Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2010 11:53 am 

Geregistreerd: zo jul 11, 2010 11:48 am
Berichten: 60
Heren,

Wie kan mij vertellen welke olie ik moet gebruiken voor de versnellingsbak en de koppeling van mijn Pavesi ICC? Ik heb inmiddels vernomen dat er 250ml in de bak moet en 200ml bij de koppeling?

Ik verneem graag van jullie,

Gerben Visser

_________________
Dino DR50 & TM KZ10


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2010 5:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Euhm, volgens mij is de v-bak en de koppelings bak hetzelfde gaatje?
Teminste die van Sphinx wel...
Je moet iets van MX2 nemen, bij de betere cross zaak te vinden. Of een nattekoppeling v-bak olie.
Kost je 10~15 euro per liter.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2010 6:48 pm 

Geregistreerd: zo jul 11, 2010 11:48 am
Berichten: 60
@ IncineratorX2:

Ik heb 2 voldoppen + 2 kijk glaasjes. Er is inderdaad een open verbinding aanwezig tussen de bak en het koppelingsgedeelte, echter bevind deze zich ver boven het olie peil. De plek waar de olie komt te staan is dus afgescheiden. Op de website van Pavesi zelf worden er ook 2 doseringen aangegeven (200ml voor de koppeling & 250ml voor de versnellingsbak), echter wordt er niet over de soort olie gesproken?

Het zou goed kunnen dat er dezelfde olie ingaat, maar het blokje is voor mij helemaal nieuw, dus vandaar dat ik het even wou controleren.

Iemand anders misschien nog ideeen?

Gerben Visser

_________________
Dino DR50 & TM KZ10


Laatst bijgewerkt door Gerben Visser op zo jul 11, 2010 6:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2010 6:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
For the transmission, we recommend that you use 16oz / 450ml of a brand-name 2-stroke gearbox oil if your engine is brand new or freshly rebuilt... Use 50ml less, for routine oil changes.

For the clutch, we recommend that you use 8oz / 225ml of a brand-name 2-stroke gearbox oil if your engine is brand new or freshly rebuilt... Use 25ml less, for routine oil changes (every 5 to 6 hours). Note: After every 2nd or 3rd oil change, clean and inspect the entire clutch area and assembly (using brake, contact or carburetor cleaner), replacing any discs that are warped and / or below recommended tolerances.

Gebruik speciale olie die geschikt is voor een natte koppeling.
Deze zal ook dunner zijn dan normale versnelling's bak olie.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2010 6:59 pm 

Geregistreerd: zo jul 11, 2010 11:48 am
Berichten: 60
@ Henri:

Harstikke bedankt voor de info, ik weet voldoende.

Gerben

_________________
Dino DR50 & TM KZ10


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David