Auteur |
Bericht |
ken
|
Geplaatst: wo okt 21, 2009 8:20 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 15, 2009 12:04 am Berichten: 100 Woonplaats: Den bosch
|
is er eigenlijk verschil in de chasis die worden gebruikt bij nk's rotax max of niet zo?
_________________ Tony kart '10 Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
waldo_s
|
Geplaatst: wo okt 21, 2009 8:28 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm Berichten: 321 Woonplaats: genk
|
dat is volgens mij de keuze van de piloot. één chassis is het ander niet , stuurt anders , gedraagt zich anders , stijver/slapper in de bochten .. hangt ervanaf wat de piloot graag heeft maar er zit wel degelijk verschil in chassis van merk tot merk
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo okt 21, 2009 8:44 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Wat voor verschil bedoel je precies Ken, de vraag is een beetje onduidelijk? Er zitten inderdaad verschillen tussen de merken en modellen chassis. Ik denk dat er vrij weinig verschil zit tussen de chassis op de NK's en de chassis die je in de winkel kunt kopen, aangezien de boel gehomologeerd is, en men dus niet zomaar het chassis radicaal aan mag gaan passen.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo okt 21, 2009 9:08 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
De opbouw van de chassis wilt wel nog eens verschillen bij wedstrijd karst en gewone recreatie karts.
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: wo okt 21, 2009 9:11 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Ja maar dan ga je echt richting de speciale Recreanten modellen.
|
|
Omhoog |
|
|
ken
|
Geplaatst: wo okt 21, 2009 9:19 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 15, 2009 12:04 am Berichten: 100 Woonplaats: Den bosch
|
ja want ik ging afgelopen zondag ff kijken bij nk chrono in berghem en daar viel me op dat er best veel zag met sodi tony en intrepid en niet zo veel birels en ik d8 miss komt dat omdat t chasis minder goed is
_________________ Tony kart '10 Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo okt 21, 2009 9:29 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Birel is opzich een goed chassis, weet ik van horen zeggen. Er zijn ook genoeg wedstrijd rijders die met een Birel rijden
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: wo okt 21, 2009 9:30 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Birel is goed. Alleen voor de rotax motor weer iets minder dan bijv Tony en Intrepid. Er rijden bij het NK maar 6 Rotaxen met een Birel.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: do okt 22, 2009 9:04 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Word Birel niet gebruikt meer in de schakel klasses. Er zitten ook verschillen in frame's, Wat ik gezien heb dat er per type motor het frame op aangepast word. Zo is er een merk dat voor de GX360's wat meer ruimte gegeven aan de rechter kant. En voor andere type's het frame dus ook iets hebben aangepast. Birel heeft verschil in stijf heid, d.m.v. de positionering van de diagnaal achter de stoel. (en hier en daar wat andere posities van fusee's en extra stabi's) KF's : RY 30-S1 - zacht RY 31-S1 - Medium RX 32-S1 - Stijf. KZ's : CRY 30-S1 - Zacht CRY 31-S1 - Medium CRX 32-S1 - Stijf nu ziet het eruit dat ik birel promoot, hihi ik kon het andere merk niet zo snel meer bedenken
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: do okt 22, 2009 11:39 am |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Vergis je niet hoor, de fabrieksrijders krijgen echt wel ander materiaal dan de gewone privé-rijders. Nou zal dat bij de maxen wellicht wat minder zijn, zeker nationaal, maar bij de KF en de KZ kom je er anders bijna niet aan te pas. Andere fusee's, andere legeringen, noem maar op, en dan kan je willen schuiven wat je wilt, als privérijder krijg je het gewoon niet.
Een chassis is niet zomaar een chassis en een merk wat het internationaal heel goed doet, kan het in een andere klasse met hardere banden ineens heel slecht doen. Maar voor de maxen op nationaal niveau ben ik overtuigd dat iedereen gewoon hetzelfde spul kan kopen.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: do okt 22, 2009 1:40 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Birel word zeker in de schakel klasse gebruikt. Maar ik heb het over het Chrono NK. Daar was ook de vraag op gebaseerd.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: do okt 22, 2009 3:44 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Als dit jaar de kampioen op een ......... rijdt, barst het volgend seizoen van de ..........'s. Er bestaan echt geen slechte frame's, maar net als in de echte wereld zijn karters (vaak) trend volgers, dus de kart van de kampioen is de beste. Vul op de puntjes maar in: Birel, Zanardi, RVF, Kombi, CRG, Trulli, Alonso, MS, BRM, Gillard, Intrepid, enz, enz, enz.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: do okt 22, 2009 4:24 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Een waarheid als een koe Alex. Je moet ook ns kijken hoeveel karts van een merk er soms deelnemen aan een race. Er word al snel ns gezegd dat er weer een kart van het merk *vulzelfmaarin* gewonnen heeft. Maar dat er van dat zelfde merk ook 2 karts achteraan het veld bengelden heeft niemand gezien.
|
|
Omhoog |
|
|