Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: kosten kart spullen
BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2010 9:26 pm 

hey
om toch nog op dit onderwerp terug te komen ,maar dan op een Positieve manier ,(ik heb Dyslectie dus ik schrijf met fouten ) mijn vraag is dan ,waarom moet het in nederland zoveel duurder,ik vraag dit ,omdat voor mijn gevoel veel hobby rijders aan het verdwijnen zijn.en dat kijkt mij ook niet goed voor die paar banen die er nog zijn
ik hoop dat ik het zo netjes heb uitgelegd, groetjes john

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: kosten kart spullen
BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2010 9:40 pm 

In België en Nederland is er niet zoveel vraag als in andere landen zoals in Engeland.
In Engeland kunnen shops in grotere maten goederen aankopen waardoor deze schaalvoordelen creëren, én zo kunnen zo ook goedkoper aan de man brengen.
Dat is al een grote reden.

FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2010 10:57 pm 

@ fietspomp, dan neem ik mijn woorden ( doe is aan je nederlands ) terug.. daar kan jij ook niet veel aan doen dan! wel aan je grof taalgebruik ;)

zoals clercqske al zegt kan het aan vraag liggen al vind ik persoonlijk wel dat er best aardig wat karters zijn in nederland. een nadeel van nederland is is gewoon de hogere BTW en invoer kosten. ik zag wel dat bijvoorbeeld de PRD fireball in the USA 1699,00 dollar kost en hier 1600,00 euro.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2010 11:17 pm 

Als ik over de grens kijk dan is het daar helaas vaak niet veel goedkoper. In Duitsland kost een Rotax Max bijvoorbeeld 2370 euro bij een bekende kartshop, dat is in NL zelfs goedkoper te vinden. Een setje Bridgestone YKB kost daar 175 euro, scheelt ook niets met hier, zelfde geldt voor een DID ketting, om maar gewoon even een paar voorbeelden te vergelijken.

Helaas is de markt niet zo groot zoals Clerqske ook al aangaf, dus er worden relatief kleine aantallen geproduceert tegen relatief hoge kosten, die ook nogeens regelmatig niet lang in productie blijven ivm het feit dat men steeds genoodzaakt is het produkt te blijven verbeteren om de concurrentie bij te houden, want het spul wordt natuurlijk gewoon gemaakt om mee te racen, en dus met als doel sneller te zijn dan de tegenstander.
Om er überhaupt mee te mogen racen moet de boel ook nogeens gehomologeerd worden, wat ook veel kosten met zich meebrengt, en wordt het vanzelf bijzonder prijzig allemaal.
Sommige kleinere kartmerken hebben daardoor soms zelfs moeite om nog serieus mee te kunnen doen, en je ziet de laatste tijd ook steeds vaker dat men geen eigen onderdelen meer ontwikkelt, maar gewoon die van een ander merk monteert, en sommige kartmerken houden er ook mee op.

Bovenstaande geldt trouwens nieteens alleen voor de kartsport, maar voor heel veel gemotoriseerde sporten. Het effect wordt versterkt doordat de wedstrijdrijder gewoon het snelste spul wil hebben, en er altijd wel ééntje is die de prijs ervoor kan en wil betalen, en dan gaat de rest uiteindelijk vanzelf mee.
Bij de budgetten die zij tot hun beschikking hebben vallen sommige kosten bovendien niet zo op, of een tandwiel 10 euro of 15 euro kost valt in het niet bij de andere kosten waar zij mee te maken hebben.
Fabrikanten en importeurs weten dit allemaal ook, en spelen daar op in.
Wij als recreanten shoppen helaas in dezelfde winkel, en betalen dus ook dezelfde prijs meestal.

Er is maar een heel klein deel dat rijk wordt van de kartsport (en dat zijn helaas vaak niet de kartshops die het spul aan de man moeten brengen), je vraagt je soms af waar al het geld vandaan komt, en waar al het geld blijft.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 9:31 am 

Zoals David hierboven aangeeft is gebruikmaken van "universele" onderdelen of onderdelen van een andere fabrikant een steeds vaker voorkomend gegeven. Met deze schaalvergroting voor de betreffende leveranciers kunnen dus grotere aantallen geproduceerd worden en kan de prijs dus lager worden (hopelijk gebeurt dat dan ook...), omdat de ontwikkelingskosten over een groter aantal verspreid kunnen worden.

Maar karting is nu eenmaal een relatief kleine sport (zoals de meeste andere gemotoriseerde sporten) en zal dus in verhouding altijd duurder blijven dan zeg maar tennis of een andere grote sport. Nog los van het feit dat gemotoriseerde sporten in de basis duurder zijn dan o.a. de "veldsporten", enkele daargelaten zoals golf waaraan je ook een vermogen kunt uitgeven....

Wat je wel kunt doen is de aanbiedingen in de gaten houden. Ik heb wel eens via marktplaats een aantal sets HG3 banden gekocht die door een piloot vanuit de VS werden meegenomen. De prijs was geloof ik circa 90 euro per set ! Dus wie weet kan er ook nu via de VS naar goeie deals gezocht worden en dan laten versturen; zal misschien goedkoper zijn dan hier, maar ik heb er nog niet naar gezocht. Ook kartshops hebben regelmatig aanbiedingen waarmee je veel kan besparen.

Maar fietspomp heeft wel een punt: karten kost veel geld, maar of het (te) duur is voor de lol die je eraan hebt, moet je toch altijd voor jezelf bepalen. Maar of het in NL nu zoveel duurder is dan de omliggende landen is dus nog maar de vraag. Ik zal eens gaan zoeken op diverse sites in de VS en wie weet kom ik daar interessante prijzen tegen. Zo ja, dan zal ik dat hier zeker melden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 10:10 am 

Ja Wilfred, jouw voorbeeld met de banden is heel mooi, maar als je wedstrijden rijdt zoals wij, moet je Vega's gebruiken met het merkteken K(ombi)K(art).
We zijn dus altijd op 1 partij aangewezen................
Om tussendoor wat anders te gebruiken (beetje gummen) heeft natuurlijk nul zin, dus blijf je dure banden kopen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 10:59 am 

Zo heeft ook de Kings nieuwe reglementen voor dit seizoen.
Wij zijn overgestapt op Bridgestone's die voorzien moeten zijn van KoK logo's.
Daarnaast gaan we nu op 210 velgen rijden i.p.v de oude 180 velgen wat ook de nodige kosten met zich meebrengt.

Wij hebben ook de regel dat elke team in de top 6 van de Superpro en Pro elke race zijn banden uit het parc ferme moet halen.
Hierdoor hebben wij ook geen enkele keus waar we de banden kunnen kopen.
Dat zijn allemaal dingen die niet meehelpen voor je budget.

Wel hebben wij 2 sets goeie wedstrijd koppelingen uit Engeland kunnen halen die zijn daar een stuk goedkoper zo kun je dat met veel delen doen
Zeker voor de recreant kan dat gewoon een hoop geld schelen
Het is gewoon wat je er zelf aan wil uitgeven en dat is per rijder/team verschillend

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 11:19 am 

@Alex,

Klopt wat je zegt; ik bedoelde het ook meer als voorbeeld voor de recreatieve rijder. Wedstrijdrijders zijn nu eenmaal aangewezen op bepaalde verplichtingen en dat maakt het een heel ander verhaal. Mede daardoor is het voor mij financieel gezien niet haalbaar wedstrijden te gaan rijden. Jammer, maar als recreant heb ik ook plezier en kan ik wel kijken naar interessante aanbiedingen in binnen- en buitenland.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 12:24 pm 

Wilfred schreef:
Mede daardoor is het voor mij financieel gezien niet haalbaar wedstrijden te gaan rijden.

Blijft zonde, zo'n mooie kombi (Sodi-SA) missen wij nog in het startveld.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 12:42 pm 

Yep, ben ik met je eens.... maar ja, die sponsors (lees: onbreken ervan :( ) maken het voor mij toch te duur om wedstrijden te gaan rijden. Dus blijf ik maar recreatief rijden, beter dan helemaal niet natuurlijk.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 1:24 pm 

kijk dat zijn de goude tips ,inplaats van 175,- voor 90 euro die bandjes ,maar nu vraag ik me af, als je die inclusief verzenden naar nederland laat komen ,moet hier de kart schop er dan 85,- op vedienen ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 1:57 pm 

Ik weet niet of de kartshop er zoveel aan verdient. Er komen meer zaken bij kijken, zoals eerder ook al aangegeven.

Denk hierbij aan de inkoopprijs die de handel in de VS moet betalen aan de leverancier van de banden. Hierbij spelen factoren als afname hoeveelheid, invoerrechten, BTW percentages etc. En in de VS is de afzet natuurlijk vele malen groter dan in ons land. Maar goed, neemt niet weg dat je goed om je heen moet blijven kijken en dan kun je best wel aardige interessante deals vinden (met wat geluk en tijd). Zoals gezegd heb ik geen idee hoe het er nu voor staat met de prijzen in de VS, maar ik ga wel eens kijken binnenkort.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 2:11 pm 

Een snelle zoektocht naar Maxxis HG3 banden levert me het volgende resultaat op:

Prijs VS = 165 US Dollar (met wisselkoers vandaag betekent dat 124.96 Euro). Zie de volgende sites:

http://www.ribtect.com/RibtectTires_Maxxis.html

of

http://www.magnaracing.com/index.php?ma ... &cPath=150

Ik weet niet wat het laten opsturen kost, maar ik denk dat je met verzenden ongeveer nog een 20 Dollar extra kwijt bent, dus tel uit je winst....

Succes ermee en waarschijnlijk kun je dit verschil ook bereiken bij andere onderdelen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 2:41 pm 

bij die 2e kan het schipping laten uitrekenen ,je komt op 316 dollar de 4 banden ,dat is omgerekend 231,65 euro in nederland zou je 300 euro kwijt zijn ,dus een kleine 70 euro ,is er dan al weer verdiend,

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 2:54 pm 

dit fat ik dan niet op deze site http://www.kartservice.nl/indexnl.htm daar staat onder nr 601.40 dat een zet 165,euro kost , dus 2 suks neem ik aan ,voor of achter band .staat er onder dat je ze los kan kopen ,duurste band 49,- euro dus dan zou ik 100 euro voor 2 banden kwijt zijn ?? ik vat hem ff niet

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende