Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 358 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2010 10:07 am 

Gelukkig blijft die Italiaanse troep wel rijden, de enige auto waar ik tot nu toe stil mee heb gestaan was een Volkswagen! (tot zover de duitse degelijkheid) :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2010 10:14 am 

Nou wij hebben andere verhalen.:P
Bijvoorbeeld dat de band van een Ferrari met dik 250 per uur eraf vliegt...:P
Met onze Duiters hebben we nog nooit problemen gehad.:D

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2010 10:22 am 

Oeps! De band eraf met 250 word je niet zo vrolijk van nee haha :lol:
Maar je kunt je afvragen of je dat de auto aan kunt rekenen natuurlijk :wink:

Ieder z'n ding, maar die duitse troep komt er bij mij niet in, tot nu toe 2 keer gezeik gehad met een duitse auto waarvan 1tje er gewoon zomaar uit t niets mee ophield. (dat was die volkswagen) Beide altijd goed onderhoud gehad dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Voor mij lekker oude alfa'tjes, alleen een beetje opletten met roest en electra, maar met de 164 moet ik zeggen dat die me positief verrast heeft... (Ja ook ik kan best kritisch naar die Italiaanse rommel kijken hoor, geen roze bril hier :wink: )

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2010 11:27 am 

Ieder zijn ding natuurlijk. :D
En over smaak en kleuren valt niet te twisten.:P

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2010 4:55 pm 

@ marlon_ruchtie, nee, helaas geen V6, had ie wel heeeeel erg leuk gevonden, een 3ltr ook, maar ja allemaal nogal gevoelig he?

Het is inmiddels al onze derde... we hadden een hele mooie donkerblauwe, helemaal naar onze zin, houten stuur enz. Alleen helaas, er lette effe een slimmerd die z'n cd'tje zat te vervangen in zijn auto niet zo goed op en die knalde er vervolgens volop achterin... auto total loss, snik :(

Toen op zoek gegaan naar zo'n zelfde, nou dat bleek niet zo makkelijk en met een vakantie in het zicht moesten we snel beslissen en werd het een bordeaurode alleen niet met alle toeters en bellen die we leuk vonden, dus je raadt het al, die werd na een jaar toch maar weer ingeruild voor ditmaal een groene met de zo begeerde toeters en bellen. Alleen ja, die kleur... we hadden eigenlijk liever een blauwe... Gaat waarschijnlijk nooit meer lukken, dus de volgende wordt waarschijnlijk een 166!

De reden dat we hem in principe niet dagelijks rijden, ook al is ie daar wel voor bedoeld, is dat Henk met de bus naar zijn werk rijdt en dat scheelt heel wat tijd in de file!

@ BuijsProjectRacing, ha ha, italiaanse troep, daar zijn wij juist dol op! En rijden doet het prima hoor!

Honda GX160 Cadet

Favoriete banen: Driebergen en Eefde!

www.autotreffer.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2010 4:58 pm 

Wij hebben ooit een blauwe maandag een knaloranje VW Jetta gehad... (was met het EK toen wel leuk hoor :) maar men, wat een krampenbak! Sorry voor de duitse liefhebbers, maar wij houden het bij italiaanse raspaardjes.

Honda GX160 Cadet

www.autotreffer.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2010 5:06 pm 

Citaat:
Gelukkig blijft die Italiaanse troep wel rijden

Moet je eens met Rudi gaan praten :roll:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2010 5:50 pm 

Monrisque schreef:
@ marlon_ruchtie, nee, helaas geen V6, had ie wel heeeeel erg leuk gevonden, een 3ltr ook, maar ja allemaal nogal gevoelig he?

Ah helaas, ik heb een 1e type 3.0 V6 12kleppert. Qua gevoeligheid valt het wel mee hoor, je staat alleen wel vrij vaak bij de pomp.... :oops:

@David: Rudi had een 156 "gayteeaa" toch? Hoor daar eigenlijk niet zoveel slechte verhalen over (behalve het verbruik dan :lol: ). Maar je kunt natuurlijk altijd pech hebben met een auto. Zullen wij met de duitse troep ook wel gehad hebben want ik kan me niet voorstellen dat die dingen echt allemaal zo slecht zijn...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2010 7:57 pm 

Idd, je moet gewoon een beetje geluk hebben ook...
Nou is VW natuurlijk niet de allerbeste Duitse kwaliteit...
Wil je echt Duitse kwaliteit moet je bij Audi en Porsche zijn.
Die dingen zijn echt niet stuk te krijgen, ook niet op standaard op het circuit en wij spreken uit ervaring...

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2010 8:48 pm 

BuijsProjectRacing schreef:
Nou is VW natuurlijk niet de allerbeste Duitse kwaliteit...
Wil je echt Duitse kwaliteit moet je bij Audi en Porsche zijn.

Helaas heb ik niet een putje in de tuin waar je zo de €uro's uit kan scheppen, dus doe ik het maar met een inferieure volkswagen Bora 1.8 turbo ABT, na nog geen 8 maanden te hebben "genoten" van een nieuwe A4.
Dat voorbeeld van deutche grundlichkeit was met afstand mijn slechtste auto ooit
Maar om terug te komen op "italiaanse troep" [-X , die nieuwe Alfa Guilietta, wat een beauty !!!!! :shock:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2010 10:16 pm 

@ Marlon, jij heb toch ook veel moeite in auto moeten steken om hem door de keuring ed heen te krijgen?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2010 11:10 pm 

Ja, maar ik heb mijn auto ook met een hoop achterstallig onderhoud gekocht. De mijne heeft 3 jaar buiten stilgestaan voordat ik hem kocht, daar word een auto natuurlijk nooit beter van. En ja, dan is de inhaalslag om het achterstallig onderhoud bij te werken een grote, maar sindsdien moet ik zeggen dat het allemaal prima werkt. De laatste apk waren het vooral veel rubbers van het onderstel, maar dit is slijtage/uitdroging. Nou weet ik dat dat niet alfa's sterke punt is, maar je maakt mij niet wijs dat de rubbers van andere auto's wel 20 jaar mee gaan... (tenzij er nylon of PU in zit, dit schijnt wel érg lang mee te gaan) En alle electrische malaise die je vaak hoort valt bij mij echt 100% mee, op het oliedruk metertje na werkt namelijk alles. (de oliedruksensor kost ruim 100 euro bij de dealer dus die oliedrukmeter gaat voorlopig ook niet werken ook) En roest, heb ik écht vrijwel niet, hetgeen toch knap is op een ruim 18 jaar oude auto.

Nou zijn er wel nadelen hoor, want olie verbruiken doet die sowieso overmatig. (liter op 2000km en dat word dan "netjes" genoemd) Relais en zekeringen zitten door de hele auto heen, dus niet allemaal netjes in de zekeringenkast. De draagarm rubbers zijn een zwak punt, deze gaan vaak. En het sleutelen aan zo'n ding is niet ideaal, als je niet precies weet welk gereedschap je moet pakken (verschil tussen 3/8 doppenset of 1/2 doppenset bijvoorbeeld) dan ben je érg lang bezig... :lol:

Het is niet ideaal, maar voor een auto die zo oud is en zo lang heeft stilgestaan vind ik dat die zich erg goed houd. Zeker qua roest en electra valt het echt allemaal 100% mee. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een 156, waar na 10 jaar al gaten in de bodem vallen :oops:

@alex64: die nieuwe giullietta is inderdaad niet lelijk, vooral het dashboard ben ik wel van gecharmeerd. Voor mij echter te nieuw, doe mij maar oude rommel. (ik houd wel van de strakke hoekige lijnen, zoals bijv. de 164 of een 75 o.i.d.)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 30, 2010 3:31 pm 

@ marlon_rutchie, oei, dat is inderdaad precies de auto die Henk eigenlijk ook het liefst had gehad... Enne APK, daar komt onze 164 eigenlijk altijd wel goed doorheen. Henk doet ook veel zelf, alleen vind ie sleutelen aan de Fiat en de Giulia wel wat leuker (en ook veeeel simpeler!)

Problemen met deze auto's ontstaan eigenlijk alleen bij het zoeken naar onderdelen en dan met name bij die oude Fiat. Zoek maar eens effe een handremkabel voor een auto uit 1966..... En dan wel het goeie type he :wink: En dan laat je je eigen kapotte kabel reviseren en dan krijg je hem 20 cm korter terug... #-o

Electra van de 164 werkt ook prima, we hebben wel jaren geleden een Alfetta gehad die nog wel eens wat kon "spoken"!

En nu mag ie tegenwoordig ook nog sleutelen aan zoonlief zijn kart, dat lijkt ook zo simpel, maar of dat het nu ook echt is? Hi hi!

Honda GX160 Cadet

www.autotreffer.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 30, 2010 5:48 pm 

Onderdelen voor de 164 levert ook nog wel eens een probleem op, probeer eens een radiateur te vinden voor een 1e type 12klepper. 2 maanden op zoek geweest en hem uiteindelijk in wageningen gevonden bij iemand die hem al 15 jaar op de plank had liggen... Waterpomp is ook een leuke, weet niet of tuynder em nog kan leveren maar de dealer kan er in ieder geval niet meer aan komen.

Met de nog oudere rommel zal t helemaal drama zijn, alhoewel ik het idee heb dat onderdelen voor de giulia's en bertone gtv's toch nog goed te verkrijgen zijn. (veel NOS en ook veel imitatiespul)

Zo'n kartje is zo ingewikkeld nog niet hoor, als die een juultje en een 164 rijdend weet te houden dan moet dat kartje ook wel lukken :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 30, 2010 9:01 pm 

gta rijd weer hoor, schade aan de motor na een gebroken distributieriem was er wel naar........daar koop je ook een mooie andere auto voor
maar deze schade kan je aan iedere auto met riem krijgen dus weinig met merk te maken.
wel leuk dat hier ook steeds meer mensen komen die mooie (italiaanse) auto's ook wel weten te waarderen.
heb zelf al diverse auto's gehad uit diverse landen. (vw, peugeot, nissan, hyundai, renault, toyota, ford, honda, alfa en ik zal er vast nog vergeten..)
ben dus niet zo heel erg merkentrouw. wat degelijkheid betreft denk ik dat je ook wel wat geluk moet hebben en vooral een auto van 10d euro niet moet vergelijken met een auto van 100d euro.

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 358 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24  Volgende