Auteur |
Bericht |
svv
|
Geplaatst: vr okt 26, 2012 10:26 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Wij hebben de afgelopen twee avonden indoor gereden op Silverstone in zwanenburg. Er was weer onbeperkt karten dus lekker veel rijden. Wat me op viel is dat er altijd wel een paar mensen tussen zitten die zich vervelend gedragen op de baan. En dan bedoel ik koste wat kost zorgen dat een ander er niet langs komt. De eerste avond werd er goed opgelet en gevlagd en dan moeten ze wel aan de kant. Eentje kreeg er ook rood omdat hij de blauwe vlag negeerde. De tweede dag werd er bijna niet gevlagd en dan moet je het dus zelf oplossen. Dat gaat ook wel maar sommige mensen gaan dan agressief doen. Zo werd Nick op een recht stuk de kant in geramd toen hij een langzamere voorbij wilde rijden. Hij hield er een pijnlijke knie aan over. Beetje jammer vind ik, laat een snellere er gewoon langs en probeer te volgen. Daar word je zelf alleen maar beter van en bovendien ben je dan al snel een graag geziene gast op de baan. Eerste dag, Nick 39.62 en ik 39.69. Tweede dag Nick 39.57 en ik 39.83. Al met al wel genoten.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr okt 26, 2012 11:43 am |
|
|
Weet je wat je dan moet doen. TERUG beuken zolang dat je kart niet word beschadigt. Er zijn altijd mensen die irritant doen. Ik ga er meestal even naar toe en vraag wat dat was en waarom
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr okt 26, 2012 11:47 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Bjorn,
Terugbeuken heeft geen zin; wordt het alleen maar erger van en dan gaan er klappen vallen... Zelf de verstandigste zijn is het beste.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: vr okt 26, 2012 11:52 am |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Terug beuken heb je alleen maar kans dat je zelf van de baan wordt gehaald en dat zou je al niet willen. Jammer dat mensen soms geen inzicht hebben of denken ik ben sneller en ik ga nu ff een techniek doen die ze op tv hebben gezien. Inhalen als het kan met het aanremmen hem iets verder douwen zodat jezelf de binnen bocht goed kan pakken denk ik.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: vr okt 26, 2012 2:05 pm |
|
|
Terug beuken is inderdaad niet het handigste om te doen zoals Joost en Wilfred al zeggen. Het is niet zo moeilijk om iemand de muur in te laten verdwijnen maar denk er om dat je een ander met zo'n actie behoorlijk kan verwonden. Nick had zo'n actie niet verwacht en was dus verbaasd en verontwaardigd tegelijk. Citaat: Jammer dat mensen soms geen inzicht hebben of denken ik ben sneller en ik ga nu ff een techniek doen die ze op tv hebben gezien. Inhalen als het kan met het aanremmen hem iets verder douwen zodat jezelf de binnen bocht goed kan pakken denk ik. Klopt idd. het beste is iets meer snelheid mee nemen uit de bocht ervoor en dan uitremmen aan de binnenkant bij de volgende bocht. Veel mensen hebben ook totaal niet in de gaten dat je er al naast zit trouwens, ze kijken gewoon totaal niet.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
jeroenslb
|
Geplaatst: vr okt 26, 2012 2:40 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
Of bij het aanremmen bij je voorganger op de bumper zitten.... deze dan laten remmen... en doordat jij er achter zit zal die iets doorschieten waardoor jij de bocht kunt halen. Netjes? nee dat niet... magoed beter als eraf beuken. ALleen wel ff oppassen dat hij het de volgende bocht niet hetzelfde wil doen natuurlijk
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly...
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: vr okt 26, 2012 2:58 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
gelukkig nog nooit meegemaakt zoiets. Maar ja ik rij ook nooit indoor. En ik moet zeggen op de baan (outdoor dus) heb ik er ook niet echt mega last van. Zowel stap ik gewoon naar die gene toe in de pits. Iedereen betaalt toch baanhuur??
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr okt 26, 2012 4:15 pm |
|
|
Nou echt hem eraf beuken bedoel ik niet. Maar wel een duwtje dat hij weet dat ik achter hem ben. Als ik iemand voorbij steek dan rijd ik meestal een iets andere lijn dat ik op het einde van de bocht naast hem beland. En als je er naast zit kan je eventueel een beweging maken met je hand van Laat me voorbij
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: vr okt 26, 2012 7:55 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Tuurlijk wel gewoon terug beuken, wie niet horen wil moet maar voelen
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za okt 27, 2012 11:14 am |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Heb er zelf ook een hekel aan, aan dat gebeuk en geduw. Op de indoorbaan kwam ik wel eens een paar dronken polen tegen, nou dan kan je maar beter je kart aan de kant zetten want dan is er geen lol meer aan. Zonde voor Nick, maar toch nog goede tijden gereden!. Beetje jammer dat er vaak zo slecht gevlagd word op de baan.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: za okt 27, 2012 11:30 am |
|
|
Citaat: Beetje jammer dat er vaak zo slecht gevlagd word op de baan. Ik ga in breskens gewoon van de baan en zelf vlaggen Vinden ze daar niet erg.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za okt 27, 2012 11:32 am |
|
|
Met een paar dronken malloten op de baan kan je zeker beter je kart aan de kant zetten Nick kan zeker nog sneller maar je moet ook een beetje geluk hebben dat je de goede kart treft. De 39.5 reed hij op een van de betere karts van die dag maar hij had toen behoorlijk last van zijn knie. (is nu blauw ) En idd. goed vlaggen scheelt een hoop. De eerste dag ging dat beter maar toen reed er ook een jongen op een kinderkart mee, misschien dat er daarom wat alerter gevlagd werd.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za okt 27, 2012 11:35 am |
|
|
Citaat: Ik ga in breskens gewoon van de baan en zelf vlaggen Vinden ze daar niet erg. Daar heb je zelf toch niks aan Bjorn. Dan kan je beter de blauwe vlag mee nemen op je kart
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: za okt 27, 2012 12:22 pm |
|
|
Haal ze er eerst af en spring gewoon terug in mn kart :S Of gaan zeuren bij de vlaggenmannen
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za okt 27, 2012 12:38 pm |
|
|
Citaat: Haal ze er eerst af en spring gewoon terug in mn kart :S Of gaan zeuren bij de vlaggenmannen Oh kijk, jij gaat meteen voor rood dus
|
|
Omhoog |
|
|