Auteur |
Bericht |
duvelke
|
Geplaatst: za mei 22, 2010 1:14 pm |
|
Geregistreerd: di apr 20, 2010 2:30 pm Berichten: 54 Woonplaats: brunssum
|
ik ben gister voor het eerst gaan rijden. in eindhoven op de buitenbaan. het is echt heerlijk bevallen. waanzinnig snel. het vrouwtje heeft ook paar rondjes gereden. en was ook zeer te spreken. ik moet zeggen dat we geluk hebben gehad. we waren op vrijdag gegaan. ik had verwacht dat er meerdere mensen waren. maar er was maar 1 andere. dus lekker rustig op de baan. en genoeg tijd om alles uit te proberen en te testen. ik vond dat het koelwater niet warm werd dus moet toch nog eens naar de pomp en slangen kijken. mijn achtertandwiel swabbert een beetje. tandwiel is nieuw dus klos beetje krom. vrees te hard geslagen met hamer tijdens monteren. hij remt niet echt super hard ( moet eens schuren, schijf is nl spiegelglad ) ketting liep er steeds af omdat koppelingshuis verschuift. zie andere topic. de enigste conclusie die heb getroken is dat ik een nieuw bevestig nodig heb voor mijn achtertandwiel.( klos ) een compleet ander remsysteem.( dubbel gekoeld ) een koelbox voor eten en drinken. een goed pak, handschoenen en schoentjes. maar het was een heerlijke dag. hopelijk snel weer. een paar fotos voor een impressie. het vrouwtje en de misterie rijder. ene van hier ? en een kort filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=PJ_4-8KnuDM
_________________ Opel Vectra V6 2.5 24v Opel C-Kadett 1200 oldtimer Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark VDL Berkhof Ambassador 200 125CC iame k25 watergekoelde kart
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
|
|
Omhoog |
|
|
Riseoffear
|
Geplaatst: za mei 22, 2010 1:31 pm |
|
Geregistreerd: do jan 29, 2009 7:43 pm Berichten: 188
|
1e keer he lekker driften haha. Ziet er leuk uit !
_________________ Intrepid Cruiser/ 125CC ICC CRS
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: za mei 22, 2010 2:31 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Als het koelwater niet warm wordt (en de motor dus ook niet), dan kan je best eerst eens even beginnen met de radiateur wat af te tapen? (komt er minder wind op tijdens het rijden > koelt het systeem minder > wordt blok warmer)
Je hoeft je rem waarschijnlijk niet helemaal te vervangen hoor. Probeer eerst de remschijf en -blokjes wat te ontvetten (remreiniger) en kijk vervolgens of de afstand van de remblokjes tot de remschijf niet te groot is. Als deze te groot is, kan je wat spelen met ijzertjes erbij te steken (tussen klauw en remblokjes) of eruit te nemen (tussen beide klauwen). Zo komen de remblokjes dichter bij de schijf te staan en gaat die harder remmen.
Een remschijf die geventileerd is, remt meestal wel nog minder hard. Er zitten dan vaak gaatjes in de remschijf, waardoor het contactoppervlak tussen remblokjes en remschijf kleiner is, waardoor je minder hard zal gaan remmen. Verder wordt de remschijf dan ook minder warm > ze zal ook minder hard remmen. Daarnaast kan je ook proberen de remmen simpelweg te ontluchten en een revisiesetje te kopen. Dit kost samen veel minder dan een geheel nieuw remsysteem..
Ikzelf heb ook een kleine speling op mijn koppelingshuis en op andere motoren (oa die van men verdeler) heb ik het ook al gezien. Dat je ketting eraf gaat, ligt in mijn ogen dus eerder bij het feit dat je tandwielsupport wat scheef zou zijn (en je tandwiel dus ook niet 100% recht staat)
Overigens is driften zeker leuk, maar het kost je veeeeel tijd. Als je wil dat de achterkant minder uitbreekt kan je: - hardere as nemen - extra stoelsteunen tussen stoel en as (zorgt voor extra gewicht op as > meer grip achteren > minder uitbreken) - bandenspanning achterin hoger brengen (per 20 omhoog) - bandenspanning voorin lager brengen (per 20 omlaag) - stabilisator erin achteraan - middelste lager vastzetten (als deze nog niet vast staat) - voorin smaler maken
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za mei 22, 2010 3:11 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: bandenspanning achterin hoger brengen (per 20 omhoog) het kan ook zijn dat je spanning achter te hoog is en je juist omlaag moet gaan met de spanning (de band is dan aan het "verbranden")
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za mei 22, 2010 8:56 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
misschien nog een reden waarom je ketting er af loopt, heb je wel zo'n kettingspanner tussen je motorblok en lagerhouder? deze zorgt er voor dat de ketting de motor niet naar achteren trekt door de kracht. waardoor automatisch je ketting slap komt te staan. Voor de rest super dat je het zo naar je zin hebt gehad! ook goed aan je driftfoto's te zien haha succes!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: za mei 22, 2010 9:05 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Als je motorblok eenmaal vaststaat schuift hij echt niet zomaar naar achter tijdens het rijden hoor, althans ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. ik zou eerst kijken of het niet aan het tandwiel support ligt dat de ketting eraf schiet. want als er niet overdreven veel speling op het koppelingshuis zit zou de ketting er nooit zomaar af mogen lopen.
Overigens lijkt de achterkant ontzettend smal te staan op de foto's. zeker gezien de achterbumper die aan beide kanten naar mijn mening er ver uitsteekt.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za mei 22, 2010 9:12 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
nee gebeurd niet snel maar ze zijn er niet voor niets ik heb het zelf wel eens gehad in het begin. Zeker omdat je dan nog niet echt weet hoe enorm vast iets moet. Maar het is sowieso niet onverstandig om je tandwiel support te vervangen zoals de rest ook al gezegd heeft. 2e hands wel verkrijgbaar bij diverse kartshops voor een prikkie.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo mei 23, 2010 12:19 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
even wat andere praktische tips : Start banden spanning niet ~0.8 bar Bedrijfstemp motor ~60 graden. Opwarmen banden duurt meestal dik 5 rondes voordat er sprake is van "grip". Gebruik geen koelwater maar gedistilleerd water (of uit je condensdroger),koelwater is glad en niet weg te krijgen van asfalt, daarom ook verboden op het circuit. ('s winters word vaak 1/10 deel k-vloeistof getolereerd tegen bevriezing) Bougies : B8 - koud <10 graden B9 - middel >10 <25 B10 - warm weer >25 Koud weer, rijk mengsel rijden, warm weer arm mengsel rijden. Bougie moet roest bruin zijn (met de juiste keuze bougie temp) 2 takt olie (koop goed spul >10,-) meng 1:25 (200ml op 5 ltr tank) en verder heb er verdomt veel schik van! Geniet van het sleutelen EN het rijden (het is bijna 50/50 verdeelt ) Dit is zo 123 wat ik hardleers heb moeten leren helaas...
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: zo mei 23, 2010 11:28 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Het was gisteren ook lekker rustig op de baan in Eindhoven. overal hoeft niet veel te kosten, 2e handsje of nieuw. Mijn overal was 120 euro van Arroxx. Bevalt prima. Succes met de hobby, misschien zie ik je nog eens rijden op Landsard.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
duvelke
|
Geplaatst: ma mei 24, 2010 11:09 am |
|
Geregistreerd: di apr 20, 2010 2:30 pm Berichten: 54 Woonplaats: brunssum
|
voor het temp probleem wil ik doorzichtige slangen erop zetten en kijken met kleurstof of het water daadwerkelijk rond gepompt word. ik denk dat dat het probleem is. aangezien blok loeiheet word. de afstand van de remblok tov schijf is goed. iedere kant 1mm dus loopt goed vrij en met remmen meteen contact. ik heb alleen idee dat hij niet geweldig remt. de schijf is spiegelglad dus idd opruwe met beetje schuurpapier en ontveten. zal wel iets helpen. ontluchten is al gebeurd. maar komt nieuwe vloeistof in dus doen we nog een keer. ( mijn ervaring met autos is het verschil tussen enkel en dubbel gekoelde schijven is een wereld van verschil, vind vreemd dat op de kart dan net andersom is. ) zoals al eerder vermeld. het koppelingshuis schuift 6 mm en de tandwielen maar 2 a 3 probleem zit duidelijk in kopeling ( tandwiel support word ook wel vervangen, maar koppeling is erger.) het driften vind ik net heerlijk. hij drift als een waanzinige omdat de bandjes 3 jaar oud zijn en beton. dat waarschijnlijk toch wel is de belangrijkste reden. :p ik reed met 1.2 druk. deze keer was alleen om te kijken en proberen of alles het uithield. ik heb ook nog gewoon redelijke bandjes. die op 0.7 moeten en goed zijn. dit was alleen testen, kijken, oude troep oprijden. het middelste lager zit al vast. er zit idd een spanner tussen as en de motor, die is goed. dat was het probleem niet en driften blijft het leukste..... maar idd achter staat hij op zijn smalst. word nog breder gezet. @IncineratorX2. kijk dat zijn tips waar je iets aan hebt... gtz bjorn
_________________ Opel Vectra V6 2.5 24v Opel C-Kadett 1200 oldtimer Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark VDL Berkhof Ambassador 200 125CC iame k25 watergekoelde kart
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: ma mei 24, 2010 1:19 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Hey Duvelke, Leuk te vernemen dat je een geweldige dag hebt gehad. Voor de benodigde spullen, kom je nog maar eens een bakkie doen we hebben misschien nog wel gebruikt. Peter KSL racing
|
|
Omhoog |
|
|
Monrisque
|
Geplaatst: ma mei 24, 2010 1:19 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 24, 2010 1:07 pm Berichten: 148 Woonplaats: Amersfoort
|
Het vrouwtje??? Oei, als ze mij zo zouden noemen....
_________________ Karten, wat een leuke hobby! Honda GX160 CadetFavoriete banen: Driebergen en Eefde! www.autotreffer.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: ma mei 24, 2010 1:36 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Hangt ervan af of je een man of vrouw bent natuurlijk.
|
|
Omhoog |
|
|
Monrisque
|
Geplaatst: ma mei 24, 2010 1:38 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 24, 2010 1:07 pm Berichten: 148 Woonplaats: Amersfoort
|
Hi, hi, wat dacht je zelf?
_________________ Karten, wat een leuke hobby! Honda GX160 CadetFavoriete banen: Driebergen en Eefde! www.autotreffer.nl
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma mei 24, 2010 4:28 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: voor het temp probleem wil ik doorzichtige slangen erop zetten en kijken met kleurstof of het water daadwerkelijk rond gepompt word. ik denk dat dat het probleem is. aangezien blok loeiheet word. Je kan ook gewoon aan de slangen en de radiator voelen, als die niet warm worden, gaat het water niet rond. KoelWATER mag wel, Koelvloeistof niet, gewoon (gedestilleerd) water in doen dus zoals Incinerator aangaf. Ik smeerde trouwens wel wat rijker dan 1:25. Het koppelingshuis hoort niet 6mm te kunnen verschuiven, ik vermoed dat er 1 of 2 ringetjes missen
|
|
Omhoog |
|
|