken? gewoon met de hand lukt niet en ben niet in het bezit van een bandenpers. alle tips zijn welkom!
|
|
Omhoog |
|
|