Auteur |
Bericht |
Miek
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 9:43 pm |
|
Geregistreerd: do jul 30, 2009 8:16 pm Berichten: 21
|
0000000000000
Laatst bijgewerkt door Miek op vr mei 30, 2014 6:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 9:51 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Wat je sowizo kunt doen is ook letten op de mensen voor je. Je ziet dan waar ze op jou uitlopen (hier laat je dus tijd liggen) Of waar jij op hun inloopt (waar je tijd pakt)
Bij huurkarten (waar je dus maar weinig vermogen tot je beschikking hebt) is het belangrijk de kart op snelheid te houden. Driften ed kost snelheid en dus gelijk veel tijd. Probeer je bochten werk eens anders te doen. Wellicht dat iemand hier op het forum je hier meer over kan vertellen. Ik zelf ben namelijk niet zo'n indoor man
|
|
Omhoog |
|
|
golfje21
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 9:51 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
mbt tot het driften dit kost erg veel tijd/snelheid met indoor karten. je zult wat vloeiender moeten rijden en meschien wel andere lijnen moeten proberen te nemen. verder is het zo moelijk te zeggen wat je anders moet doen als je niet kunt zien wat je doet mvg maurice
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
|
Jurgen#21
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 9:53 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
Probeer vooral de kart goed te laten rollen, indoor karts zijn nou eenmaal niet zo snel op snelheid.
_________________ Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)
|
|
Omhoog |
|
|
ChrisW
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 10:24 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm Berichten: 221
|
Zoveel mogelijk snelheid houden in bochten door zo min mogelijk stuurbewegingen te maken en bochten zo ideaal mogelijk te nemen (niet kortaf steken; de bocht vaak zo ruim mogelijk nemen; je moet de kart niet voelen wringen door de bocht: deze wrijving zorgt voor veel snelheidsverlies). Niet driften, hooguit een beetje als je exact weet wat je doet. Ga je niet dwars omdat je nog remt nadat je al behoorlijk aan het insturen bent? Snelheid houden is met de langzamere indoorkarts het allerbelangrijkste. De snelheid die je verliest in de bochten zorgt ook dat je elk recht stuk langzamer rijdt. Het wordt afgeraden, maar ik gebruik de rem en het gas wel eens tegelijk om de motor (en koppeling) wat meer op toeren te krijgen voor het uitacceleren uit een bocht. Ongetwijfeld zullen de pro's echter zeggen dat ik knettergek ben en de baaneigenaren zeggen dat dit ongeoorloofd de apparatuur belast Als je banden al te koud zijn, dan worden ze ergens in de loop van de heat vanzelf wel warm (zeker als je nog wat drift). Hier zou ik me dus geen zorgen over maken. Rij zo soepel mogelijk en zoals de anderen als hebben gezegd: rij achter snellere coureurs aan. Met jouw gewicht moet je toch sneller kunnen gaan.
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 11:21 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
een stukje gewichtsverhouding. Mocht je nou weinig grip achter hebben kan je aantal dingen proberen. Rustiger de bocht nemen, stoeltje zover mogelijk naar achter zetten, en eventueel bandjes ipv 1 ronde een keer 2 rondes warm rijden. Andere mogelijkheid is je zithouding in bochten ( Let op , het tegenleunen en met je houding spelen in kart kan ook nadelen op leveren ivm vloeiend en netjes rijden. Kan ook nog zijn met bijvoorbeeld bochtencombinaties dat je verkeerd zit met de lijnen. Vraag gewoon een keer aan een baanoffical of die eventueel wat tips voor je heeft , of mischien wel even voor je wilt rijden, zodat je zijn lijnen kan volgen.
Veel succes!!!
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 2:02 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Als je verhaaltje ook zal lees heb ik sterk de indruk dat je te hard een bocht in gaan. Je wilt té graag! Beter iets te langzaam een bocht in en snel eruit, dan te snel er in en langzaam eruit.... Helemaal in kortrijk heb je soms bocht combinaties, waar je goed rekening moet houden met je lijnen. De juiste lijn bocht in met de goede snelheidsverhouding om er om de juiste manier en lijn weer uit te komen........ Succes, want waar je het voor doet is een hele mooie deal met je vader!!!
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
|
brat-uppie
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 3:27 pm |
|
Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm Berichten: 86
|
ik denk idd wat mijn bovenbuurman zegt: dat je te graag wilt en daardoor te snel gaat.
Dit zelfde probleem heb ik nu ook met mijn zoontje. Op bochtige indoorbanen was het gewoon teleurstellend. Hij was te zeer op de blauwe vlag gefocust. Op de Outdoor banen ging het echt goed kwa tijden. Er een stijgende lijn en hij maakte het de 100CC karts steeds moeilijker om hem voorbij te komen. ik was super trots op hem (nu nog). Hij kreeg ook veel complimenten van andere kijkers. Maar doordat de kart van zijn vriendje sneller loopt, begint hij nu met ronde tijden af te zakken en zelfs slordig te rijden. Doordat hij weet dat ik trots op hem ben, wilt hij mij nog trotser maken en gaat hij fouten maken. Ik zie hem nu iedere keer de bochten uit driften en daardoor de deur open zet voor andere karters. Hij baalt dan als een stekker als ze hem inhalen. Doordat ze hem dan inhalen dwingen ze hem naar buiten te gaan en heb ik het idee dat hij bang begint te worden.
ik heb hem al een paar keer gezegd. wie niet snel is, moet slim zijn. pak je voordeel in de bochten en houd de deur dicht.
Alleen nu stapt hij bezweet uit de kart begint zelf te huilen als ik hem helaas moet vertellen dat die weer langzamer is en weer iedere keer de deur open zet. Ik ben op dat moment totaal niet boos en leg hem vriendelijk uit dat hij niet hoeft te huilen. Ik heb hem misschien wel 100 keer gezet, doe wat rustiger aan in de bochten, maar blijkbaar dringt dat op de baan niet tot hem door. Ik heb gedacht om dan maar te stoppen met de kartsport, maar daar wilt hij te graag voor.
Ivm het winterseizoen in Niederkrüchten nu de huur voor de gewone kart € 7.50 voor 30 ronden en superkart nu € 10 voor 30 ronden kost, heb ik voor nu besloten om zijn kart ff voorlopig te laten staan en wij nu samen met huur karts gaan rijden/trainen, zodat ik hem de rust in de bochten hopelijk terug kan geven.
m.a.w. vraag je vader eens samen met je te rijden. je vader voorop, zodat je kunt zien waar hij sneller is. Daarna je vader achter jou, zodat je kunt zien of je de deur openzet voor andere karters. Op de punten waar hij naast je kan komen weet je dan waar je de fout maakt.
suc6
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 5:11 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
idd Miek ! En ook nog een tip voor kortrijk. De 3e bocht na de rechtse blauwe pijl moet je "opgeven" om de 4e goed te nemen Hier kan je misschien ook nog van leren? http://www.youtube.com/watch?v=UGFoZ82scMQOp 2 min 16 sec heb je zo'n voorbeeld van die bocht..
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
LauwtJ
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 6:13 pm |
|
Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am Berichten: 296
|
mij is geleerd; aankomend op de bocht, remmen op het rechte stuk; rem los; insturen en dan gas geven. rem je in de bocht gaat ie ook driften. beetje tegen hangen in de bochten succes ermee
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 6:23 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
@brat-uppie, Wat je juist niet moet doen is trainen in huurkarts. De jongen leer je zo een geheel verkeerde "houding" aan. Om die dingen door de bocht te krijgen bv moeten ze vaak 3x insturen. Doe je dit met je eigen kart dan vermoord je je tempo dat je hebt. Met resultaat dat het nog slechter gaat en hij er helemaal geen zin meer in heeft.
|
|
Omhoog |
|
|
LauwtJ
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 6:28 pm |
|
Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am Berichten: 296
|
@ The Duke
ben ik het niet mee eens, ik rij arkc indoor wedstrijden en train veel indoor daarnaast rij ik met mn eigenkart. doordat ik indoor zoveel moeilijker vind gaat het buiten stukke makkelijker. maar denk dat het bij iedereen verschild
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 6:42 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
hi Laura, hier bedoeld men huurkarts op een outdoor circuit..... Voor lijnenwerk wellicht goed, verder ben ik het wel met Duke eens, vooral omdat die beste jongen al een eigen kart heeft........
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 7:22 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Hmm, ik denk niet dat Miek al een kart heeft hoor
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 7:28 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Klainstain, denk dat het over het zoontje van brat-uppie gaat
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|