Auteur |
Bericht |
joep43
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 6:14 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 31, 2008 7:27 am Berichten: 30
|
allemaal
is een dd2 sneller als een max sr ? wat zijn de voor en/of nadelen van een dd2 ? volgens de ronde tijden van de wedstrijd in berhem afgelopen week schilt het ongveer, 1,5 sec per ronde dat de dd2 sneller is
joep #43
|
|
Omhoog |
|
|
Jurgen#21
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 6:22 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
Je geeft zelf al antwoord op je 1e vraag! Voor/Nadeel bij DD2 is dat de achteras door het blok heen zit.
_________________ Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 6:37 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
DD2 is over het algemeen sneller, al scheelt dit bij recreanten niet zo heel veel. DD2 heeft ook geen ketting, is dus directe overbrenging. Overal het algemeen een leuke motor vind ik.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 6:42 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Ik heb wel gehoord dat je ongeveer vergroeide duimen krijgt van het stroeve schakelen?
Hoe zit het eigenlijk met de Direct Drive, kun je dan wel stil staan?
|
|
Omhoog |
|
|
Jurgen#21
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 6:49 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
Zijn oplossinge voor, en beedje trainen helpt meestal ook wel.
Neutraal, 1e versnelling, 2e versnelling. Dus je kan gewoon stil staan
_________________ Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 7:02 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
ik rij zelf ook met een dd2 en rijd super reed voorheen met een max en dit rijd stukken beter en leuker. over dat schakelen dat valt wel mee hoor je kunt de versnelling ook naar je toe trekken in plaats van erop duwen.
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 7:21 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Of een geimproviseerde schakelpook maken. Metalen buisje aan de rechterflipper. En dan de schakelsnoeren omdraaien. Dus 1 naar 2 en 2 naar 1. Trekken voor 2e versnelling en als je bij de bocht komt simpelweg even tikken.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 7:26 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Lukt ook inderdaad. Maar zo moeilijk is het echt niet hoor, gewoon even oefenen en het lukt wel hoor.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 7:39 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Het gaat wel. Maar heb je ooit iemand in een automaat zien sturen die zijn duim los van het stuur houd tijdens het rijden? Lijkt me niet fijn. Ook word je er sneller moe van dan met dat pookje en je hebt constant al je handen aan het stuur.
|
|
Omhoog |
|
|
Robs
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 7:42 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm Berichten: 121 Woonplaats: Vlissingen
|
puur gewenning denk ik zo heb helaas nog nooit een dd2 gereden maar denk dan bij mezelf waarom niet gelijk een volledige schakel?
_________________ *Aprilia RS250 *BMW 320I (bijna circuit-klaar) *Zanardi + KF1
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 7:46 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Omdat een volledige schakel bakken en bakken met geld kost. Om de zoveel uur een zuiger en dan weer volledig. En dat vroeger dan een 100cc als je competitie rijd. Aanschaf is hoger. Maar als je er eenmaal mee rijd is het goedkoper dan een Rotax Max. Geen tandwielen vervangen door slijtage bijv. Dat bespaart weer.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 8:55 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Wat ook een voordeel is (van dat de as door de motor gaat) dat je nooit je ketting hoeft te smeren en ook niet je vieze kettingstrip na het rijden schoon te maken.
Vraag me alleen af hoe het zit als je, je as krom rijd.
|
|
Omhoog |
|
|
joep43
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 9:39 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 31, 2008 7:27 am Berichten: 30
|
een nieuwe er in zetten denk ik basjuh
|
|
Omhoog |
|
|
Jurgen#21
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 10:07 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
Krom rijden aan 1 kant lijkt me geen probleem om te vervangen. Maar krom aan 2 kanten lijkt me wat moeilijker, dan word het gewoon doormidde zagen, randjes bij werken en eruit halen..
_________________ Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 10:21 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
De as zit dwars door de motor heen. Als hij bij de motor breekt en de motor zodanig beschadigd dan zit je goed fout. Is hij aan de andere kant kapot dan gaat het nog wel. Maar het blijft heel gevaarlijk met de DD2. Dat is eigenlijk het minpunt aan deze motor.
|
|
Omhoog |
|
|