Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 6:39 am 

@h288racing Danke voor de Info moet ik 2e paasdag in Venray maar kijken, Hotrod ziet er ook interessant uit :wink:

@ktbracing ik ben Usa car liefheber dan kan ik toch niet die mooie ChevY's aan gort rijden :cry:
Het moet toch al met Racen te doen hebben!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 10:21 pm 

`powerspayk dit heeft ook met racen te maken.
Maar bedenk je goed waar je aan begint,en als je begint zorg dat je goeie sponsors krijgt.
Want zoals H228RACING al zei kost het je een vermogen.
Ik rij stockcar 1300 (soort saloon stockcar) in posterholt en heb per sezoen 8 wedstrijddagen heb ik 2 auto's nodig.
Kosten per auto rond de 10.000 euro en dan komt er nog eens onderhoud en reserve onderdelen die je echt nodig hebt ook nog eens rond de 5.000 euro per seizoen
Dan hebben we het nog niet over de overals(brandwerend) en helm en handschoenen,ondergoed(EVT)gehad.
Deze sport is NIET GOEDKOOP.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 14, 2009 11:11 am 

Dat is niet weinig dat hoor ik wel, maar wat het dure aan die Auto?
Ik heb hier in Duitsland wat rond gekeken, auto's met Ca. 300 PK koop ik hier voor ± 3000 Euro uitslachten en een kooi inbouwen en aan passen aan hetregelement kan toch niet zo duur sein?
@ktbracing a.u.b niet denke dat ik je niet geloof maar 10.000 Euro als ik die National HotRod bekijk die kunnen toch niet zo duur zijn!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 14, 2009 8:48 pm 

" powerspayk.. daar vergis je je lelijk in. Een kennis van ons rijdt hotrod. En dat komt onderhand overeen met stockcar F2 rijden zo duur is het. De motoren zijn zo op en top getuned dat wil je niet weten wat dat kost.

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 14, 2009 10:23 pm 

powerspayk ik denk als je van iemand die aan de top rijd in wat voor een klasse ook je schrikt wat het kost,
daartegenover is karten goedkoop
ga je met een stockcar of hotrod of god weet wat voor een klasse goed hard tegen de vangrail heb je als je pech hebt voor een paar honderd euro schade,wil ik zwijgen als je 2 motoren opblaast achterelkaar
Ik ken rien rutjens zeer goed h228racing weet wel wie dit is(oud stockcar rijder)
Deze heeft een comeback een aantal jaren geleden gemaakt en ik weet dat zijn motor uitASTRALIE kwam en rond de 50.000euro koste,blaas er maar eens 2 op.
Ik weet zelf als je stockcar raced wil je zoveelmogelijk rijden en ook voorin proberen mee te draaien,en dat kost veel geld

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 14, 2009 10:29 pm 

en powerspayk wat nog ff belangrijker is
Je kan een auto met 600 pk kopen maar je moet wel 2 dingen ermee kunnen,je pk's op de baan krijgen zodat je niks verliest kwa tijd,en ermee kunnen omgaan.
Respect heb ik voor die jongens van de stockcar f1 met hun 600 pk onder de kap
Heb zelf ooit in een stockcar f1 gereden (training) en het is een geweld dit hou je niet zo gamakkelijk op de baan
600 PK op een baan van 500m

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2009 9:35 am 

Als ik dat allemaal lees dan heb ik er steeds minder Interesse in, wat ik wil een Race wagen waar ik paar keer per maand mee kan trainen en misschien eens races kan rijden!
Zeker weet ik dat Autosport niet goedkoop is, einde Jaren 70 was ik Monteur van Formule Ford 2000 van een klein Race Team
we waren veel met Cor Euser onderweg met Marlboro Racing Team Holland en dat koste toen der tijd al een vermogen :?

Dan koop ik me liever een Superkart of een Oudere Formule wagen om wat op het Circuit gas te geven, voor 130 Euro kan ik een Middag racen op een Groot Circuit

Maar toch bedank voor jullie Info

groeten Frank :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2009 2:07 pm 

Tja dat is ook zo, denk dat je daar dan meer lol aan beleefd. Het kost echt een vermogen. Als wij de sponsors niet hebben die we nu hebben dan was het ook niet mogelijk.
Een motor met 300 pk die heb je zo, en redelijk goedkoop. Maar om em dan van 300 naar 650 pk te brengen dat kost een godsvermogen.

@ kbtracing, ja zeker ken ik Rien Rutjens, 8x wereldkampioen op Baarlo en zo. Top coureur, reed nog samen met mijn vader in die tijd. Hij komt zo nu en dan ook nog eens
langs bij ons in de garage als ie met zn vrachtwagen in de buurt is. 1 van zn monteurs van toen, is nu ook monteur bij ons.

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2009 5:35 pm 

Cor Kusters die ken ik goed met Cor heb ik eens een Alfa Motor getuned die is in stockcar
wereld ook bekend :?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2009 5:52 pm 

Ja idd Cor heeft ook verschillende F2 motoren gemaakt

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2009 7:04 pm 

kennen jullie team wekema ook uit yde? die rijden vooral op lelystad.

aan powerspyk, dan is het beste voor jou om bijvoorbeeld bij de DNRT te gaan rijden. bijvoorbeeld de bmw E30 cup! groot startveld van +/- 50 auto's, 2.5L 175PK motor, gewicht rond de 1000kg. heerlijke klasse om te rijden. daarnaast koop je een 2e hands vanaf 3000 euro en zelf compleet opbouwen kost je tussen de 5000 en 8000 euro. Het is een leuke klasse voor mensen met een normaal budget en de rijders rijden ook normaal wat weer ten goede komt van jou "schade" budget.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2009 8:20 pm 

@ Hendrik... Die ken ik idd, Nathalie, Jeroen, en Ernst Jan. Nathalie het enigste meisje dat stockcar F1 rijdt in Nederland. Super meid hoor. Maar ze rijden voornamelijk op land en wij op asfalt.

En on topic .. Gisteren is er weer een geluidstest op Venray geweest. De gewone oval is zover klaar, ook de accomodatie. 28 Maart is er een vrije training en zoals het nu is 2e paasdag nog steeds de 1e race. De kartbaan heeft wel nog het nodige werk.

Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Stockcar races
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2009 8:46 pm 

Topic gesplitst.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2009 8:56 pm 

Zegt "Aarbei" of de naam Super de boer uit de saloon stockar hier ook iets?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2009 7:03 am 

Die E30 cup is wel wat maar waar rijden die ?

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2