Auteur |
Bericht |
Scarto
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 4:45 pm |
|
|
Hallo Jongens. Na meer dan een jaar dat de vergunning open heeft gelegen en meer dan 4 jaar dat we er mee bezig zijn, heeft de Raad van State toch een uitspraak gedaan: De vergunning van Karting Eefde word uitgebreid. Ik citeer uit de lokale krant: "EEFDE/DEN HAAG - De Raad van State eist in een uitspraak een heldere en duidelijke regeling voor het meten en controleren van de herrie van de kartbaan in Eefde. Tevens eist de hoogste bestuursrechtbank in Den Haag een zogeheten nulonderzoek om later eventuele nieuwe bodemverontreinigingen beter te kunnen vaststellen.
Anderzijds heeft de Raad gisteren alle bezwaren van de Gelderse Milieufederatie en omwonenden tegen de nieuwe milieuvergunning van exploitant Karting Eefde verworpen.
Overigens had vergunningverlener Gelderland eerder al erkend dat het geluidmeet- en controleprotocol tekort schoot. Zodra er een goed meet- en controleprotocol is en het bodemonderzoek klaar is, kan Karting Eefde de vergunning gebruiken.
Gelderland verleende Karting Eefde een nieuwe vergunning zodat de kartbaan 98 in plaats van 80 uur per week open mag zijn. In de oude vergunning mocht er maximaal 40 uur kartwedstrijden worden gehouden, in de nieuwe vergunning niet minder dan 2920 uur (122 dagen). Volgens Karting Eefde betekent dat niet dat er 122 dagen lang wedstrijden gehouden mogen worden. Hoewel de openingstijden en wedstrijddagen zijn verruimd mag de geluidoverlast in zijn totaliteit niet toenemen. Dat houdt in dat Karting Eefde flexibeler wordt met het indelen van rijtijden. De Gelderse Milieufederatie en omwonenden, onder meer verenigd in TegenGas en Vrienden van de Gorsselse Heide, vrezen wel een onaanvaardbare toename van de geluid- en andere milieuoverlast. Maar de Raad van State deelt hun mening niet en stelt dat de vergunning voor het overige aan alle landelijke milieueisen voldoet.
De Raad wees ook de bezwaren tegen de uitbreiding van de kantine af. Volgens de bezwaarmakers is de kantine nu een op zichzelf staand restaurant en partycentrum geworden waar 200 à 300 bezoekers terecht kunnen. Volgens een omwonenden is het de vraag waar al die auto's dan geparkeerd moeten worden. De Raad van State stelt dat er voldoende parkeergelegenheid is."Wat dit verkort inhoud: -Er mag élke dag gereden worden met eigen karts, zowel 2- als 4-takt. Mijn werkgever legde het vandaag aan de telefoon heel mooi uit: Ik krijg elke dag een koek. Als er weinig of stille karts komen word er amper van de koek gegeten. Komt er een groep 2-takts dan word er meer gegeten. De hoeveelheid geluid bepaalt hoe snel de koek opgaat. In principe is deze koek zo groot dat er elke dag, continu met huur- en stille 4-takts gereden mag worden. -De 'koek' word gemeten door een dB-meter, deze houd bij hoeveel en hoe lang er geluid word gemaakt. Maximum geluidsuitstoot is 120dB. -De bodem word nu getest als 'nulmeting' om te kijken of de bodemvervuiling toeneemt. -Openingstijden mogen met 18 uur per week verlengd worden. -Het aantal wedstrijddagen word van 5 (40 uur) omhooggeschroefd naar 122, oftwel 2920 uur. Goed nieuws dus! Ik zal als ik binnenkort weer moet werken alle addertjes onder het gras wel te horen krijgen, maar dit is wat ik nu weet. Pin me nergens op vast a.u.b.!
Laatst bijgewerkt door Scarto op do jun 10, 2010 4:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 4:49 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
da's goed nieuws
maar jammer dat er alleen nog maar met stille karts gereden mag worden
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 6:32 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Citaat: maar jammer dat er alleen nog maar met stille karts gereden mag worden Dat haal ik er niet uit op, of ik lees niet goed Goed nieuws Scarto maar die 120db hoe moet ik die lezen? Is dit per uur per dag of het maximale per kart?
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 7:49 pm |
|
|
Citaat: Citaat: Citaat: maar jammer dat er alleen nog maar met stille karts gereden mag worden Dat haal ik er niet uit op, of ik lees niet goed Klopt Etienne, jij leest het goed. Er mag gewoon met luidere karts gereden worden, alleen gaat de 'koek' dan sneller op. Citaat: die 120db hoe moet ik die lezen? Is dit per uur per dag of het maximale per kart? Zoals gezegd, pin me er niet op vast, maar ik geloof dat die 120dB echt de maximale geluidsuitstoot in totaal is. Daarna mag er niet meer gereden worden. Om even in de beeldspraak te blijven: Bij die 120dB vliegt de koek over de toonbank en ben je met een x aantal uur uitverkocht.
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 8:06 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Gaat de eigenaar dan nog restricties stellen m.b.t. de eigen rijders met welk type motor ze komen? Met andere woorden is de kans dus groot dat de eigenaar de luidere karters niet toelaat omdat anders de "koek" te snel op is? Overigens ben ik verzot op "koek" dus kijk maar uit (niet van eigen deeg) Ik mag aannemen dat dit wel vast komt te staan in een baanregelement o.i.d.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 8:28 pm |
|
|
Citaat: Gaat de eigenaar dan nog restricties stellen m.b.t. de eigen rijders met welk type motor ze komen? Dit antwoord hou je van me tegoed, ik durf hier eigenlijk geen concrete uitspraak over te doen. Martin (mijn werkgever) had het al wel over 2-takts, dus luidere karts zullen wel mogen komen, hoe lang/hoe vaak/hoe hard enz. durf ik dus echt niet te zeggen
Laatst bijgewerkt door Scarto op di jul 06, 2010 6:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 8:44 pm |
|
|
Houd me (ons) op de hoogte als je wilt, kunnen we een keertje met de hele Swiss-brigade in 1 keer de koek opeten
|
|
Omhoog |
|
|
Monrisque
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 8:48 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 24, 2010 1:07 pm Berichten: 148 Woonplaats: Amersfoort
|
He, wat leuk! Henk zijn "oude" baantje, misschien dat wij hier nu ook eens gaan rijden. Als ze eigen rijders nu meer dan 2 uur per dag toelaten (Honda GX160) loont het voor ons ook de moeite om af te reizen naar de Achterhoek! Zeker nu Driebergen de komende tijd dicht gaat voor eigen rijders. Vanaf wanneer gaat dit in op Eefde? (zag het niet 123, maar misschien kijk ik er wel helemaal overheen.... )
_________________ Karten, wat een leuke hobby! Honda GX160 CadetFavoriete banen: Driebergen en Eefde! www.autotreffer.nl
Laatst bijgewerkt door Monrisque op do jun 10, 2010 8:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 8:48 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Ik ga volgende maand denk ik kijken op Eefde. Wel mooi dat de vergunning er door heen is ondanks de partijen die er fel op tegen zijn. Lijkt me een mooie baan om op te rijden. @945RR Keertje met ze alle`n op Eefde rijden? Vt-250 VS TKM
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 8:49 pm |
|
|
Je zegt het maar Frank
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 9:01 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Dan kom ik jullie wel een keer pesten met de Rotax Sr
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Sjoran
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 11:36 pm |
|
Geregistreerd: za feb 14, 2009 10:55 pm Berichten: 116 Woonplaats: Zutphen
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 11:39 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Dan kom ik geluidmetingen doen......
Als we afspreken dat we niet naast of direct achter elkaar de sensor passeren.... blijft de koek nog heel lang goed !
Ik heb wel is in Landsard staan kijken naar die sensor voor de kantine... nou met z'n allen flink op het gas daar kwam het niet boven de 96db... dusssssssssssss
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 7:45 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Heel mooi nieuws voor Eefde dit! Gefeliciteerd. Hopelijk komt er een mooie uitbereiding voor ons karters. Scarto legt de geluids meting mooi uit! Keep us informed
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di jun 15, 2010 3:26 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
dat is super te horen! dat betekend dat ik daar ook kan gaan rije ! 1 overwinning voor de circuits
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|